جمعه ۲۹ دی ۱۴۰۲ ساعت ۱۴:۳۱
کد مطلب : 110073
در خطبه های نماز جمعه قم مطرح شد؛

آیت الله حسینی بوشهری: دولت مستقل حق مردم فلسطین است / در انتظار فروپاشی درونی رژیم صهیونیستی هستیم

قم نيوز : امام جمعه قم گفت: شکاف سیاسی در مجموعه‌های رژیم صهیونیستی بیداد می‌کند، پدران و مادران اسیران و افرادی که در جنگ شرکت کرده‌اند درحال تظاهرات هستند و ما منتظر هستیم که روزی برسد که نیازی به فروپاشی رژیم از بیرون نباشد و این رژیم از درون دچار فروپاشی شود.
آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری در نماز جمعه این هفته قم.
آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری در نماز جمعه این هفته قم.
به گزارش قم نیوز آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری ظهر امروز در نماز جمعه قم که در مصلای قدس برپا شد، با بیان اینکه ما در دنیا و آخرت به دنبال سعادتمندی هستیم اما موانعی سر راه سعادتمندی قرار دارد، اظهار کرد: غفلت از مسائل مهم و خطرناک که باعث می‌شود انسان به کج راه برود و مسیر سعادت را گم کند و راه دیگری را در زندگی برگزیند مانعی برای سعادتمندی است.

وی با اشاره به راهکارهای مبارزه با غفلت اضافه کرد: غفلت راه خطرناکی است که مسیر سعادت را می‌بندد اما انسان می‌تواند با توجه به هدف نهایی آفرینش از غفلت درامان بماند.
امام جمعه قم توجه به عواقب غفلت را از دیگر راهکارهای در امان ماندن از غفلت دانست و گفت: اگر بخواهیم فردی را نسبت به خطر اعتیاد هشدار دهیم می‌گوییم که آیا نمی‌بینید که فلان فرد که درگیر اعتیاد است چگونه زندگی‌اش به تباهی کشیده شده است؟

وی با اشاره سخنی از پیامبر اسلام(ص) گفت: ایشان می‌فرمایند که غفلت موجب غرور انسان می‌شود و بستر نابودی انسان را فراهم می‌سازد؛ امیرالمؤمنین(ع)  در خطبه 108 می‌فرمایند که یکی از فلسفه‌های بعثت پیامبر اسلام(ص) این بوده است که دارو به دست به دنبال این باشند که مواضع غفلت کجاست و آنجا دارو قرار دهند تا غفلت از بین برود.

اطلاعت از خدا معیار دوستی با اهل‌بیت(ع) است
حسینی بوشهری ادامه داد: معیار دوستی و دشمنی با اهل‌بیت(ع) اطاعت از خداوند متعال است، اهل‌بیت(ع) به مطیع بودن ما جایزه می‌دهند و در صورت نافرمانی، ما را توبیخ می‌کنند.
وی با اشاره به فرا رسیدن ماه رجب عنوان کرد: خدای متعال فرصت‌های خوبی را در اختیار ما قرار داده است و ما باید از فرصت‌های زمانی و مکانی به شیوه مطلوب بهره‌مند شویم، ماه‌های رجب، شعبان و رمضان فرصت‌هایی است که باید با دعا، عبادت و روزه انس بگیریم و ارتباط خود را با قرآن تقویت کنیم.

امام جمعه قم خاطرنشان کرد: چند سالی است که در مورد اعتکاف فضای خوبی در کشور فراهم شده است و افراد مختلف در این مراسم معنوی خود را به خدا نزدیک می‌کنند و ما باید قدردان این فرصت باشیم.

وی از میلاد با سعادت امام جواد(ع) در دهم ماه رجب و میلاد امام علی(ع) در 13 ربیع یاد کرد و گفت: کتاب‌های مفصلی در شرح حال ائمه نوشته شده و در این ایام سخنرانی‌های خوبی در مجالس و صدا و سیما پخش می‌شود و ما به جای اینکه سرگرم کارهای دیگر شویم باید با زندگی اهل‌بیت(ع) آشنا شویم.

حسینی بوشهری ادامه داد: عمری از امام رضا(ع) گذشته بود اما امام فرزند پسری نداشتند به همین علت برخی در مورد امامت به تردید افتادند درحالی‌که امام جواد(ع) با تولد خود بر تردیدها خط بطلان کشیدند.

وی گفت: اگر فردی همه امور خود را متصل به خدا بداند و برای خدا کار کند همه به او متصل می‌شوند و مردم این انسان با تقوا را دوست می‌دارند.

حسینی بوشهری با بیان اینکه امام علی(ع) در مکارم و فضائل اخلاقی بی‌نظیر و یا کم‌نظیر است، عنوان کرد: به تعبیر پیامبر اسلام(ص) هیچ کسی به جز خاتم پیامبران و خدا نتوانسته علی(ع) بشناسد؛ یکی از پیشتازان مکتب مادی‌گرایی جمله عجیبی در مورد امام علی(ع) دارد و گفته است که امیرالمؤمنین(ع) بزرگ بزرگان است، یگانه نسخه‌ای است که خاور و باور در گذشته و حال صورتی مطابق آن ندیده است.

وی با تاکید بر اینکه ولایت امیرالمؤمنین(ع) ولایت خداست، تصریح کرد: پیروی از راه ایشان واجبی است برای مؤمنان که موجب رستگاری و سعادت می‌شود؛ روز میلاد امام علی(ع) به عنوان روز پدر نامگذاری شده است و امیرالمؤمنین(ع) در سخنی می‌فرمایند که حق پدر بر فرزند این است که فرزند از پدر اطاعت کند جز آنجایی که پای معصیت الهی در میان باشد.

امام جمعه قم با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی اظهار کرد: از تهاجم رژیم صهیونیستی حدود 100 روز می‌گذرد و در این روزها انسان‌های بسیاری آواره و مجروح شدند و هزاران کودک، زن و مرد شهید شدند، این‌ها اقدامات یک رژیمی است که چهره انسان را دارد اما در حقیقت انسان نیست.

چهره ریاکارانه مستکبران به رسوایی تبدیل شده است 
وی ادامه داد: رژیم صهیونیستی، ائتلاف آمریکایی و حامیان آنان هر چقدر جلوتر می‌روند احساس می‌کنند که دستاوردی ندارند چراکه چهره ریاکارانه آن‌ها به رسوایی تبدیل شده و دیگر جرأت ندارند در مجامع بین‌المللی از حقوق بشر صحبت کنند و شکاف سیاسی در مجموعه‌های رژیم صهیونیستی بیداد می‌کند، پدران و مادران اسیران و افرادی که در جنگ شرکت کرده‌اند درحال تظاهرات هستند و ما منتظر هستیم که روزی برسد که نیازی به فروپاشی رژیم از بیرون نباشد و این رژیم از درون دچار فروپاشی شود.

حسینی بوشهری گفت: اسرائیل کِی فکر می‌کرد که توسط جوانان مسلمان یمن محاصره دریایی شود، آمریکا حمله می‌کند و بعد یمن هم جواب می‌دهد و کشتی ها را می‌زند، این نیروها از کجا آمده‌اند؟، روزهای گذشته فرمانده انصارالله سخنرانی کرد و چند جا در سخنرانی خود فرمود که به خدا توکل می‌کنیم، انسانی که این چنین خدا را پشتوانه خود قرار دهد دیگر از کسی هراسی نخواهد داشت و به پیروزی خواهد رسید.

وی افزود: طوفان الاقصی موجب غافلگیری رژیم صهیونیستی شد و به دنبال آن سردرگمی نیروهای امنیتی و اطلاعاتی موجب حمله به بیمارستان شفا شد و اکنون هم سیستم اطلاعات و امنیتی این رژیم از هم پاشیده است.

دولت مستقل حق مردم فلسطین است
امام جمعه قم گفت: ما اهل توسعه جنگ نیستیم اما در پیام خود اعلام می‌کنیم که اگر آمریکا می‌خواهد رژیم صهیونیستی در آرامش باشند باید بگذارد مردم غزه هم در آرامش باشند تا مردم غزه به سرزمین خود برگردند و پیگیر احقاق حق خود باشند و روزی دولتی مستقل در فلسطین تشکیل شود.

وی از پاسخ محکم و کوبنده سپاه پاسداران به دشمن تقدیر کرد و گفت: اینکه سپاه از خوزستان برای زدن مواضع تروریست‌ها در ادلب از موشکی با برد 1200 کیلومتری استفاده کرد پیام داشت، سپاهیان می‌خواستند بگویند که رژیم اشغالگر بداند که برد موشک ما به آن‌ها هم می‌رسد و اگر دست از پا خطا کنند ما پای کار مظلومان هستیم.

حسینی بوشهری با اشاره به ملاقات ائمه جمعه با رهبر انقلاب اسلامی گفت: ایشان از وفاداری و هوشیاری مردم تجلیل کردند و از مردم تقاضا کردند که همچنان پای انقلاب باشند و وظیفه ائمه جمعه روشن‌گری و دعوت نسل جوان به پایگاه‌های نماز جمعه و ارتباط با نخبگان و فرهیختگان جامعه است.

وی گفت: انتخابات در پیش است و شورای نگهبان و دستگاه‌های اجرایی کارهای خود را انجام دادند و درحال پایان کار خود هستند اما مردم باید با حضور پرشور خود در یازدهم اسفندماه پای صندوق‌های رأی کار را تمام کنند، مجموعه‌های مختلف اگر می‌خواهند مطالبات خود را مطرح کنند باید بدانند که عرصه انتخابات به روی آنان باز است، قهر کردن با صندوق‌های رأی مشکلی را حل نمی‌کند و امیدواریم در روز یازدهم اسفندماه شاهد سیل حضور مردم پای صندوق‌های رأی باشیم.
گزارشگر : تحریریه قم نیوز
https://qomnews.ir/vdcjayevtuqevyz.fsfu.html
نام شما
آدرس ايميل شما