يکشنبه ۱ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۱۸:۵۶
کد مطلب : 110083
رییس انجمن کفش ماشینی قم:

صنعت کفش قم ۵۰ هزار اشتغال ایجاد کرده‌است

قم نيوز : رییس انجمن کفش ماشینی قم گفت: این صنعت به عنوان یکی از محصولات صادرات محور این استان ۵۰ هزار شغل مستقیم و غیرمستقیم به وجود آورده‌است.
رییس انجمن کفش ماشینی قم:صنعت کفش قم ۵۰ هزار اشتغال ایجاد کرده‌است.
رییس انجمن کفش ماشینی قم:صنعت کفش قم ۵۰ هزار اشتغال ایجاد کرده‌است.
به گزارش قم نیوز،جواد شعبانزاده گفت : در استان قم ۲۵۰ واحد تولیدی در کنار ۸۰ واحد صنفی در صنعت کفش ماشینی مشغول فعالیت هستند.

وی با بیان اینکه این صنعت حدود ۱۵ هزار شغل مستقیم ایجاد کرده‌است، افزود: سالانه بیش از ۴۰ میلیون دلار انواع کفش ساخت استان قم به کشورهای خارجی صادر می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه در صورت حل مشکلات عمده تولیدکنندگان مانند تامین مواد اولیه و رفع تعهدات ارزی و جلوگیری از رقابت ناسالم در این صنعت امکان توسعه و رونق تولیدات در قم فراهم است، گفت: یکی از برجستگی‌های مهم این صنعت در قم اتصال و پیوند آن با دانشگاه‌ها و شرکت‌های دانش بنیان است.

راه اندازی رشته مهندسی کفش در قم

شعبانزده ادامه داد: در راستای تقویت بعد دانش بنیانی صنعت کفش از سال آینده تحصیلی رشته مهندسی کفش در دانشگاه صنعتی این استان راه اندازی و دانشجویان علاقه‌مند بورسیه تحصیلی خواهند شد.

وی عنوان کرد: طبق افق صنعت کفش ایران، باید تا پنج سال آینده جایگاه ایران از رتبه دوازدهم جهانی به رتبه هشتم رسیده و سالانه ۸۰۰ میلیون جفت کفش به کشورهای هدف صادر شود.

وی اضافه کرد: درحالی تا چند سال گذشته تجار خارجی شناختی از ظرفیت‌های صنعت کفش قم نداشتند اما هم اینک اصالت این صنعت در استان قم توسط فعالان بین المللی نهادینه شده‌است.

اهدای ۱۴۰ هزار جفت کفش به خانواده‌های نیازمند
شعبانزاده همچنین ابراز کرد: در قالب برگزاری هفتمین نمایشگاه تخصصی و بین المللی صنعت کفش قم که از ۲۶ تا ۲۹ دی ماه سالجاری در قم ترتیب یافت، ۱۴۰ هزار جفت کفش جهت اهدا در بین خانواده‌های نیازمند همزمان با عید نوروز جمع آوری شد.

وی در پایان گفت: در مجموع ۴۰ هزار نفر بازدید کننده تخصصی و تجار ایرانی و خارجی از ۳۶ ملیت دنیا از هفتمین نمایشگاه کفش قم بازدید کردند.
گزارشگر : تحریریه قم نیوز
https://qomnews.ir/vdcaawn6e49n6w1.k5k4.html
نام شما
آدرس ايميل شما