يکشنبه ۱ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۱۹:۵۶
کد مطلب : 110087
مدیر حوزه‌های علمیه:

فعالیت آموزش و پرورش قم در اجرای طرح امین قابل تقدیر است

قم نيوز : مدیر حوزه های علمیه فعالیت های آموزش و پرورش استان قم در استفاده از مبلغان طرح امین را قابل تقدیر برشمرد.
مدیر حوزه‌های علمیه:فعالیت آموزش و پرورش قم در اجرای طرح امین قابل تقدیر است.
مدیر حوزه‌های علمیه:فعالیت آموزش و پرورش قم در اجرای طرح امین قابل تقدیر است.
به گزارش قم نیوز،آیت الله علیرضا اعرافی صبح یکشنبه در دیدار علیرضا رحیمی مدیر کل آموزش و پرورش استان قم و مسوولان این نهاد با اشاره به اینکه نقش آموزش و پرورش استان قم در استفاد از ظرفیت مبلغان طرح امین قابل تقدیر است افزود: در حوزه های فرهنگی توجه به امر پژوهش و تحقیق برای مصرف صحیح سرمایه های انسانی و مالی امری مهم و ضروری است که بدون آن تحقق صحیح اهداف تربیتی سند تحول بنیادین به سادگی امکان پذیر نخواهد بود.

وی با اشاره به تربیت نسل جدید دانش آموزان توسط مربیان و معلمان کارآزموده افزود: باید گفتمان مشترکی میان دانش آموزان و معلمان بر اساس ارزش های اسلامی و ایرانی که هویت دانش آموزان را شکل می دهد ایجاد شود که این مهم نیازمند پرورش معلمان و مبلغانی است که دارای فهم بالا در حوزه های گوناگون فکری و تربیتی باشند تا بتوانند پل ارتباطی میان خود و دانش آموزان را شکل دهند.

آیت الله اعرافی توجه به وضعیت آموزشی را یکی از راهکار های تربیت صحیح دانست و گفت: یکی از راه های تربیت صحیح دانش آموزان توجه به بعد تحصیلی و آموزشی آنان است و حضور نخبگان در این زمینه سبب ایجاد محیطی برای تربیت علمی و فرهنگی خواهد شد.

مدیر حوزه های علمیه با اشاره به برنامه هفتم توسعه در کشور بیان کرد: فصل مربوط به آموزش و پرورش در برنامه هفتم به خوبی و با توجه به نیاز های آموزش و پرورش نگاشته شده است که امید است با ایجاد و اختصاص شرایط و امکانات لازم در این باب شاهد خروجی مطلوب این برنامه در آموزش و پرورش کشور باشیم.

آسیب های اجتماعی در مدارس استان قم احصا شد

مدیر کل آموزش و پرورش استان قم با اشاره به دستاورد های علمی و تربیتی دانش آموزان استان قم ضمن بیان مجموعه اقدامات انجام شده در خصوص پیشگیری از آسیب های اجتماعی گفت: با همت معاونت پرورشی و فرهنگی، آسیب های اجتماعی در مدارس استان قم از نظر نوع و میزان گستردگی توسط گروهی از کارشناسان خبره مورد مطالعه قرار گرفته است.

علیرضا رحیمی گفت: یکی از مهم ترین اقدامات برای هدفمند شدن برنامه های تربیتی، انجام این فعالیت ها در مسیر درست و نقطه مورد نیاز است که انجام این پژوهش سبب شده است تا آسیب های مورد نظر در مدارس به صورت دقیق برآورده شده تا مسئولین بر اساس این نقشه راه بتوانند فعالیت های خود را در تخصیص امکانات، تدبیر برنامه ها و … به انجام برسانند.
گزارشگر : تحریریه قم نیوز
https://qomnews.ir/vdcev78zfjh8z7i.b9bj.html
نام شما
آدرس ايميل شما