شنبه ۷ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۱۹:۵۵
کد مطلب : 110119
منبع : ایسنا

انجمن علمی فلسفه اسلامی حوزه علمیه قم آغاز به کار می‌کند

قم نيوز : پیرو صدور مجوز تأسیس انجمن فلسفه‌ی اسلامی حوزه، از سوی مرکز مدیریّت حوزه‌های علمیه، نخستین مجمع عمومی انجمن علمی فلسفه اسلامی حوزه علمیه قم برگزار می‌شود.
انجمن علمی فلسفه اسلامی حوزه علمیه قم آغاز به کار می‌کند
انجمن علمی فلسفه اسلامی حوزه علمیه قم آغاز به کار می‌کند
به گزارش قم نیوز،آیت الله علی اکبر رشاد رئیس پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی و نماینده هیأت موسس انجمن علمی فلسفه اسلامی با اعلام این خبر گفت: دانش‌هایی به عنوان علوم عقلی شناخته شده‌اند، که فلسفه اسلامی یکی از مهمترین آن‌ها است. فلسفه اسلامی میراث گران بهایی است که محصول خرد خیل عظیمی از اندیشمندان مسلمان در طول تاریخ است و همواره به عنوان ابزاری برای دفاع ازعقاید ناب اسلامی در برابر ملحدان مورد استفاده ایشان بوده است.

رئیس پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی ادامه داد: با توجه به این میراث کهن و ضرورت مطالعات و پژوهش‌های عقلی، انجمن علمی فلسفه اسلامی با همکاری عده‌ای از اندیشمندان آغاز به کار کرد.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، رشاد تصریح کرد: بر اساس تدابیر اتخاذ شده از سوی هیات مؤسس انجمن فلسفه اسلامی و پیرو صدور مجوز تأسیس انجمن فلسفه‌ی اسلامی حوزه، از سوی مرکز مدیریّت حوزه‌های علمیه این انجمن رسما آغاز به کار خواهد کرد.

وی افزود: در همین راستا، با برگزاری مجمع عمومی انجمن علمی فلسفه حوزه علمیه قم اعضای پیوسته انجمن، نامزدهای تایید شده از سوی هیأت موسس را برای مدت دو سال به عنوان هیأت مدیره انتخاب می کنند.

گفتنی است؛ حضرات ‌آیات و اساتید علی اکبر رشاد، محمدباقر تحریری، سید یدالله یزدان پناه، احمد بهشتی، ‌ حسن معلمی، عبدالحسین خسروپناه، علی شیروانی هرندی، یارعلی کرد فیروزجائی، محمد عرب صالحی، ‌رضا اکبریان و ‌عسگر دیرباز، از اعضای هیات موسس انجمن علمی فلسفه اسلامی هستند.

یادآوری می‌شود، نخستین مجمع عمومی انجمن فلسفه اسلامی حوزه، شامگاه چهارشنبه، مورخ ۱۱ بهمن ماه جاری از ساعت ۱۸:۳۰ و در آستانه‌ی دهه‌ی فجر انقلاب اسلامی، در شهر مقدس قم، در محل مرکز انجمن‌های علمی حوزه با حضور اساتید و فضلای فلسفی برگزار می گردد.

بدین وسیله هیأت موسس انجمن از همه اساتید و پژوهشگران حوزوی در عرصه فلسفه اسلامی کشور، جهت عضویت در مجمع انجمن فلسفه، و نامزدی برای عضویت در هیأت مدیره دعوت به عمل می‌آورد.

 علاقمندان می‌توانند جهت ثبت نام از طریق لینک  survey.porsline.ir/s/VVSigNhN زیر اقدام کنند.
https://qomnews.ir/vdca6wn6o49n661.k5k4.html
نام شما
آدرس ايميل شما