يکشنبه ۸ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۲۱:۴۵
کد مطلب : 110125
امام جمعه قم:

متولیان کتابخانه‌ها افراد رابه سمت خواندن کتاب‌های خوب هدایت کنند

قم نيوز : امام جمعه قم گفت: متولیان کتابخانه‌ها می‌بایست افراد را به سمت خواندن کتاب‌های خوب هدایت کنند و کتابخانه‌ها وکتابفروشی‌ها باید در دست افراد فرهیخته باشد.
امام جمعه قم:متولیان کتابخانه‌ها افراد رابه سمت خواندن کتاب‌های خوب هدایت کنند.
امام جمعه قم:متولیان کتابخانه‌ها افراد رابه سمت خواندن کتاب‌های خوب هدایت کنند.
به گزارش قم نیوز،آیت الله سید محمد سعیدی ظهر یکشنبه در دیدار مهدی رمضانی دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور گفت: خداوند کریم در قرآن بر کتاب و حکمت در کنار هم تاکید نموده است تا به ما بفهماند که که این دو بال با هم گره خورده‌اند.

امام جمعه قم با بیان اینکه نباید تعداد کتاب و کتابخانه و همچنین کتابخوان را هدف اصلی قرار داد افزود: افزایش این آمارها زمانی ارزشمند است که به فرموده قرآن کریم کتاب و حکمت در کنار هم قرار گیرد و موضوع توجه به حکمت می‌بایست در کتابخانه‌های کشور مورد توجه باشد.

آیت الله سعیدی با بیان اینکه مسئولان کتابخانه‌ها می‌بایست در زمینه تعلیم کتاب و حکمت ایفای نقش کنند افزود: متولیان کتابخانه‌ها می‌بایست افراد را به سمت خواندن کتاب‌های خوب هدایت کنند.

وی ادامه داد: کتابخانه‌ها و همچنین کتابفروشی‌ها باید در دست افراد فرهیخته باشد تا بتوانند فرهنگ کتاب و کتابخوانی را در جامعه ترویج و تبلیغ کنند.

تولیت حرم بانوی کرامت با اشاره به استفاده از ابزارهای روز در عرصه کتابخوانی گفت: باید ارتباط مردم با کتاب فیزیکی حفظ شود چرا که هیچ چیز جای کتاب را نمی‌گیرد.

وی اضافه کرد: در نظام مقدس جمهوری اسلامی وضعیت کتابخانه‌های عمومی ارتقا یافته است و نباید این ریل گذاری به دست افراد نااهل بیفتد و این مسیر می بایست ادامه یابد.
https://qomnews.ir/vdchivnzm23nzzd.tft2.html
نام شما
آدرس ايميل شما