سه شنبه ۱۰ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۲۰:۵۱
کد مطلب : 110133

انجمن‌های علمی حوزه علمیه قم به دبیرکل سازمان ملل نامه نوشتند

قم نيوز : روسای انجمن‌های علمی حوزه علمیه قم به نمایندگی از فرهیختگان علوم انسانی و اسلامی از دبیرکل سازمان ملل متحد خواستند موضع صریح و قاطعانه‌ای درباره جنایات رژیم صهیونیستی در غزه اتخاذ کند.
انجمن‌های علمی حوزه علمیه قم به دبیرکل سازمان ملل نامه نوشتند.
انجمن‌های علمی حوزه علمیه قم به دبیرکل سازمان ملل نامه نوشتند.
به گزارش قم نیوز،مشروح نامه انجمن‌های علمی حوزه علمیه قم به آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل متحد به شرح زیر است.

بسم‌الله الرحمن الرحیم

عالی‌جناب آقای آنتونیو گوترش

دبیر کل محترم سازمان ملل متحد

با سلام و تحیت

همان‌گونه که استحضار دارید بیش از سه ماه است که از تجاوزات و حملات بی‌وقفه و گسترده رژیم اسرائیل علیه باریکه غزه می‌گذرد.

بر اساس گزارش وزارت بهداشت فلسطین در غزه، بیش از یک درصد جمعیت این منطقه به شهادت رسیده و شمار بیشتری مجروح شده‌اند، نیمی از مردم آواره شده و کمبود دارو، سوخت، آب و غذا و هر آن چیزی که برای زندگی یا زنده ماندن نیاز است، در بحرانی‌ترین شکل ممکن قراردارد. خدمات درمانی به دلیل بمباران بیمارستان‌ها، کمبود سوخت، قطع برق، نبود دارو و ملزومات درمان، در وضعیت فوق بحرانی قرارگرفته است.

سخنگوی صندوق کودکان ملل متحد (یونیسف) با تایید کشتار وسیع کودکان در نوار غزه، هشدار داده است که «دیگر جای امنی برای کودکان در غزه وجود ندارد؛ آب و غذا و دارویی هم نیست».

عالی‌جناب! نه تنها کرامت انسانی به‌عنوان مبنای حقوق بشر، یکسره به سخره گرفته شده بلکه بنیادی‌ترین حق‌های بشری از جمله حق حیات، حق امنیت و حق سلامت به محاق رفته و اکنون که این جنگ ویرانگر به چهارمین ماه خود نزدیک می‌شود، تمامی شاخص‌های ناظر به مخاصمات مسلحانه و حقوق بشردوستانه مندرج در کنوانسیون‌های چهارگانه ژنو و پروتکل‌های الحاقی آن در شدیدترین وجه خود نقض شده و اصول پایه حقوق بشردوستانه (اصل تفکیک، اصل تناسب و اصل احتیاط) معنا و مفهوم خود را از دست داده‌اند؛ بیمارستان‌ها، بناهای فرهنگی و تاریخی، منازل مسکونی، مدارس، مساجد و کلیساها از یک‌سو و غیرنظامیان، بیماران، سالخوردگان، زنان و کودکان از سوی دیگر، توسط این رژیم سفاک هدف قرارگرفته و بیش از ۷۰ درصد جان‌باختگان از زنان و کودکان‌اند.

عالی‌جناب! پیرو شکایت کشور آفریقای جنوبی علیه اسرائیل به خاطر جنایت نسل‌کشی، دیوان بین‌المللی دادگستری لاهه که رکن و مرجع قضایی بین‌المللی می‌باشد، دستور داده است که اسرائیل باید بر اساس تعهدات خود به موجب کنوانسیون نسل‌کشی‌ در مقابل فلسطینیان در نوار غزه تمام اقدامات خود مبنی بر کشتار، ایجاد صدمات جسمی و روانی جدی، همچنین ایجاد عامدانه شرایط سخت زندگی و تحمیل اقداماتی که باعث جلوگیری از تولد آن‌ها شود را متوقف کند.

بر اساس این دستور موقت، اسرائیل باید تضمین دهد که نیروهای مسلح آن هیچ‌یک از موارد یاد شده فوق را مرتکب نشوند. جنابعالی استحضار دارید که هم شکایت آفریقای جنوبی و هم دستور دیوان بین‌المللی لاهه، با استقبال کم‌نظیر کشورها و ملت‌های آزاده جهان قرارگرفته و این امر مسئولیت شما را دوچندان کرده است.

تجربه نشان داده است که با توجه به حمایت بی‌چون و چرای آمریکا و برخی کشورهای اروپایی از اسرائیل، این رژیم، کمترین واهمه‌ای از ارتکاب جنایت‌هایش نداشته و ندارد و حدومرزی برای اقدامات ویرانگر خود قائل نیست. نمونه روشن آن، اظهارات «آمیخای الیاهو» وزیر میراث فرهنگی اسرائیل است که به نظر وی «انداختن بمب اتم روی غزه یکی از گزینه‌های کابینه جنگ اسرائیل» می‌باشد. اسحاق کروزر، عضو پارلمان این رژیم (کنست) نیز پیشتر گفته بود که نوار غزه باید از روی نقشه کاملاً محو شود تا پیام تل‌آویو به سایر دشمنان اسرائیل برسد. بر این اساس بی‌توجهی به دستور دیوان بین‌المللی دادگستری که ناشی از ماهیت چنین رژیمی است، کاملاً مورد انتظار می‌باشد.

آقای دبیر کل! انجمن‌های علمی حوزه‌های علمیه که مجموعه‌ای عظیم از عالمان و فرهیختگان علوم انسانی و اسلامی را نمایندگی می‌کند، ضمن محکومیت شدید اقدامات ضد بشری رژیم اشغالگر صهیونیستی، از جنابعالی مصرانه می‌خواهد تا افزون بر اعلام موضع صریح و قاطعانه در این خصوص، به‌فوریت همه صلاحیت‌های حقوقی خود بر اساس منشور سازمان ملل متحد را برای توقف این جنایات و مجازات مقامات اسرائیل به‌کارگیرید و شجاعانه به تکلیف خود در قبال همه ملت‌های جهان و به‌ویژه مردم مظلوم و ستمدیده فلسطین عمل نمایید که بدون شک نام نیکی را از خود به یادگار خواهید گذاشت و تاریخ آزادگی، ظلم‌ستیزی و حق‌طلبی شما را خواهد ستود.

با احترام؛ انجمن‌های علمی حوزه علمیه قم

انجمن اخلاق اسلامی/ حجت‌الاسلام‌والمسلمین رضا حبیبی

انجمن ادبیات و هنر اسلامی/ حجت‌الاسلام‌والمسلمین علیزاده

انجمن ادیان و مذاهب/ حجت‌الاسلام‌والمسلمین مهدی فرمانیان

انجمن ارتباطات و تبلیغ/ کمال اکبری

انجمن اصول فقه حوزه/ حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدصادق محمدی

انجمن اقتصاد اسلامی/ جواد توکلی

انجمن امامت حوزه/ حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد تقی سبحانی

انجمن تاریخ‌پژوهان/ حجت‌الاسلام‌والمسلمین حمید رضا مطهری

انجمن ترجمه و زبان‌های خارجی/ آل بوغبیش

انجمن تعلیم و تربیت اسلامی/ حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدجواد زارعان

انجمن حدیث حوزه/ حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبدالهادی مسعودی

انجمن دین و فضای مجازی/ حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد حسین بهرامی

انجمن روان‌شناسی اسلامی/ حجت‌الاسلام‌والمسلمین مهدی هادی

انجمن زن و خانواده/ آیت‌الله جواد حبیبی تبار

انجمن فقه و حقوق اسلامی/ آیت‌الله ابوالقاسم علیدوست

انجمن قرآن‌پژوهی/ حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد علی رضایی اصفهانی

انجمن کلام اسلامی/ حجت‌الاسلام‌والمسلمین رضا برنجکار

انجمن مدیریت اسلامی/ حجت‌الاسلام‌والمسلمین ولی‌الله نقی‌پورفر

انجمن مطالعات اجتماعی/ حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن خیری

انجمن مطالعات سیاسی/ حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید کاظم سیدباقری

انجمن معرفت‌شناسی/ حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن معلمی

انجمن مهدویت/ حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدتقی ربانی
https://qomnews.ir/vdcgwz9qwak9qq4.rpra.html
نام شما
آدرس ايميل شما