سه شنبه ۱۰ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۲۱:۲۶
کد مطلب : 110134
مدیرکل گمرکات قم:

روند واردات کالاهای اساسی مورد نیاز مردم قم به خوبی جریان دارد

قم نيوز : مدیرکل گمرکات قم گفت: روند واردات کالاهای اساسی مورد نیاز مردم استان و همچنین مواد و تجهیزات ضروری مورد استفاده در واحدهای تولیدی فعال در قم به خوبی جریان دارد.
مدیرکل گمرکات قم:روند واردات کالاهای اساسی مورد نیاز مردم قم به خوبی جریان دارد.
مدیرکل گمرکات قم:روند واردات کالاهای اساسی مورد نیاز مردم قم به خوبی جریان دارد.
به گزارش قم نیوز،اسفندیار دریکوندی بیان داشت: در همین رابطه طی دی‌ماه امسال،‌ هشت‌هزار و ۵۱۱ تُن انواع کالاهای مورد نیاز مردم و واحدهای تولیدی استان در قالب ۲۷۵ اظهارنامه به ارزش حدود ۳۶ میلیون دلار از طریق گمرکات قم وارد کشور شد.

وی افزود: گمرکات استان با همکاری سایر دستگاه‌های متولی که در جریان صدور مجوزهای مورد نیاز برای ترخیص کالاها فعالیت دارند تلاش می‌کند روند خروج کالاها از گمرکات قم به سرعت انجام شود.

وی ادامه داد: همچنین کارشناسان گمرکات قم برای مقابله با قاچاق در کنار سایر دستگاه‌های نظارتی نقش پررندگی دارند و در همین راستا در دیماه سال‌جاری تعداد ۲۸ پرونده مظنون به قاچاق به ارزش ۵۴ میلیارد ریال در گمرکات استان تشکیل شد که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۹۰ درصد رشد دارد.

گفتنی است از ابتدای سال‌جاری تا پایان دی‌ماه، ۱۹۸ هزار و ۷۶۳ تُن کالا در قالب پنج‌هزار و ۲۹۵ اظهارنامه از طریق گمرکات این استان به کشورهای مختلف جهان صادر شد.

ارزش کالاهای صادر شده از گمرکات استان قم به بیش از ۳۰ کشور در مناطق مختلف جهان طی ۱۰ ماه سپری شده از سال‌جاری‌، ۱۹۴ میلیون و ۷۱۸ هزار و ۶۴۸ دلار بوده‌است.

درآمد کل گمرکات استان در این مدت به بیش از هشت هزار میلیارد ریال رسید که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود ۱۳ درصد رشد داشت.

گمرکات قم از امکانات لازم برای انجام امور تجاری مرتبط با صادرات بسیاری از محصولات، برخوردار است و اکنون بیش از ۳۰ نوع کالا از طریق گمرکات استان صادر می‌شود.

گمرک قم و گمرک منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان نقش موثری در تقویت حجم صادرات استان دارد و به همین دلیل تقویت زیرساخت‌های این دو مجموعه همواره در اولویت‌ برنامه‌های اقتصادی استان است.
گزارشگر : تحریریه قم نیوز
https://qomnews.ir/vdchxvnzk23nzzd.tft2.html
نام شما
آدرس ايميل شما