سه شنبه ۱۰ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۲۲:۳۱
کد مطلب : 110135
سرپرست هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم:

۷۹ واحد صنعتی و کشاورزی راکد در قم طی ۲ سال به چرخه تولید بازگشت

قم نيوز : سرپرست هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم با اشاره به روند شناسایی ۴۵۸ واحد راکد و نیمه‌کاره، گفت: ۷۳ واحد صنعتی و ۶ طرح کشاورزی راکد طی ۲ سال گذشته در این استان احیا و به چرخه تولید و اشتغال بازگشته‌است.
سرپرست هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم:۷۹ واحد صنعتی و کشاورزی راکد در قم طی ۲ سال به چرخه تولید بازگشت.
سرپرست هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم:۷۹ واحد صنعتی و کشاورزی راکد در قم طی ۲ سال به چرخه تولید بازگشت.
به گزارش قم نیوز،اکبر غلامیان گفت : برای احیای ۷۳ واحد در بخش صنعت و معدن افزون بر ۱۸ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری صورت‌ گرفته‌است.

وی خاطرنشان کرد: با احیای این واحدهای صنعتی راکد ۹۸۸ اشتغال مستقیم در استان قم به وجود آمده‌است.

وی با اشاره به شناسایی ۱۳۹ واحد راکد در بخش کشاورزی، گفت: در این بخش نیز ۶ واحد با سرمایه‌گذاری ۲۵۰ میلیاردریالی و اشتغال ۱۲ نفر احیا شده‌است.

غلامیان خاطرنشان کرد: همچنین ۱۹ طرح نیمه‌کاره گردشگری نیز در این استان در حال احداث است که برای تکمیل آنها یک‌هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

در بخش صنعت، استان قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمودآباد، درودگران، فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است که هر کدام از آنها موقعیت ممتازی برای توسعه سرمایه‌گذاری، تولید و اشتغال دارد.

همچنین بیش از ۱۴ هزار بهره‌بردار در زمینه تولید محصولات کشاورزی در قم فعال هستند، همچنین میزان متوسط تولید بخش کشاورزی این استان در سال ۸۵۰ هزار تن در زمینهٔ محصولات زراعی،‌ باغی،‌ دامی، شیلات و گلخانه‌ای است.

بیشتر بهره‌برداران بخش کشاورزی قم را روستاییان استان تشکیل می‌دهند به‌نحوی‌که کشاورزی به‌تنهایی حدود ۵۰ درصد اشتغال روستاییان در بخش‌های مختلف استان را به خود اختصاص داده‌است.
گزارشگر : تحریریه قم نیوز
https://qomnews.ir/vdcipuazwt1azz2.cbct.html
نام شما
آدرس ايميل شما