چهارشنبه ۱۱ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۰۰:۵۰
کد مطلب : 110137
منبع : ایسنا

اشغال ۸۵ درصدی تخت‌های گردشگری رسمی در قم

قم نيوز : مدیرکل میراث فرهنگی استان قم اظهار کرد: در سال جاری به صورت میانگین، ۸۵ درصد تخت‌های گردشگری رسمی استان قم در خانه‌مسافر، هتل، هتل‌آپارتمان و مهمانپذیرها توسط مسافران اشغال شده است.
اشغال ۸۵ درصدی تخت‌های گردشگری رسمی در قم
اشغال ۸۵ درصدی تخت‌های گردشگری رسمی در قم
به گزارش قم نیوز،علیرضا ارجمندی مدیرکل میراث فرهنگی استان قم در خصوص بازدید از اماکن تاریخی در سال جاری، اظهار کرد: خانه تاریخی زند، خانه تاریخی ملاصدرا، کاروانسرای دیرگچین، تپه قلی‌درویش و موزه مراجع به ترتیب بیشترین بازدیدکنندگان را به خود اختصاص داده‌اند.

وی با بیان اینکه ۲۶ شهریور امسال پرونده کاروانسراهای ایران تأیید شد و کاروانسرای دیر گچین قم به ثبت جهانی رسید، افزود: با ثبت شدن کاروانسرای دیرگچین در فهرست آثار یونسکو، بازدید از این مکان تاریخی مربوط به دوره صفوی در سال جاری افزایش یافته و به حدود ۵ هزار بازدید رسیده است.

ارجمندی تصریح کرد: در سال جاری به صورت میانگین، ۸۵ درصد تخت‌های گردشگری رسمی استان قم در خانه‌مسافر، هتل، هتل‌آپارتمان و مهمانپذیرها توسط مسافران اشغال شده است.

وی با اشاره به این که ۱۲ هزار و ۷۳۷ تخت اقامتی رسمی در قم برای پذیرایی از گردشگران داخلی و خارجی آماده است، گفت: تعداد کل تأسیسات اقامتی رسمی استان شامل ۲۷۲ مورد است که در این تعداد، ۴ هزار و ۶ اتاق وجود دارد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قم، اظهار کرد: تعداد خانه‌مسافرهای رسمی و قانونی قم را ۲۰۰ واحد است؛ ۷۰ واحد اقامتی هتل و هتل‌آپارتمان و ۸۵ مهمانپذیر فعال نیز در استان وجود دارد.
ارجمندی عنوان کرد: سالانه حدود ۲۰ میلیون مسافر از داخل و خارج کشور وارد قم می‌شوند که بیشتر گردشگران خارجی از کشورهای عراق، پاکستان، افغانستان، لبنان، بحرین و سوریه هستند.
گزارشگر : تحریریه قم نیوز
https://qomnews.ir/vdcaewn6049n661.k5k4.html
نام شما
آدرس ايميل شما