جمعه ۱۳ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۲۲:۴۲
کد مطلب : 110156
منبع : ایسنا
مدیرکل آموزش و پرورش قم:

دانش‌آموزان قمی باید فرهنگ اسلامی را در ورزش به نمایش بگذارند

قم نيوز : مدیرکل آموزش و پرورش قم، اظهار کرد: ما از ورزشکاران قمی انتظار داریم که نماینده شایسته‌ای برای استان باشند و بتوانند فرهنگ اسلامی را در ورزش به نمایش بگذارند.
مدیرکل آموزش و پرورش قم:دانش‌آموزان قمی باید فرهنگ اسلامی را در ورزش به نمایش بگذارند.
مدیرکل آموزش و پرورش قم:دانش‌آموزان قمی باید فرهنگ اسلامی را در ورزش به نمایش بگذارند.
به گزارش قم نیوز،علیرضا رحیمی مدیرکل آموزش و پرورش در این مراسم با تبریک آغاز دهه مبارک فجر و زنگ انقلاب گفت: امیدوارم تیم‌های ورزشی اعزامی به طور تام و تمام، قم را که خاستگاه انقلاب اسلامی است نمایندگی کنند و با اخلاق و منش پهلوانی کما فی السابق باعث افتخار قم و دانش آموزان و مردم متدین آن باشند.

 به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش استان قم، رحیمی اظهار کرد: انسان‌ها یک بُعد روحانی و یک بُعد جسمانی دارند که باید در راستای ارتقای هر دو بُعد کوشا باشند؛ ورزشکاران نمونه باید در دو زمینه روحی و جسمانی بدرخشند.

وی ادامه داد: ما از ورزشکاران قمی انتظار داریم که نماینده شایسته‌ای برای استان باشند و بتوانند فرهنگ اسلامی را در ورزش به نمایش بگذارند.

رحیمی با اشاره به حضور بانوان در مسابقات ورزشی سال گذشته و کسب افتخارات گوناگون که در رأس آن به دست آوردن مدال زرین حجاب فاطمی در مسابقات بود، خاطرنشان کرد: بانوان فرهنگی از قم در سال گذشته در عین حفظ شأن و جایگاه یک خانم در مسابقات ورزشی شرکت کرده‌اند و توانستند افتخار آفرین باشند.

فعالیت ۶ زورخانه دانش‌آموزی در قم

همچنین در این مراسم، علی یزدی معاون تربیت بدنی و سلامت گفت: با عنایت به توصیه‌های مقام معظم رهبری مبنی بر توسعه فرهنگ پهلوانی، فداکاری، جوانمردی و احیای فضایل اخلاقی و نیز اهمیت موضوع تلفیق ورزش با معنویت و اخلاق و لزوم توجه به آن در اسناد بالادستی، «طرح شهید طوقانی با رویکرد فرهنگی و تربیتی» با هدف حفظ، تقویت و توسعه جنبه‌های تربیتی و اخلاقی و به منظور فراهم آوردن زمینه تربیت پذیری دانش‌آموزان بر اساس فرهنگ اسلامی-ایرانی به مرحله اجرا درآمده است.  

یزدی اضافه کرد: ترویج و گسترش فضائل اخلاقی، روحیه فتوت و پاسداشت ارزش‌های معنوی از طریق توسعه ورزش در جامعه و آشنایی دانش آموزان با ورزش ملی فراهم خواهد شد.

وی با بیان اینکه در این راستا ۶ زورخانه دانش‌آموزی در سطح استان با همکاری هیئت ورزش‌های باستانی مشغول به فعالیت هستند از همکاری رئیس هیئت ورزش‌های باستانی استان قم و مسئول انجمن ورزش‌های زورخانه‌ای استان تقدیر و تشکر کرد.
گزارشگر : تحریریه قم نیوز
https://qomnews.ir/vdcbsgb80rhb88p.uiur.html
نام شما
آدرس ايميل شما