يکشنبه ۱۵ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۱۹:۵۹
کد مطلب : 110167
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم:

۱۸ اثر جشنواره فیلم فجر در قم اکران می‌شود

قم نيوز : مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم گفت: ۲۳ فیلم به بخش جشنواره چهل و دومین جشنواره فیلم فجر راه یافته‌است که از این تعداد، ۱۸ فیلم در سه سینمای بازار شهر، ونوس و تربیت قم به روی پرده می‌رود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم:۱۸ اثر جشنواره فیلم فجر در قم اکران می‌شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم:۱۸ اثر جشنواره فیلم فجر در قم اکران می‌شود.
به گزارش قم نیوز،امیر علی عموزاده روز یکشنبه در نشست خبری برگزاری چهل و دومین جشنواره فیلم فجر در استان قم و جشنواره هنرهای تجسمی فجر بیان کرد: این جشنواره بزرگترین رویداد هنری و سینمایی کشور می‌باشد و آثار این دوره از حرکت رو به رشد نسبی برخوردار است.

وی با اشاره به اینکه قرارگاه مرکزی جشنواره فیلم فجر در قم در سینمای ونوس شکل گرفته‌است گفت: اکران فیلم‌های جشنواره از ۱۶ بهمن ماه شروع شده وتا ۲۲ بهمن ادامه خواهد یافت و هر فیلم سه اکران در استان دارد.

وی در مورد رویداد هنرهای تجسمی فجر در قم نیز گفت: آثار فاخر و مناسبی در این جشنواره داشته‌ایم و جهش خوبی در ارسال آثار رخ داده‌است.

عموزاده یادآور شد: جشن تجلیل از هنرمندان و مولفان استان نیز در دهه فجر برگزار می‌شود و این جشن اهمیت بسیاری برای اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم دارد.

«انتخاب خوب،‌حال خوب» شعار جشنواره فیلم فجر در قم

معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم نیز در این نشست گفت: بهار سینمای ایران جشنواره فجر است و امسال نیز در قم میزبان این جشنواره هستیم و برنامه‌های متنوعی در این حوزه داریم.

محمد کاظم رضوانی افزود: مجموعه برنامه‌های چهل و دومین جشنواره فیلم فجر در استان قم با شعار «انتخاب خوب، حال خوب» برگزار می‌شود و برنامه‌هایی را مرتبط با این شعار خواهیم داشت.

وی بیان کرد: استودیو «انتخاب خوب ، حال خوب» از شب اول برگزاری جشنواره فجر در استان قم در سینما وتوس فعال و دغدغه سینماگران استان و نقد فیلم‌ها در آن انجام می‌شود.

وی اظهار داشت: اثر سینمایی مجنون که زندگینامه شهید مهدی زین الدین است به صورت تک سانس در قم اکران خواهد شد.

معاون اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم افزود: علاقه‌مندان برای تهیه بلیت جشنواره فجر در قم صرفا باید از طریق سامانه اینترنتی سمفا که خود دارای چهار سکوی فروش است ورود کنند.

وی ادامه داد: مبلغ بلیت‌ها با توجه به درجه بندی سالن‌ها متفاوت است و قیمت بلیت در سینما بازار شهر ۶۰۰ هزار ریال و سینما تربیت ۵۰۰ هزار ریال است ضمن این که سینما ونوس با ظرفیت دعوت از اقشار مختلف از جمله رای اولی‌ها فعال خواهد بود.

فروش ۱۸۰ میلیارد ریالی سینماهای قم در سالجاری

رضوانی ، برگزاری جشنواره حوا ،دومین جشن بزرگ مهر سینمای ایران در مهرماه، برگزاری اولین جشنواره مستند ۱۷ با موضوع شهدای استان، نهمین جشنواره ملی نماز و نیایش و میزبانی از فیلمسازان سراسر کشور، اکران فیلم سینمایی اخت الرضا و نوسازی پردیس سینمایی شهر آفتاب را از فعالیت های سینمایی سالجاری در استان قم ذکر کرد.

وی با اشاره به افزایش مخاطب سینما در قم گفت: سال گذشته ۶۰ میلیارد ریال بلیت در سینماهای قم فروخته شد که قریب به ۲۳۴ هزار تماشاگر در سینماها حضور یافتند اما از ابتدای سال‌جاری تاکنون سینماهای قم ۱۸۰ میلیارد ریال بلیت فروخته‌اند و ۴۹۱ هزار نفر تماشاگر در سالن‌ها حضور یافته‌اند.

وی بیان کرد: ۱۳ سالن در۶ سینمای استان قم با ظرفیت ۲ هزار و ۴۰۰ صندلی فعال است و با راه‌اندازی سینمای باغ موزه دفاع مقدس و محراب در شهرک پردیسان ۴۲۰ صندلی به ظرفیت سینماهای قم افزوده می‌شود.
دبیر هنری شانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر در استان قم نیز در این نشست خبری گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در کنار جشنواره فیلم فجر دیگر جشنواره‌های هنری را نیز برگزار می‌کند که جشنواره هنرهای تجسمی از آن جمله است.

ابراهیم سلیمانی افزود: ۱۶ سال است جشنواره هنرهای تجسمی برگزار می‌شود و در مدیریت این جشنواره بسیاری از هنرمندان شاخص استان قم در داوری حضور دارند.

وی افزود: امسال برای سومین مرتبه رویداد تجسم هنر را در قم برپا می‌شود که فراتر از فراخوان‌های عمومی، فراخوان‌هایی تخصصی از خوشنویسان، هنرمندان هنرهای تجسمی و عکاسان به عنوان هنرمندان شاخص برای ارائه آثار داشتیم.

وی گفت: ۲۰ نفر از هنرمندان استان قم در قالب جشنواره هنرهای تجسمی فجر به دبیرخانه تهران معرفی شدند که ۱۶ نفر دارای ارزش‌های هنری فاخر و قابل ارائه پذیرفته شدند.

سلیمانی افزود: ۱۳۱ اثر از ۱۴ نفر از هنرمندان هنرهای تجسمی قم دریافت شد که از هفتم بهمن نمایشگاهی از این آثار در نگارخانه فرهنگ قم برپا شده که تا ۲۱ بهمن ادامه دارد.
گزارشگر : تحریریه قم نیوز
https://qomnews.ir/vdcd9z0f5yt0ff6.2a2y.html
نام شما
آدرس ايميل شما