چهارشنبه ۲ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۲۱:۰۷
کد مطلب : 110244
منبع : قم نیوز
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قم خبر داد؛

تجلیل از هنرمند قمی در جشنواره بین‌المللی صنایع‌دستی و هنرهای سنتی فجر

قم نيوز : علیرضا ارجمندی گفت: یکی از هنرمندان استان قم در هشتمین جشنواره بین‌المللی صنایع‌دستی و هنرهای سنتی فجر با عنوان «سرو سیمین ۸» موفق به دریافت تندیس سرو سیمین در بخش ملی شد.
هنر سنگ تراشی جواهرات
هنر سنگ تراشی جواهرات
به گزارش قم نیوز،علیرضا ارجمندی، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی دوم اسفندماه بیان کرد: علی‌اکبر رمضانی از هنرمند استان قم در رشته هنری حکاکی روی نگین انگشتر و قلم‌زنی بر روی رکاب نقره فعالیت می‌کند و در جشنواره مذکور تندیس سرو سیمین را در بخش ملی دریافت کرد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قم با بیان این که آیین اختتامیه جشنواره مذکور در برج میلاد شهر تهران برگزار شد، افزود: این مراسم با حضور حجت‌الاسلام‌والمسلمین خسروپناه دبیر شورای‌عالی انقلاب فرهنگی، مهندس ضرغامی وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، معاونان و مدیران این وزارتخانه و اهالی فرهنگ و هنر انجام شد.

وی تصریح کرد: ۱۴ اثر از ۱۲ هنرمند استان قم در نمایشگاه جشنواره «سرو سیمین ۸» در برج آزادی شهر تهران به نمایش عمومی گذاشته شد.

ارجمندی افزود: اکرم کریمی بلوری، لیلی عظیمی فهیم، جواد رحمتی مطلق، عباس رحیمی ایمانی، محمد سلمانی، امیرحسین میرقیصری، حمید قاسمی‌زاده، علی‌اکبر رمضانی، محمد نجف‌زاده، مصطفی آزادی، حمید قاسمی‌زاده و سید سجاد موسوی؛ اسامی این هنرمندان است.

وی با بیان این که جشنواره «سرو سیمین ۸» با شعار «پیوند نسلی، پاسداشت هویت در پهنه جهانی» برگزار شد، اظهار کرد: این جشنواره، فرصتی برای استفاده از ظرفیت دیگر جشنواره‌های مرتبط با بخش صنایع‌دستی است.
گزارشگر : تحریریه قم نیوز
https://qomnews.ir/vdcjxyevxuqev8z.fsfu.html
نام شما
آدرس ايميل شما