چهارشنبه ۲ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۲۱:۱۱
کد مطلب : 110245
منبع : قم نیوز
عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی:

سلامت معنوی بر بیماری غیر واگیردار تاثیر گذار است

قم نيوز : فریدون عزیزی گفت: افرادی که سلامت معنوی دارند از نظر ابتلاء به بیماری‌های غیرواگیر مانند دیابت، فشار خون و غیره از وضعیت بهتری برخودار هستند.
فریدون عزیزی، عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی
فریدون عزیزی، عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی
به گزارش قم نیوز،فریدون عزیزی، عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی چهارشنبه در هشتمین همایش سلامت معنوی در قم، پس از دریافت جایزه ملی سلامت معنوی، بابیان اینکه دریافت جایزه سلامت معنوی توسط فرهنگستان علوم بزرگ‌ترین افتخار برای بنده است، عنوان کرد: از دوران رنسانس شاهد معرفت و معنویت زدایی از ساحت علم هستیم که تاکنون ادامه یافته است.

وی ادامه داد: از زمان پیدایش و توسعه علوم جدید در دانشگاه‌های ایران از حدود ۹۰ سال پیش نیز همان آموزه‌های علمی غربی وارد کرسی‌های علمی شد که بعدها و از حدود ۵۰ سال گذشته نقدهایی به آن توسط متفکران آغاز و مباحث مربوط به‌سلامت معنوی موردتوجه قرار بگیرد.

وی خاطرنشان کرد: هم‌اینک سالانه افزون بر ۳ هزار مقاله در خصوص سلامت معنوی در سطح دنیا تدوین می‌شود که این موضوع در کشور ما نیز همیشه موردتوجه بوده است.

عزیزی اظهار کرد: برای هیچ‌کدام از ادیان دنیا، مباحث توحیدی و معنوی به مانند اسلام موردتوجه نبوده و ازاین‌رو معارف دینی ما بیشترین ظرفیت را در تدوین سازوکارهای سلامت معنوی دارد.

عضو هیأت علمی دانشگاه شهید بهشتی گفت: استرس، اضطراب، افسردگی و سایر شاخص‌های سلامت روانی و اجتماعی در بین افراد با دارای سلامت معنوی کمتر از افراد بی توجه به امور معنوی و معرفتی است.

وی خاطرنشان کرد: همچنین افرادی که سلامت معنوی دارند از نظر ابتلاء به بیماری‌های غیرواگیر مانند دیابت، فشار خون و غیره از وضعیت بهتری برخودار هستند.
گزارشگر : تحریریه قم نیوز
https://qomnews.ir/vdcaywn6m49n6u1.k5k4.html
نام شما
آدرس ايميل شما