قم نيوز : مرجع تقلید شیعیان همزمان با سالگرد ارتحال آیت‌الله واعظ طبسی از خدمات تولیت فقید آستان قدس رضوی تقدیر کردند.
مرجع تقلید شیعیان،  آیت الله جعفر سبحانی
مرجع تقلید شیعیان، آیت الله جعفر سبحانی
به گزارش قم نیوز، پیام آیت الله جعفر سبحانی بمناسبت نکوداشت شخصیت آیت الله حاج شیخ واعظ طبسی بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

 قال الله تعالی: «إِنَّ الَّذِینَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ سَیَجْعَلُ لَهُمُ الرَّحْمَٰنُ وُدًّا ‎» (مریم/۹۶).

از آیه مبارکه الهام می‌گیریم یک نوع پیوند محکم بین پدید آرندگان کارهای نیک و علاقه جامعه به آنان و به یک معنا ملازمه‌ای است بین ایمان و عمل صالح و شیفتگی مردم به آنان.

تجربه نشان داده که در میان قاطبه بشر پیامبران محبوب‌ترین انسان‌ها در جامعه هستند چون خود را فداء جامعه نموده و به تکامل آنها پرداخته‌اند. از انها بگذریم عالمان و دانشمندان که پیوسته با حرکت علمی نیازهای جامعه را برطرف کرده و کوشش نموده‌اند که انسان به حد کمال برسد آنان نیز محبوب‌ترین انسان‌ها هستند.

حرم علی بن موسی الرضا (علیه آلاف التحیة والثناء) قبله قلوب عاشقان ولایت است. و از روز نخست که جسد مبارکش در آن سرزمین به خاک سپرده شده است پیوسته مزار مؤمنان بوده.
ابن حبّان که از علمای اهل سنت و از دانشمندان رجالی آنهاست و در سال ۳۸۱ درگذشته است می‌نویسد هر موقع برای من مشکلی پیش آمد به حرم شریف آن حضرت رفته با خواند یک ۲ رکعت نماز و درخواست حاجت، حاجت من برآورده شده است.

اگر حضرتش از احترام خاصی برخوردار است خادمان آستان ولایت و در رأس آنان متولیان مؤمن آن از حرمت و علاقه برخوردار می‌باشند.

جناب حجت الاسلام والمسلمین آقای حاج شیخ عباس واعظ طبسی (قدس سره) که تولیت آستان قدس رضوی را به دست حضرت امام (اعلی الله مقامه) گرفت شب و روز کوشش کرد که کاستی‌ها را برطرف کندو خلافکاریهای که در دوران قبل از انقلاب رخ داده بود برطرف سازد.

خدمات آن عزیز از دست رفته بیش از آن است که در این گفتار پیش آید ولی کسانی که آستان مقدس را قبل از انقلاب دیده و پس از آن ملاحظه کنند خواهند دید که خدمات تولیت محترم بسیار چشمگیر و ارزنده است. ایشان تنها به توسعه حرم و صحن‌ها و غیره نپرداخت بلکه حمایت مرحوم طبسی از حوزه علمیه خراسان علی الخصوص توجه به مسائل فرهنگی، خدمات عظیمی انجام داده که به گوشه‌ای از آنها اشاره می‌شود.

۱. تجدید بنای کتابخانه آستان قدس رضوی.

۲. تأسیس دانشگاه علوم اسلامی رضوی

۳. تأسیس دانشگاه بین المللی امام رضا علیه السلام

۴. و ایجاد بنیاد پژوهش‌های آستان قدس رضوی در جهت تحقیق در معارف اهل بیت علیهم السلام، که آثار گوناگون اسلامی را چاپ و نشر کرده و اساس «المعجم فی فقه لغة القرآن و سرّ بلاغته» پی‌ریزی شد که هم اکنون ۵۰ جلد منتشر شده است.

اینجانب از این راه دور به کلیه دست اندرکاران که این یادبود را فراهم ساخته اند تبریک گفته و به روح پاک آن خادم صدیق آستان قدس درود می‌فرستم.
https://qomnews.ir/vdci3uazvt1azr2.cbct.html
نام شما
آدرس ايميل شما