قم نيوز : روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قم اعلام کرد: در ایام تعطیلات نوروزی ۶ مرکز خدمات جامع سلامت روستایی در این استان به زائران و مسافران خدمات درمانی ارائه می‌کنند.
مراکز جامع سلامت روستایی قم
مراکز جامع سلامت روستایی قم
به گزارش قم نیوز،از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قم ،‌ با توجه به تعطیلات نوروزی و افزایش سفرهای به مناطق روستایی و بخش‌های قم ،‌ سه مرکز جامع سلامت در سلفچگان ، کهک و جعفریه به صورت شبانه روزی فعال و مراکز درمانی در دستجرد ، قنوات و قمرود نیز از ساعت هشت تا ۱۲ و ۱۷ تا ۲۰ آماده ارائه خدمات درمانی به زائران و مسافران نوروزی می‌باشند.

در گزارش دانشگاه علوم پزشکی قم آمده‌است: از ابتدای تعطیلات نوروزی تاکنون ۲ هزار و ۴۹۴ مورد ویزیت در مراکز درمانی روستایی انجام شده که از این تعداد چهار مورد به دلیل نیاز به ادامه درمان در شهر ، به مراکز درمانی استان منتقل شدند.

سلفچگان به مرکزیت شهر سلفچگان یکی از بخش‌های قم است و دارای یک نقطه شهری و ۴۰ روستا می‌باشد. این بخش ۱۵ هزار نفر جمعیت دارد که سه هزار نفر آن در شهر  زندگی می‌کنند.

سلفچگان در ۴۰ کیلومتری جنوب غربی قم قرار دارد.

کهک در فاصله ۳۰ کیلومتری مرکز شهر قم واقع شده و ۲ بخش مرکزی و فردو و دارای ۱۸ روستاست که ۱۰ روستای آن جزء بخش مرکزی و هشت روستا نیز جزء بخش فردو است.

جمعیت ثابت این شهرستان حدود ۴۰ هزار نفر و جمعیت شناور و متغیر آن بیش از ۸۰ هزار نفر برآورد می‌شود.

شهرستان جعفرآباد با وسعت یک هزار ۱۰۰ کیلومتر مربع و جمعیت ۲۷ هزار و ۶۰۰ نفر یکی از شهرستان‌های استان قم است که مرکز این شهرستان، شهر جعفریه است و قاهان و مرکزی از بخش های این شهرستان می باشد.

طبق سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال ۱۳۹۵، قم دارای ۱۲۷ روستا با جمعیت بالای ۲۰ خانوار است و جمعیت ساکن مناطق روستایی این استان بیش از ۵۵ هزار و ۸۶۵ نفر است که در قالب ۱۷ هزار و ۳۸۵ خانوار زندگی می‌کنند.
گزارشگر : تحریریه قم نیوز
https://qomnews.ir/vdccpxqsp2bqs18.ala2.html
نام شما
آدرس ايميل شما