پنجشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۱ ساعت ۱۲:۲۶
کد مطلب : 11067
مختاری:

وقف موجب ارتقا حفظ سلامت جامعه می شود

قم نيوز : قم نیوز: رئیس پژوهشگاه مطالعات تقریبی با اشاره به اینکه وقف یکی از مهم ترین منویات مقام معظم رهبری است گفت: وقف علاوه بر رشد و ارتقا سلامت جامعه آثار فردی و اجتماعی بسیار زیادی را برای واقف به همراه دارد.
وقف موجب ارتقا حفظ سلامت جامعه می شود
به گزارش قم نیوز، حجت الاسلام محمد حسین مختاری گفت: وقف یکی از مهم ترین منویات مقام معظم رهبری است که باید در اهتمام جامعه به آن تلاش کرد.
وی عنوان کرد: وقف یکی از واژه های کلیدی و برجسته قرآنی است که از جایگاه بسیار والایی برخوردار است.

رئیس موسسه راهبردی بین المللی عروه الوثقی بیان داشت: در صدر اسلام همواره افراد مورد اعتماد سیره عملی فقها و بزرگان و اولیاء دین را که مهمترین آن وقف بود، به مردم تبیین می کردند.

وی با انتقاد از اینکه این امر طی چهار دهه اخیر کمرنگ شده است بیان داشت: در جامعه ای که ملت آن پیرو اهل بیت عصمت و طهارت هستند نباید از امر مهم وقف غافل شد و آن را به فراموشی سپرد.

رئیس پژوهشگاه مطالعات تقریبی ابراز داشت: اکنون وظیفه علما و متصدیان امور دین است که با بیان کلمات نورانی ائمه اطهارو توصیه های آن ها در این باره، مردم را تهییج و ترغیب کرده و اهمیت و ضرورت وقف را به آن ها گوشزد کنند.

وی با اشاره به آثار و برکات وقف تصریح کرد: آثار و برکات وقف هم شامل اجر دنیوی شده و هم اجر اخروی (آثار ماتاخر) می شود و در ارتقا معنوی جامعه بسیار موثر است.

رئیس موسسه راهبردی بین المللی عروه الوثقی افزود: اگر چه اکنون نیز افرادی هستند که با وقف بخشی از اموال خود این سنت حسنه را زنده نگه می دارند اما برتعداد این افراد باید افزوده شود.

کم اطلاعی مهم ترین عامل غفلت از وقف
رئیس پژوهشگاه مطالعات تقریبی گفت: همه افراد یک اطلاع عمومی از وقف دارند اما مهم ترین مسئله این است که بیشتر آن ها از آثار و برکات زیاد آن مطلع نیستند.

مختاری ادامه داد: بیان احکام نماز و روزه لازم است اما پرداختن به مسئله وقف نیز از ضروریات جامعه امروز است.

رئیس موسسه راهبردی بین المللی عروه الوثقی تاکید کرد: افراد تحصیل کرده، رسانه و صاحبان منبر وظیفه دارند درگسترش وقف که یکی از منویات مقام معظم رهبری است تلاش کنند.

وی افزود: حتما نباید موقوقه یک مدرسه یا مسجد باشد حتی اهدا یک کتاب به کتاب خانه نیز می تواند به نیت وقف انجام گیرد.

رئیس پژوهشگاه مطالعات تقریبی یادآور شد: برای رسیدن جامعه دینی به سرمنزل نهایی خود لازم است آرمان ها و شعائر آن که در راس همه آن ها وقف قرار دارد در جامعه جاری شود.

انتهای پیام/۱۱۶/
https://qomnews.ir/vdcef78z.jh8zpi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما