پنجشنبه ۲۸ دی ۱۳۹۱ ساعت ۱۷:۲۹
کد مطلب : 11265
مسوول کمیته زیست محیطی قم:

آلودگی هوا مشکلی بزرگ در مسیر توسعه شهر قم است

قم نيوز : قم نیوز: مسوول کمیته زیست محیطی استان قم، با بیان اینکه آلودگی هوا مشکلی بزرگ در مسیر توسعه شهر قم است، از همه نهادهای متولی در مدیریت شهری و استانی خواست تا به این موضوع مهم توجه ای ویژه داشته باشند.
آلودگی هوا مشکلی بزرگ در مسیر توسعه شهر قم است
به گزارش قم نیوز، حسن بختیاری گفت: توسعه حمل و نقل عمومی و بازنگری و اجرایی شدن طرح جامع کاهش آلودگی هوا با مقتضیات جدید باید بطور جدی مورد توجه مسوولان قرار بگیرد.

وی در ادامه سخنان خود گفت: امروزه آلودگی هوا را با توجه به افزایش جمعیت شهر نشینی، افزایش تردد خودروها، وجود منابع آلاینده طبیعی در اطراف قم و کانون های بحرانی گرد و غبار که از عوامل اصلی ورود ریزگردها به شهر قم است را شاهد هستیم.

این عضو شورای اسلامی شهر قم افزود: برهمین اساس کمیته زیست محیطی قم متشکل از اعضای شورای اسلامی شهر، محیط زیست، منابع طبیعی، جهاد کشاورزی و مدیریت بحران با هدف برنامه ریزی در جهت کاهش آلودگی هوا در قم تشکیل شد.

بختیاری با اشاره به اینکه بخش عمده آلودگی هوای شهر قم با منشا ریزگردهای استانی است، گفت: توسعه فضای سبز در کانون های بحرانی درجهت کاهش ورود ریزگردها به شهر از اولویت های این کمیته می باشد.

وی با بیان اینکه غرب قم از مهمترین کانون های بحرانی است که باعث ورود مقادیر زیادی ریزگردها به شهر می شود، اظهار داشت: برهمین اساس شهرداری قم مکلف شده است تا نگاه ویژه ای به ایجاد فضای سبز در کمربندی و کانون های بحرانی شهر داشته باشد.

وی در ادامه، بحث تامین آب و استفاده از حقابه های زیست محیطی برای توسعه فضای سبز را از دیگر مباحث مطرح شده در کمیته زیست محیطی استان عنوان کرد و گفت: از هفته گذشته استخر واقع در سه راهی خرمشهر با ظرفیت ۳۳۰ میلیون لیتر، آبگیری شد که این استخر می تواند آب مورد نظر برای توسعه فضای سبز در غرب قم را تامین کند.

انتهای پیام/۱۱۶/
https://qomnews.ir/vdcenw8z.jh8zpi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما