جمعه ۲۹ دی ۱۳۹۱ ساعت ۱۸:۱۸
کد مطلب : 11280
معاون بین‌الملل حوزه‌های علمیه:

فرصت تبلیغ بین‌المللی شیعه فراهم شده است

قم نيوز : قم نیوز: معاون بین‌الملل حوزه‌های علمیه گفت: فرصت‌های خوبی برای تبلیغ بین‌المللی مکتب تشیع وجود دارد که یکی از آنها استفاده از ظرفیت عشق و ارادت مردم بسیاری از کشورها به اسلام، اهل بیت(ع) و انقلاب اسلامی ایران است.
فرصت تبلیغ بین‌المللی شیعه فراهم شده است
به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام حسن زمانی در دیدار با آیت‌الله علوی گرگانی اظهار کرد: حقانیت مکتب شیعه مسلم است اما هنوز در مقایسه با سایر مذاهب کار خاصی برای تبلیغ از سوی شیعیان صورت نگرفته است.

فرصت خوبی برای تبلیغ بین‌المللی تشیع فراهم شده است
وی افزود: فرصت‌های خوبی برای تبلیغ بین‌المللی مکتب تشیع وجود دارد که یکی از آنها استفاده از ظرفیت عشق و ارادت مردم بسیاری از کشورها به اسلام، اهل بیت(ع) و انقلاب اسلامی ایران است.

معاون بین‌الملل حوزه‌های علمیه با اشاره به زمینه مساعد تبلیغ جهانی تشیع خاطرنشان کرد: مبلغان شیعه در اقصی نقاط جهان این تجربه را به دست آورده‌اند که عرصه برای فعالیت آن‌ها فراهم است.

جهان تشنه معارف حقه شیعه است
وی ادامه داد: مبلغان شیعه باید به صورت حکیمانه فعالیت کنند و در این صورت حتی کلیساها نیز از کارشناسان حوزه‌های علمیه شیعی استقبال خواهند کرد؛ امروز جهان تشنه شنیدن معارف ناب است و درهای تبلیغ به روی مبلغان شیعه باز شده است.

معاون بین‌الملل حوزه‌های علمیه خواستار تقویت مبلغان بین‌المللی شد و گفت: امروز آموزش شیوه تعامل با ملل مختلف و نیز زبان‌آموزی از ضروریات تبلیغ بین‌المللی به شمار می‌رود.

وی افزود: دروس حوزه‌های علمیه بیشتر برای تربیت مبلغان داخلی پی‌ریزی شده و برای ارتباط با مردم سایر کشورها به کار نمی‌آیند.

زمانی با بیان اینکه آموزش شیوه تعامل و آشنایی با فرهنگ‌های گوناگون از ضروریات تبلیغ بین‌المللی محسوب می‌شود خاطرنشان کرد: در کنار این مسئله باید قراردادهایی نیز با مراکز مذهبی و علمی خارج از کشور منعقد شود تا بتوانیم اساتید و کارشناسان حوزوی را به خارج از ایران اعزام کنیم.

معاون بین‌الملل حوزه‌های علمیه با اشاره به مصوبه شورای عالی حوزه مبنی بر تاسیس معاونت بین‌الملل عنوان داشت: این کار در سه سال گذشته برکات فراوانی داشته و امور مختلفی در زمینه تبلیغ بین‌المللی سامان دهی شده است.

تصویب ۳۰ طرح بایسته‌های تبلیغ بین‌الملل طی سه سال گذشته
وی ادامه داد: طرح بایسته‌های تبلیغ بین‌المللی با استفاده از نظرات مبلغان ایرانی مشغول به تبلیغ در سایر کشورها تهیه شده و تاکنون ۳۰ برنامه ویژه در این زمینه طرح‌ریزی و برخی از آن‌ها نیز تصویب شده‌اند که یکی از آن‌ها اعزام اساتید سطوح عالی به سفرهای علمی خارج از کشور است.

اعزام ۷۰ استاد سطح عالی حوزه به سفرهای علمی خارجی
زمانی اعزام ۷۰ نفر از اساتید سطوح عالی و کارشناسان حوزوی به سفرهای علمی خارجی را از جمله این برنامه‌ها دانست و گفت: این اساتید دیدارهای مختلفی با علمای مذاهب گوناگون از جمله مسیحیان، بوداییان و فرق اسلامی داشته‌اند.

معاون بین‌الملل حوزه‌های علمیه با تاکید بر حضور اساتید حوزوی در کنفرانس‌های بین‌المللی که در داخل ایران برگزار می‌شوند تصریح کرد: این کار طی دو سال گذشته صورت گرفت و در آینده نیز ادامه خواهد داشت.

وی بیان داشت: در طول سال همایش‌های بین‌المللی علمی و مذهبی زیادی در کشورهای مختلف برگزار می‌شود اما ارتباطی میان حوزه‌های علمیه شیعی با آنها وجود ندارد به همین دلیل با وزارت امور خارجه به توافق رسیدیم که اعزام اساتید حوزوی به این همایش‌ها تسهیل شود.

زمانی با اشاره به طراحی و تکمیل بانک اطلاعاتی زبان‌دانان حوزوی گفت: تاکنون اطلاعات مربوط به ۲ هزار نفر در این بانک به ثبت رسیده و این افراد به مراکز اعزام کننده کارشناس به همایش‌ها و کشورهای خارجی معرفی خواهند شد.

معاون بین‌الملل حوزه‌های علمیه افزود: تاکنون دیدارهایی با مراجع تقلید و اساتید حوزوی داشته‌ایم تا از نظرات و راهنمایی‌های این بزرگواران در ادامه مسیر تبلیغ بین‌المللی بهره‌مند شویم.

انتهای پیام/۱۱۶/
https://qomnews.ir/vdcbg5b8.rhb8wpiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما