شنبه ۳۰ دی ۱۳۹۱ ساعت ۱۶:۲۹
کد مطلب : 11307
حجت الاسلام آتش زر:

کتاب مصور در حریم حرم سبک زندگی اسلامی را برای مردم تبیین کند

قم نيوز : قم نیوز: رییس شورای اسلامی شهرقم، تاکید کرد: کتاب مصور در حریم حرم (قم در گذر زمان) باید تبیین کننده سبک زندگی اسلامی برای مردم باشد.
کتاب مصور در حریم حرم سبک زندگی اسلامی را برای مردم تبیین کند
به گزارش قم نیوز، به تاکیدات رهبر معظم انقلاب درخصوص سبک زندگی اسلامی اشاره کرد و افزود: می توان در کتاب مصور در حریم حرم با انعکاس نمای خانه های قدیمی و تاریخی علما و مردم عادی، سبک زندگی اسلامی مورد تاکید معظم له را برای مردم تبیین کرد.

وی با بیان اینکه در این کتاب باید شهر اسلامی و ویژگی های ساختمان های مطابق با سبک زندگی و معماری اسلامی بیان شود، اظهار کرد: در ساختمان هایی که امروزه احداث می شود سبک زندگی و معماری اسلامی رعایت نمی شود چرا که مردم گمان می کنند معماری اسلامی تنها بکاربری کاشی، گنبد و گلدسته های به رنگ آبی فیروزه ای است.

رییس شورای اسلامی شهرقم، تصریح کرد: معماری اسلامی، معماری است که سبک زندگی اسلامی را منتقل کند و بسیار شایسته است که در این کتاب به این امر مورد تاکید اسلام و رهبر معظم انقلاب پرداخته شود.

حجت الاسلام آتش زر، با بیان اینکه معرفی هر مکانی هنرمندی خاص را می طلبد، افزود: معرفی شهر قم تنها با زبان عکس تکمیل کننده نیست بلکه باید عکس ها با توضیحات کوتاهی نیز همراه باشد و در ابتدای کتاب مقدمه ای از سبک زندگی اسلامی مردم قم گنجانده شود.

وی، همچنین به پیشینه تشیع در شهر مقدس قم اشاره کرد و گفت: در این کتاب باید به ادوار گذشته قم، مکان های مذهبی و گردشگری، مسجد جمعه قدیم قم، حوزه علمیه و امامزادگان پرداخته شود تا در واقع مخاطب با این شهر طی سال های گذشته و حال آشنا شود.

رییس شورای اسلامی شهر قم، عنوان کرد: همچنین به مراکز پژوهشی، جایگاه وقف و موقوفه های موجود در قم، کتابخانه های قدیمی و ارزشمند علما که به نوعی مرکز فقاهت نیز به شمار می روند، نیز منعکس شود.

حجت الاسلام آتش زر، افزود: این کتاب باید بیانگر صنایع دستی، صنعت فرش استان و حضور هزاران طلبه بیش از ۱۰۰ کشور جهان باشد و قم را بعنوان مرکز اقبال تحصیل علوم اسلامی از اقصی نقاط عالم معرفی کند.

وی، گفت: می توان در کتاب مصور در حریم حرم، همچنین اکولوژی شهر قم از جمله دریاچه نمک، حوض سلطان، منطقه پلنگ دره و کویر زیبای استان نیز برای جذب مخاطب منعکس شود.

رییس شورای اسلامی شهر قم، با تاکید بر اینکه عکس ها باید گویا و با حساسیت خاصی انتخاب شود، تصریح کرد: عکس ها برای انتشار در این کتاب باید با دقت بررسی و انتخاب شود.

حجت الاسلام آتش زر، افزود: برخی از عکس ها به اندازه ای می تواند تاثیرگذار باشد که حتی گویاترین و مهمترین اخبار نیز از این ظرفیت برخوردار نیست.

وی عنوان کرد: عکس های کتاب مصور در حریم حرم باید بصورت هنری و ماندگار گرفته شده باشد تا این کتاب را به اثری ماندگار و میراث فرهنگی معرفی و تبدیل کند.

کتاب مصور در حریم حرم، کتابی با رویکرد بین المللی است
رییس شورای اسلامی شهر قم، با بیان اینکه این کتاب یکی از راه های ماندگار و ارزشمند برای معرفی قم به جهانیان به شمار می رود، تصریح کرد: اهمیت کتاب مصور در حریم حرم بمنظور معرفی قم به جهان با رویکردی بین المللی در قالب تصویر است.

حجت الاسلام آتش زر، با بیان اینکه امروزه رسانه های جمعی فراوان با امکان دسترسی آسان در جهان وجود دارد، تاکید کرد: کتاب مصور در حریم حرم باید بگونه ای تدوین شود تا مردم انگیزه بیشتری برای مراجعه به کتاب داشته باشند.

انتهای پیام/۱۱۶/
https://qomnews.ir/vdcbzfb8.rhb8gpiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما