قم نيوز : قم نیوز: معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه قم از پذیرش دانشجویان ایرانی و غیر ایرانی در مقطع کارشناسی ارشد ناپیوسته در پردیس دانشگاهی دانشگاه قم در نیمسال دوم سال تحصیلی 91-92 خبرداد.
پردیس دانشگاه قم در مقطع کارشناسی ارشد  دانشجو می پذیرد
به گزارش قم نیوز، مصطفی فیاضیان روز شنبه در یک نشست خبری با بیان این مطلب اظهار داشت: این پذیرش بر اساس مجوز وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در گروه های علوم انسانی، فنی و مهندسی و علوم پایه از طریق آزمون اختصاصی و مصاحبه صورت می گیرد.

وی با بر شمردن عناوین رشته ها و گرایش های این آزمون،افزود: فقه و مبانی حقوق اسلامی، علوم قرآن و حدیث، حسابداری، ریاضی با گرایش محض و کاربردی، فیزیک با گرایش ذرات بنیادی و حالت جامد، مهندسی فناوری اطلاعات (IT) با گرایش تجارت الکترونیک، حقوق خصوصی،حقوق جزا و جرم شناسی، حقوق مالکیت فکری،حقوق بین اللملل و مهندسی عمران با گرایش سازه های هیدرولیکی از جمله رشته های در نظر گرفته شده است.

این مقام دانشگاه قم اعطای مدرک رسمی پردیس دانشگاهی دانشگاه قم به فارغ التحصیلان را از ویژگی های این دوره دانست، و یادآور شد: محتوای آموزشی دوره ها مطابق با برنامه و نظام آموزشی دانشگاه خواهد بود.

وی با بیان اینکه نرخ شهریه ثابت در نظر گرفته شده بسیار کمتر از دانشگاه های دیگر است، خاطر نشان کرد: مبلغ شهریه متغیر سالانه ده درصد افزایش پیدا می کند.

فیاضیان همچنین تکمیل فرم ثبت نام الکترونیکی پذیرش دانشجو، اسکن مدرک کارشناسی(دانشنامه) و یا گواهی پایان تحصیلات آن و همچنین اسکن کارت ملی و صفحه اول گذرنامه برای اتباع خارجی و عکس تمام رخ ۳ در ۴ و پرداخت ۶۰۰ هزار ریال به صورت الکترونیکی هنگام ثبت نام را از مدارک لازم برای ثبت نام عنوان کرد، و افزود: زمان ثبت نام از تاریخ ۹ الی ۱۷ بهمن و آزمون آن نیز در روز ۲۷ بهمن ماه در دانشگاه قم واقع در بلوار الغدیر جاده قدیم قم – اصفهان برگزار و تاریخ دعوت به مصاحبه هم از طریق سایت دانشگاه اعلام خواهد شد.

وی همچنین با اشاره به اینکه این اولین دوره ای است که نسبت به پذیرش دانشجو در دانشگاه قم اقدام می شود، افزود: کف پذیرش ما در مقطع ارشد ما درهر رشته ۱۵ نفر است ولی بر حسب اینکه در هر رشته چه تعداد متقاضی داشته باشیم و چه تعداد نصاب علمی لازم را کسب بکنند این عدد امکان افزایش پیدا کردن دارد.

وی همچنین یادآورشد: برای مقطع دکتری که پذیرش آن سال آینده انجام خواهد گرفت هم ظرفیت هر رشته ۷ نفر است که البته هنوز اعلام نکردیم ولی آیین نامه داخلی دانشگاه برای هر رشته حداکثر ۷ نفر است که البته سهمیه استعدادهای درخشان، نخبگان و مربیان برای مقطع دکتری به آن ظرفیت اعلامی از سوی دانشگاه اضافه خواهد شد.

معاون دانشگاه قم در بخش دیگری از گفتگوی خود با بیان اینکه در سال های قبل پردیس ها با لفظ بین المللی و یا واحد بین الملل در دانشگاه ها ایجاد می شدند، افزود: از آنجایی که اجازه داده شد این پردیس ها منحصر به دانشجویان غیر ایرانی نباشد و دانشجویان ایرانی نیز در کنار غیر ایرانی در آن پذیرش شوند از سال گذشته تصمیم گرفته شد عنوان این پردیس ها از پردیس بین المللی به پردیس دانشگاهی دانشگاه تغییر نام پیدا کند.

وی با بیان اینکه این پردیس در راستای ماده ۲۰ برنامه پنجم توسعه در حال گسترش هستند،تصریح کرد: مجلس شورای اسلامی در برنامه پنجم توسعه به دانشگاه ها اجازه داده تا با ایجاد پردیس های دانشگاهی زمینه دسترسی بیش از پیش متقاضیان به آموزش عالی را فراهم کنند.

انتهای پیام/۱۱۶/
https://qomnews.ir/vdci35az.t1az52bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما

این خبر خیلی خوب است که فرصت دوباره برای شرکت در مقطع ارشد است
یاد گرفته اند راه پول در اوردن را از محل دریافت پول از خیل عظیم مشتاقان ثیت نام و پذیرش فقط 15 نفر در هر رشته ارشد.کسی هست بپرسد بقیه پول های دریافتی کجاست.کاسبیه دیگه...