شنبه ۷ بهمن ۱۳۹۱ ساعت ۱۶:۲۳
کد مطلب : 11453
مدیرکل کمیته امداد قم خبر داد:

ایجاد نخستین تشکل بانوان خیراندیش در قم

قم نيوز : قم نیوز: مدیرکل کمیته امداد قم از ایجاد تشکل بانوان خیراندیش در این نهاد خبر داد.
ایجاد نخستین تشکل بانوان خیراندیش در قم
به گزارش قم نیوز، عبدالله جلالی با اشاره به اهمیت و نقش زنان در عرصه‌های اجتماعی گفت: حضور بانوان در نقش‌ها و حمایت‌های اجتماعی و فرهنگی گام مؤثری در راستای پیشبرد فعالیت‌های نیکوکارانه در جامعه است.

وی افزود:‌ در همین راستا مجموعه‌ای از بانوان که به نوعی دارای تفکر دینی و علاقه‌مند به رفع مشکلات حمایتی نیازمندان بودند تشکل بانوان خیر اندیش را در استان قم ایجاد کردند.

مدیرکل کمیته امداد ادامه داد: بانوان در این تشکل علاوه بر درک نیاز‌های مردم، تسکین دهنده و عاملی برای جذب حمایتی دیگر اقشار به منظور کمک به نیازمندان هستند.

جلالی تصریح کرد: این تشکل با توجه به کمبود منابع مردمی با همکاری و حمایت کمیته امداد اثر بخشی و تجمیع کمک‌های مردمی را در ارائه به نیازمندان افزایش خواهند داد.

وی با اشاره به موضوعات قابل پیگیری در تشکل بانوان خیراندیش گفت:‌ تأمین مسکن برای نیازمندان، ساماندهی ازدواج جوانان و ارائه کمک جهیزیه به دختران، ارائه خدمات فرهنگی، آموزشی و تحصیلی به نیازمندان از جمله محور‌های حمایتی این تشکل است.

مدیرکل کمیته امداد خاطرنشان کرد: هدف این تشکل تقویت و معرفی بسترهای لازم در مسیر حمایت از نیازمندان بوده و اینکه زنان نیز می‌توانند در عرصه‌های عظیم حمایت و پشتیبانی اجتماعی وارد عرصه خدمت شوند.

جلالی اظهار کرد:‌ هسته مرکزی این تشکل با ۲۰ نفر عضو به صورت خوشه‌ای در زمینه‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی فعالیت دارند.

وی اذعان کرد: بانوان هم در حوزه مشارکت‌های مردمی و هم در بعد فکری و علمی دارای ظرفیت‌‌های خوبی هستند که مغفول مانده و با توجه به معضلات اجتماعی و برخوردهای صورت گرفته در جامعه ایجاد چنین تشکلی با همکاری بانوان گام موثری در زمینه حمایت از نیازمندان در استان قم خواهد بود.

مدیرکل کمیته امداد یادآور شد: همچنین در راستای تجلیل از خیرین و نیکوکاران، گردهمایی بانوان خیراندیش توسط کمیته امداد امام در استان قم برگزار می‌شود.

انتهای پیام/۱۱۶/
https://qomnews.ir/vdcdso0f.yt0fk6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما