شنبه ۷ بهمن ۱۳۹۱ ساعت ۱۹:۵۲
کد مطلب : 11465
با حضور لاریجانی در قم

اولین تفسیر گویای قرآن کریم رونمایی شد

قم نيوز : قم نیوز: نرم افزار بیان الوحی اولین تفسیر گویای قرآن کریم اثر آیت الله العظمی جوادی آملی با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی رونمایی شد.
اولین تفسیر گویای قرآن کریم رونمایی شد
به گزارش قم نیوز، در مراسم اختتامیه چهاردهمین نمایشگاه فناوری اطلاعات و ارتباطات استان قم که شامگاه جمعه در فرهنگسرای جوانان برگزار شد، از نرم افزار بیان الوحی اولین تفسیر گویای قرآن کریم اثر آیت الله العظمی جوادی آملی با حضور علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی رونمایی شد.
در این نرم افزار دروس تفسیر آیت الله العظمی جوادی آملی از سال ۱۳۶۳ تاکنون گنجانده شده که برای تولید این اثر ۴۸ محقق و همچنین ۱۲ مهندس فنی فعالیت داشتند.

این نرم افزار برای سه گروه مخاطب شامل محققان، بخش عمومی و روشندلان طراحی شده که قابلیت جستجو به صورت کلید واژه، عبارات، آیه و سوره را دارد.

نرم افزار بیان الوحی برای مخاطبان محقق به صورت درخت واره موضوعی طراحی شده که در این راستا ۲۶ هزار ساعت برای هزار و ۹۸۶ جلسه تفسیر آیت الله جوادی آملی وقت صرف شده است.

برای عموم جامعه نیز این نرم افزار هم قابلیت پخش در کامپیو‌تر و هم پخش در دستگاه‌های صوتی تصویری را دارد که می‌توان با تعیین شماره سوره و آیه به صوت مورد نظر دست یافت.

مخاطبان روشندل نیز می‌توانند با انتخاب اعداد ۱ تا ۹ به آیه و سوره مورد نظر دسترسی داشته باشند و بنا است در آینده جستجو به صورت صوت نیز تعبیه شود.

تفسیر تسنیم از تفاسیر شیعی قرآن تألیف آیت‌الله العظمی عبدالله جوادی آملی است که بر پایهٔ اسلوب تفسیری علامه طباطبایی در تفسیر المیزان نگاشته شده و در شمار تفاسیر قرآن به قرآن جای دارد.

روش مؤلف، ذکر آیه یا آیات مورد نظر و بررسی آن‌ها طی چهار مرحله‌ گزیده تفسیر، تفسیر آیه، لطایف و اشارات و بحث روایی است.

در تفسیر هر سوره ابتدا پیشگفتاری از سوره آمده و سپس آن را از دیدگاه قرآن و عترت تشریح کرده و سپس نام‌های سوره و مکان نزول و ترتیب نزول و تعداد آیات و غرر آیات و خطوط کلی معارف سوره، انسجام سوره و ثواب تلاوت آن ذکر شده است و سپس به تفسیر هر آیه در بحث‌های جداگانه پرداخته شده است که در ابتدا یک گزیده تفسیر آمده و پس از آن لطایف و اشارات و سپس بحث روایی آیات ذکر شده است. جلد دوم کتاب تا جلد نهم از این مجموعه تفسیر آیات سوره بقره را در بر دارد.

عنوان تسنیم، مأخوذ از آیه ۲۷ سوره مطففین در قرآن و نام چشمه‌ای در بهشت است.

انتهای پیام/۱۱۶/
https://qomnews.ir/vdcgnt9q.ak9q34prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما