يکشنبه ۸ بهمن ۱۳۹۱ ساعت ۱۳:۴۹
کد مطلب : 11481
رعیت پور خبر داد:

پیشرفت 50 درصدی کشتارگاه جاهد قم

قم نيوز : قم نیوز: مدیرعامل شرکت بهپرور دامشهر با اشاره به پیشرفت 50 درصدی کشتارگاه جاهد گفت: با راه اندازی این کشتارگاه برای بیش از 300 نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم اشتغال ایجاد می شود.
پیشرفت 50 درصدی کشتارگاه جاهد قم
به گزارش قم نیوز، ناصر رعیت پور قمی اظهار داشت: احداث کشتارگاه جاهد یکی از مصوبه های سفر مقام معظم رهبری به قم بوده است و ۲ میلیارد تومان اعتبار ازسوی رهبر به آن تخصیص یافت.
وی بیان داشت: این کشتارگاه به مساحت ۲۰ هکتار و زیر بنای سه هزار و ۶۰۰ متر است.

مدیر عامل شرکت بهپرور دامشهر عنوان کرد: تاکنون راه سازی، آبرسانی، برق رسانی، سفت کاری سالن های کشتار و سردخانه انجام و ریل های گوسفندی و گاوی نیز نصب شده است.

وی اضافه کرد: ۷۰ درصد ادوات مورد نیاز کشتارگاه خریداری شده و آغل انتظار نیز ۵۰ درصد پیشرفت داشته است.

ایجاد اشتغال برای ۳۰۰ نفر

مدیر عامل شرکت بهپرور دامشهر عنوان کرد: با راه اندازی این کشتارگاه برای ۱۰۰ نفر به صورت مستقیم و برای بیش از ۲۰۰ نفر به صورت غیر مستقیم اشتغال ایجاد می شود.

وی تصریح کرد: تمام ذبح دام ها به صورت شرعی توسط قصاب و زیر نظر نماینده ولی فقیه در کشتارگاه صورت می گیرد.

بهره برداری از کشتارگاه دام جاهد سال آینده
مدیر عامل شرکت بهپرور دامشهر ابراز داشت: بخشی از اعتبارات مورد نیاز این کشتارگاه تامین شده است و در تیرماه سال آینده به بهربرداری می رسد.

وی تصریح کرد: کل اعتبارات مورد نیاز جهت راه اندازی کشتارگاه جاهد ۱۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون برآورد شده است و ۶ میلیارد تومان نیز از تسهیلات بانکی درساخت این کشتارگاه استفاده می شود.

وی در این زمینه ادامه داد: بقیه اعتبارات مورد نیاز ساخت کشتارگاه جاهد با سرمایه گذاری ۵۵ درصدی شرکت دامی جاهد و ۴۵ درصدی شرکت دهپرور دامشهرتامین می شود.

ذبح بیش از ۲ هزار دام در هر روز
مدیر عامل شرکت بهپرور دامشهر تصریح کرد: در این کشتارگاه روزانه دو شیفت کاری داشته و در هر نوبت آن هزار راس دام سبک و ۱۰۰ راس دام سنگین ذبح می شود.

رعیت پور یادآور شد: با راه اندازی این کشتارگاه، کشتارگاه داخل شهر به دلیل اعتراضات مردمی و مشکل آلودگی هوا تعطیل و عوامل آن به کشتارگاه جاهد منتقل می شود.

انتهای پیام/۱۱۶/
https://qomnews.ir/vdceze8z.jh8zvi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما