يکشنبه ۸ بهمن ۱۳۹۱ ساعت ۱۸:۲۹
کد مطلب : 11496
مسئول مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) خبر داد

گردآوری 20 هزار جلد کتاب در کتابخانه تخصصی امام خمینی(ره)

قم نيوز : قم نیوز: مسئول مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) از گردآوری 20 هزار جلد کتاب داخلی و خارجی در کتابخانه این مؤسسه خبر داد.
گردآوری 20 هزار جلد کتاب در کتابخانه تخصصی امام خمینی(ره)
به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام حبیب‌الله موسوی با اشاره به فعالیت‌های مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) اظهار کرد: تاکنون این مؤسسه ده‌ها نسخه از آثار امام خمینی(ره) پیرامون اندیشه‌های فلسفی، فقهی، اصولی، عرفانی، اخلاقی، قرآنی و... ایشان تحقیق، تألیف و منتشر کرده است.

وی تدوین دانشنامه امام خمینی(ره) را از دیگر فعالیت‌های مؤسسه ذکر کرد و گفت: این دانشنامه دارای هزار مدخل و مقاله است که در شش رشته مختلف تدوین شده است.

مسئول مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) خاطرنشان کرد: با توجه به گستردگی مسائل اجتماعی، سیاسی و تاریخی، این موضوع بزرگترین گروه این دانشنامه را به خود اختصاص داده است.

پیشرفت ۶۰ درصدی دانشنامه امام خمینی(ره)
وی با اشاره به میزان پیشرفت پروژه دانشنامه امام خمینی(ره) گفت: ۴۰ درصد مقالات این دانشنامه آماده شده و در کل بیش از ۶۰ درصد پیشرفت داشته است.

موسوی عنوان داشت: مدت زمان پنج سال برای تدوین این دانشنامه در نظر گرفته شده و تدوین، آماده‌سازی و ویرایش دانشنامه به سه سال زمان نیاز دارد.

وی به کتابخانه تخصصی مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام اشاره کرد و افزود: این کتابخانه یکی از منحصر به فردترین کتابخانه‌های کشور بوده که دارای آثار خارجی و داخلی درباره امام خمینی(ره) است.

مسئول مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) تصریح کرد: این کتابخانه دارای بیش از ۹۰۰ پایان‌نامه و ۲۰ هزار جلد در قالب ۵ هزار عنوان کتاب است و روزانه محققان و پژوهشگران از آثار این کتابخانه استفاده می‌کنند.

وی با اشاره به ارائه آموزش اندیشه‌های امام خمینی(ره) گفت: آموزش‌های این بخش در قالب دوره‌های بلند مدت، کوتاه مدت و تخصصی برای طلاب و سایر اقشار فرهیخته و فرهنگی برگزار می‌شود.

موسوی یادآور شد: تاکنون نشست‌های علمی و تخصصی در زمینه‌های فقهی، اصولی، فرهنگی و اجتماعی در راستای افکار و اندیشه‌های امام برگزار شده که استقبال خوبی از آنها صورت گرفته است.

انتهای پیام/۱۱۶/
https://qomnews.ir/vdcaiyn6.49n6o15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما