سه شنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۱ ساعت ۲۳:۵۲
کد مطلب : 11545
معاون استاندار قم خبر داد

تشکیل ستاد دائمی تسهیلات زائران در قم

قم نيوز : قم نیوز: معاون هماهنگی امور زائرین استانداری قم گفت: ستاد دائمی تسهیلات زائران استان قم با ساختار جدید تشکیل شده و نخستین برنامه خود را برای نوروز امسال تدوین کرده است.
تشکیل ستاد دائمی تسهیلات زائران در قم
به گزارش قم نیوز، به گزارش قم نیوز،  محسن محرری با اشاره به تشکیل معاونت هماهنگی امور زائرین استانداری قم اظهار کرد: با گذشت سه ماه از تشکیل این معاونت تاکنون مرحله نخست یعنی شناسایی مشکلات و چالش‌ها و محدودیت‌ها عملی شده و اطلاعات لازم هم کسب شده است.

وی افزود: در خصوص جمع‌آوری پیشنهادات و نظرات کارشناسان نیز پیشرفت خوبی داشته‌ایم و بخشی از اقدامات اجرایی به ویژه در امور رفاهی به مرحله تصمیم‌سازی رسیده‌اند.

معاون هماهنگی امور زائرین استاندار قم با بیان اینکه این معاونت خود را برای استقبال مناسب و شایسته از مسافران نوروزی آماده می‌کند گفت: ستاد تسهیلات زائران استان قم با بازنگری در ساختار اصلی تشکیل شده و نخستین جلسه آن نیز روز چهارشنبه همین هفته با حضور استاندار و رؤسای ۱۰ کمیته آن برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: ستاد تسهیلات زائران قم با ساختاری جدید اعلام موجودیت خواهد کرد و تمام دستگاه‌های متولی نیز ذیل همین ساختار جدید خود را آماده میزبانی از زائران و مسافران نوروزی خواهند کرد.

محرری از دائمی شدن ستاد تسهیلات زائران استان قم خبر داد و خاطرنشان کرد: این اقدام برجسته نتایج خوبی به دنبال خواهد داشت که آثار آن در نوروز سال آینده دیده می‌شود.

تصویب نمودار تفصیلی معاونت امور زائران قم در وزارت کشور
معاون هماهنگی امور زائرین استاندار قم بیان داشت: نمودار تفصیلی این معاونت نیز به وزارت کشور ارسال شد و با اصلاحات مختصری به تصویب رسید و در چند روز آینده پس از تایید حوزه ریاست جمهوری ابلاغ خواهد شد.

وی اضافه کرد: این معاونت شامل دو مدیریت با عناوین امور رفاهی زائران و امور فرهنگی زائران بوده و گروهی نیز با عنوان زائران غیر ایرانی در آن فعال خواهند بود؛ در مجموع ۱۹ پست سازمانی در این ساختار مصوب شده ضمن اینکه قم نخستین معاونت هماهنگی امور زائران را در میان چهار استان مذهبی کشور تاسیس کرده است.

تهیه بسته‌های مختلف فرهنگی ویژه زائران غیر ایرانی
محرری با اشاره به ورود گسترده زائران عراقی به قم گفت: تاکنون توافق‌های خوبی با سازمان حج و زیارت، اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و شرکت مرکزی شمسا صورت گرفته و علاوه بر این مکاتباتی نیز با وزارت امور خارجه انجام شده است تا از ورود پراکنده زائران خارجی جلوگیری شده و آنها به صورت سازمان یافته و گروهی نسبت به انجام این سفرها اقدام کنند.

معاون هماهنگی امور زائرین استاندار قم ادامه داد: نهادهای متولی بسته‌های فرهنگی خاصی را ویژه زائران غیر ایرانی و با قیمت‌های مختلف تدوین کرده‌اند که در اختیار آنها قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/۱۱۶/
https://qomnews.ir/vdcfttdy.w6dyjagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما

ميهمان
كاسه وبشقاب چهل دست ، شام ونهار هيچي.....!