دوشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۱ ساعت ۱۲:۰۵
کد مطلب : 11644
دلبری خبر داد:

بهره برداری از باند کندرو بلوار پیامبر اعظم(ص) نیمه شعبان سال آینده

قم نيوز : قم نیوز: شهردار قم از افتتاح باند کندرو و پیادروی بلوار پیامبر اعظم(ص) تا نیمه شعبان سال آینده خبر داد.
بهره برداری از باند کندرو بلوار پیامبر اعظم(ص) نیمه شعبان سال آینده
به گزارش قم نیوز، محمد دلبری شامگاه یکشنبه در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان که ویژه مناطق ۱ و ۵ شهری قم برگزار شد، اظهار داشت: بلوار پیامبر اعظم (ص) که در مناطق ۱ و ۵ شهری قم واقع شده است یک طرح ملی است.

وی افزود: یکی از مشکلات این پروژه تملک زمین های در مسیر بود که با برنامه ریزی صورت گرفته و همکاری اداره اطلاعات و همچنین قوه قضاییه با افراد سودجویی که با اسناد جعلی مانع پیشرفت کار شده بودند برخورد لازم صورت گرفت و موانع پیشرفت کار تملک این زمین ها رفع گردید.

شهردار قم با بیان اینکه افتتاح باند تندرو این پروژه در نیمه شعبان امسال صورت گرفت گفت: این پروژه به صورت دو شیفته در حال اجراست و به امید خدا تا نیمه شعبان سال آینده اگر بحث ریل راه آهن حل شود، باند کندرو و پیاده روی این بلوار به بهره برداری خواهد رسید.

ارائه لایحه بسته‌های تشویقی برای احیای بافت فرسوده قم
دلبری در ادامه به میزان بالای بافت فرسوده در مناطق شهری ۱ و ۵ قم اشاره کرد و افزود: بخشی از بافت فرسوده و قدیمی این مناطق که از بخش های قدیمی قم محسوب می شود در آمار ابتدایی بافت فرسوده قم که ۱۰۷۴ هکتار است لحاظ نشده است اما در آمار بافت فرسوده جدید ۲ هزار هکتاری پیشنهادی به وزارت راه و شهر سازی در نظر گرفته شده است.

وی از ارائه لایحه بسته‌های تشویقی از سوی شهرداری قم به شورای اسلامی شهر قم برای احیای بافت فرسوده قم خبر داد و گفت: در صوت تصویب این لایحه و اجرایی شدن آن وضع بافت فرسوده مناطق ۱ و ۵ شهری قم بهبود خوهد یافت.

شهردار قم یکی از کارهای مهم شهرداری قم را نهضت معبر گشایی عنوان کرد و بیان داشت: یکی از خیابان هایی که در مناطق ۱ و ۵ شهری بازگشایی شده خیابان شهید ابراهیمی در سمت گلزار شهدا است که سبب کاهش ترافیک به خصوص در شب‌های جمعه گردیده است.

دلبری در ادامه این جلسه پیشنهاد کرد: اگر در بودجه ای که برای مونوریل اختصاص یافته است قید استفاده فقط برای منوریل برداشته شود می توان این بودجه را مدیریت کرد و همزمان برنامه مترو قم را نیز جلو برد.

اختصاص بودجه ملی برای جشن نیمه شعبان

شهردار قم گفت: هر سال در جشن های نیمه شعبان میزبان بیش از ۲ میلیون نفر در مسجد مقدس جمکران هستیم که بیش از ۹۰ درصد بودجه آن بر دوش شهرداری قم است.

وی افزود: به لحاظ اینکه این در این مراسم همانند رحلت امام(ره) میلیون‌ها نفر از سراسر کشور جمع می‌شوند لازم است بودجه‌ای ملی برای این جشن‌ها در نظر گرفته شود.

انتهای پیام/۱۱۶/
https://qomnews.ir/vdcfjvdy.w6dyjagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما