دوشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۱ ساعت ۲۱:۲۶
کد مطلب : 11663
پیریایی تأکید کرد:

ایجاد مشاغل خانگی برای بانوان قم در اولویت کارها قرار گیرد

قم نيوز : قم نیوز: استاندار قم در نشست با بانوان نخبه مناطق 1 و 5 شهری قم با بیان اینکه مشاغل خانگی بانوان مسئله بسیار مهمی است، بیان داشت: ایجاد مشاغل خانگی برای بانوان قم در اولویت کارها قرار گیرد.
ایجاد مشاغل خانگی برای بانوان قم در اولویت کارها قرار گیرد
به گزارش قم نیوز، نشست استاندار قم با بانوان شاخص و نخبه این مناطق در مجوعه فرهنگی مریم قم برگزار شد.

در ابتدای این جلسه تعدادی از بانوان شاخص و نخبه از فرهنگیان، حوزویان، بسیجیان و کانون های مساجد مناطق ۱ و ۵ شهری قم ، مشکلات پیش روی خود را مطرح کردند که بیشتر موارد مطرح شده بر کمبود امکانات ویژه بانوان در منطقه، ایجاد مکان های فرهنگی و تفریحی مخصوص بانوان و همچنین رعایت حجاب و عفاف و حفظ حریم حرم کریمه اهل بیت (س) را مطرح کردند.

در ادامه پیریایی استاندار قم گفت: این برنامه بازدید از مناطق ایده خوبی است که به سبب آن یکسری ساختار جدید در عرف خدمت شکل می‌گیرد.

وی با بیان اینکه خوب است این شکل برنامه های ادامه داشته باشد، اظهار داشت: مشکلات مطرح شده در این جلسه در جاهایی که امکان داشته باشد پیگیری و مساعدت لازم در خصوص رفع آنها صورت خواهد گرفت.

پیریایی ادامه داد: مباحث مطرح شده در این جلسه هم یادداشت و هم شنیده می‌شود و اگر هم مصوبه‌ای در پی نداشته باشد در اولویت کارها قرار خواهد گرفت و تاثیر القایی خوبی خوهد داشت.

استاندار قم در ادامه به یکی از مشکلات مطرح شده در این جلسه در خصوص مشکلات اشتغال خانگی بانوان اشاره کرد و گفت: مشاغل خانگی بانوان مسئله بسیار مهمی است و باید ایجاد مشاغل خانگی برای بانوان قم در اولویت کارها قرار گیرد و خانم ظهیری مشاور امور بانوان استانداری این مسئله را در کارگروه اشتغال استان پیگیری و نتیجه را منعکس کنند.

وی در پایان سخنان خود تاکید کرد: این جلسات هر دو ماه یک بار برگزار شود و در جلساتی که لازم بود معاونین و سایر مسئولین استان نیز شرکت کنند.

ایجاد بوستانهای ویژه بانوان
در ادامه این جلسه معاون برنامه ریزی استاندار نیز درباره اشتغال خانگی بانوان گفت: در این حوزه تسهیلاتی در قالب وام هایی با سود کم برای متقاضیان در نظر گرفته شده است و این آمادگی برای کسانی که طرح های خود را ارائه دهند برای پرداخت این دسته وام ها وجود دارد.

سید رضا دهناد افزود: در خصوص خدمات شهری مورد نیاز بانوان نیز می توانیم بوستان هایی مانند بوستان نرگس که مخصوص بانوان است در سایر مناطق شهری ایجاد کنیم.

بانوان سهمی را در حل مشکلات بپذیرند
همچنین معاون سیاسی امنیتی استاندار قم گفت: استان را به طور مشخص استاندار و هئیت رئیسه استانداری و سایر مدیران استانی به تنهایی نمی توانند اداره کنند و در این بین مشارکت مردم و به خصوص بانوان بسیار حائز اهمیت است.

حجت الاسلام محمد مهدی عرب انصاری اضافه کرد: انتظار ما این است که بانوان علاوه بر طرح مشکلات مربوط به خود، سهمی را در حل مشکلات بپذیرند و با مشارک فعال خود مسئولین استان را در انجام امور یاری کنند.

در پایان این نشست با اهدای هدایایی از تعدادی بانوان شاخص و نخبه مناطق ۱ و ۵ شهری قم تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام/۱۱۶/
https://qomnews.ir/vdcgw39q.ak9q34prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما