پنجشنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۱ ساعت ۱۶:۳۷
کد مطلب : 11904
آیت‌الله حسینی بوشهری در همایش «نیم قرن حضور» مطرح کرد

تصویب چشم‌انداز جامعه مدرسین در آتیه‌ نزدیک

قم نيوز : قم نیوز: مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور گفت: چشم انداز جامعه مدرسین نیز در آینده نزدیک به تصویب خواهد رسید.
تصویب چشم‌انداز جامعه مدرسین در آتیه‌ نزدیک
به گزارش قم نیوز، آیت‌الله سیدهاشم حسینی‌بوشهری امروز در همایش نیم قرن حضور که در سالن قدس مجتمع آموزش عالی امام خمینی(ره) قم برگزار شد با اشاره به برگزاری همایش‌های دو سالانه سراسری جامعه مدرسین اظهار کرد: امسال مصادف با پنجاهمین سالروز تاسیس این نهاد است و به همین دلیل همایش جاری در ارتباط با ۵۰ سال فعالیت علمی، فرهنگی و سیاسی جامعه مدرسین برگزار شده است.

وی افزود: جامعه مدرسین نهادی حوزوی، سیاسی و اجتماعی است و افتخار می‌کنیم که از میان اعضای این نهاد مراجع بزرگوار تقلید برخاسته‌اند و برخی از آنها امروز هم در قید حیات هستند.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور با اشاره به نظرات امام راحل در خصوص جامعه مدرسین گفت: ایشان این نهاد را ستون محکم انقلاب در حوزه‌های علمیه می‌دانستند زیرا اعضای جامعه مدرسین حکم به غیرقانونی بودن نظام سلطنتی دادند و در زمان جنگ هم از رزمندگان دفاع کردند.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری نیز جامعه مدرسین را یک نهاد ریشه‌دار دانسته‌اند و می‌فرمایند «جامعه مدرسین تشکلی نیست که بتوان نهادی موازی با آن ایجاد کرد؛ جامعه مدرسین نماد هویت حوزه و دارای اعتبار درونی و ذاتی است».

آیت‌الله حسینی بوشهری با بیان اینکه جامعه مدرسین ظرفیت‌های گسترده‌ای دارد و هنوز به طور کامل از این ظرفیت‌ها بهره نبرده است خاطرنشان کرد: به تایید رهبری جامعه مدرسین اعتبارش را از کسی وام نگرفته و هیچ مجموعه‌ای هم نمی‌تواند جای آن را بگیرد.

رئیس شورای سیاست گذاری همایش نیم قرن حضور عنوان داشت: برگزاری این همایش همراه با عقبه‌ای قدرتمند است زیرا تعریف و تمجید‌های امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری پشتوانه‌ای محکم برای این نهاد مقدس محسوب می‌شوند.

وی تبلیغ و گسترش اسلام در داخل و خارج، اجرای احکام و قوانین سیاسی، اقتصادی و اجتماعی اسلام را از جمله اهداف تاسیس جامعه مدرسین دانست و افزود: این نهاد مقدس در زمان رژیم شاه اعلامیه‌های فراوانی صادر کرد و این امر به تبعید، زندان و شکنجه اعضای جامعه انجامید؛ ۳۱ شهر تبعیدگاه اعضای جامعه مدرسین بوده است و به مناسبت برگزاری همایش نیم قرن حضور، گروه‌های برنامه‌ساز به این شهرها اعزام شدند و خاطرات مردم از آن دوران را ثبت کردند.

آیت‌الله حسینی بوشهری اضافه کرد: حضور در مجلس خبرگان، تدوین قانون اساسی و شرکت در نهادهای مختلف اجتماعی و سیاسی جامعه از جمله خدمات جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در دوران پس از انقلاب بوده است.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور بیان داشت: روحانیت قشری است که تا آخر پای ارزش‌های اسلام و انقلاب ایستاده است بنابراین لازم است تدوین و ترسیم افق پیش رو و شناسایی آسیب‌ها و موانع پیش رو در دستور کار قرار گیرد.

وی با بیان اینکه تاکنون هشت جلد کتاب در ارتباط با کارنامه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به چاپ رسیده است گفت: چشم انداز جامعه مدرسین نیز در آینده نزدیک به تصویب خواهد رسید؛ امروز هم رونمایی از نرم افزار فرمایشات رهبری در خصوص روحانیت صورت می‌گیرد.

آیت‌الله حسینی بوشهری خاطرنشان کرد: حرکت جامعه مدرسین در طول ۵۰ سال اخیر تنها برای خدا بوده و همین امر سبب ماندگاری این نهاد و اعضای آن شده است.

انتهای پیام/۱۱۶/
https://qomnews.ir/vdceeo8z.jh8z7i9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما