شنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۱ ساعت ۱۷:۰۷
کد مطلب : 11955
رئیس گروه فناوری اطلاعات آموزش و پرورش استان قم خبر داد

ارسال 800 اثر به دبیرخانه جشنواره فناوری اطلاعات

قم نيوز : قم نیوز: رئیس گروه فناوری اطلاعات آموزش و پرورش استان قم گفت: 800 اثر در زمینه تولید محتوا و گرافیک به دبیرخانه جشنواره فناوری اطلاعات در استان قم ارسال شده است.
ارسال 800 اثر به دبیرخانه جشنواره فناوری اطلاعات
به گزارش قم نیوز، غلامحسین احمدوند با اشاره به برگزاری جشنواره فناوری اطلاعات در رشته‌های مختلف در آموزش و پرورش اظهار داشت: حدود ۸۰۰ اثر به دبیرخانه جشنواره فناوری اطلاعات در استان قم ارسال شده است که از این میان ۵۴ اثر منتخب برای شرکت در مرحله کشوری انتخاب شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه سهمیه استان قم در زمینه تولید محتوا ۳۰ اثر بوده است، ادامه داد: دانش‌آموزان و فرهنگیان قمی استعدادهای خوبی در زمینه تولید محتوا دارند که در این مجال‌ها این استعدادها امکان بروز می‌یابند.

رئیس گروه فناوری اطلاعات آموزش و پرورش استان قم ابراز داشت: در این جشنواره رشته‌هایی مانند تولید محتوا، بازی‌های رایانه‌ای و گرافیک‌های رایانه‌ای وجود دارد که میان دانش‌آموزان و فرهنگیان برای استفاده بهتر از امکانات هوشمندسازی مدارس رقابت ایجاد می‌کند.

وی افزود: برخی از رشته‌های این جشنواره نیز به صورت ملی در شهرستان‌هایی مانند تبریز و بندر عباس برگزار می‌شود که آثار به صورت مستقیم به این شهرستان‌ها ارسال شده است.

احمدوند با اشاره به معیارهای داوری آثار خاطرنشان کرد: مسائلی مانند ساده بودن، کاربردی بودن، میزان مطالب درسی که مورد پوشش قرار داده شده، بومی بودن صداها و تصاویر، کاربری آسان، داشتن نرم‌افزار کمکی، شبیه‌سازی شدن مطالب و درج شدن راهنمای استفاده از نرم‌افزار از جمله معیارهای داوری این آثار است.

هوشمند شدن ۲۰۰ کلاس پایه ششم ابتدایی
وی با اشاره به آخرین اقداماتی که در زمینه هوشمند سازی مدارس در آموزش و پرورش استان قم انجام شده است، ادامه داد: در این راستا ۲۰۰ دستگاه رایانه و دیتا پروژکتور در دو ماه گذشته در مدارس استان قم توزیع شده است.

رئیس گروه فناوری اطلاعات آموزش و پرورش استان قم گفت: این ابزارها ۲۰۰ کلاس پایه ششم ابتدایی را مجهز کرده است.

وی با اشاره به اینکه پایه ششم ابتدایی برای هوشمندسازی در اولویت قرار دارد، ادامه داد: دروس این پایه به شکلی طراحی شده که نیازمند استفاده از ابزارهای نوین و چندرسانه‌ای برای انتقال مفاهیم است.

انتهای پیام/۱۱۶/
https://qomnews.ir/vdcamon6.49n6m15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما