چهارشنبه ۲ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۱۴:۵۷
کد مطلب : 12058
منبع : قم نیوز
با اهدا عضو جوان 33 ساله در قم:

4 بیمار نیازمند حیات دوباره یافتند

قم نيوز : قم نیوز: بیمار مرگ مغزی در قم به4 بیمار دیگر حیات دوباره بخشید.
4 بیمار نیازمند حیات دوباره یافتند
به گزارش قم نیوز، این بیمار که در بیمارستان شهید بهشتی قم بستری بود پس از تشخیص مرگ مغزی و اخذ رضایت خانواده جهت پیوند اعضا به تهران منتقل شد.

مسوول شناسایی و فراهم آوری اعضا پیوندی دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: این بیمار جوانی ۳۳ ساله بود که در حادثه تصادف دچار ضربه سر و خونریزی مغزی شده بود.

ولی ا... صمدی افزود: بیمار مدت ۳ روز در بخش مراقبت های ویژه بیمارستان شهید بهشتی بستری بود و تحت عمل جراحی قرار گرفت ولی متاسفانه اقدامات درمانی برای این بیمار اثر گذار نبود و پس از تشخیص مرگ مغزی برای این بیمارموضوع اهدا اعضا با خانواده این فرد مطرح و با موافقت والدین مراحل انتقال از قم به تهران جهت پیوند اعضا فراهم شد.

وی با بیان اینکه امکان برگشت به زندگی دوباره برای بیمار مغزی وجود ندارد گفت: به دلیل بی اطلاعی خانواده ها علی رغم تعداد زیاد بیمار مرگ مغزی در قم متاسفانه این بیماران فوت می کنند و به مرحله اهدا عضو و پیوند اعضا نمی رسند.

با پیوند اعضای این بیمار شامل قلب، ریه، کلیه ها، کبد، پانکراس، قرنیه ها و نسوج تعداد ۴ بیمار نیازمند از مرگ حتمی نجات می یابند و زندگی ۱۲ بیمار دیگر نیز بهبود می یابد.

از ابتدای سال تاکنون ۴ بیمار مرگ مغزی از قم جهت اهدا عضو به تهران منتقل شدند.

انتهای پیام/۱۱۶/
https://qomnews.ir/vdcfcxdy.w6d0tagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما