چهارشنبه ۲ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۱۶:۰۲
کد مطلب : 12062
معاون اداری مالی شهرداری قم خبر داد

اختصاص 433 میلیارد تومان اعتبار به فعالیت‌های عمرانی در قم

قم نيوز : قم نیوز: معاون اداری مالی شهرداری قم از اختصاص 433 میلیارد تومان اعتبار به فعالیت‌های عمرانی در لایحه بودجه سال آینده شهرداری قم خبر داد.
اختصاص 433 میلیارد تومان اعتبار به فعالیت‌های عمرانی در قم
به گزارش قم نیوز، رضا پوریافر سه‌شنبه شب در جلسه تصویب لایحه بودجه شهرداری قم در سال ۹۲ که در سالن اجتماعات شورای اسلامی شهر قم برگزار شد با اشاره به اینکه در بودجه سال ۹۲ شهرداری قم، کاهش هزینه‌های انجام پروژه‌ها با استفاده بهینه از نیروهای شهرداری مورد توجه قرار گرفته است، اظهار داشت: بهترین رویکرد این است که بتوانیم با استفاده از بخش پیمانی نسبت به انجام امور شهرداری که امکان اجرای آن وجود دارد، اهتمام داشته باشیم.

وی در ادامه با اشاره به اینکه تقویت بخش تولید در پروژه‌های عمرانی در دستورکار شهرداری قرار دارد، ادامه داد: توسعه فضای سبز درون شهری و حاشیه شهر در بودجه سال آینده شهرداری قم مورد توجه قرار گرفته است.

معاون اداری مالی شهرداری قم خاطرنشان کرد: با توجه به افزایش هزینه‌ها، جدا کردن آیتم‌های اجرایی از پیمان‌ها و بهسازی ماشین آلات عمرانی در دستورکار قرار گرفته است.

وی در ادامه با اشاره به ضرورت استفاده مطلوب از فناوری اطلاعات تصریح کرد: بودجه فناوری اطلاعات ۱۷ برابر شده است و شوری اسلامی شهر و شهرداری قم اهتمام جدی نسبت به استفاده از فناوری اطلاعات در عرصه‌های مختلف داشته و نسبت به این مسئله گام‌های خوبی برداشته شده است.

پوریافر با اشاره به ضرورت ساماندهی و بهبود وضعیت برگزاری مناقصه‌ها عنوان کرد: بهبود برگزاری مناقصات مورد توجه قرار گرفته و در این راستا الکترونیکی کردن این روند پیگیری شده است.

وی با بیان اینکه توجه به منابع انسانی در دستورکار شهرداری قرار دارد، اضافه کرد: توسعه متوازن شهر و توجه به همه مناطق در بودجه مدنظر قرار گرفته است تا شاهد توسعه مناطق کم برخوردار شهر باشیم.

معاون اداری مالی شهرداری قم با اشاره به ضرورت بهره‌گیری از مشارکت و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی ابراز داشت: با مروری بر بودجه شهرداری کلانشهر قم در می‌یابیم که حجم خدمات و کارها در شهرداری قم در پنج سال اخیر رشد داشته است.

وی یادآور شد: در سال ۸۵ بودجه شهرداری قم ۵۱ میلیارد تومان، در سال ۸۷ بودجه مصوب ۱۱۲ میلیارد تومان و در سال ۹۰ این عدد با توجه به رویکرد شهرداری و شورای شهر به هزار و ۲۵۰ میلیارد تومان رسیده است.

پوریافر با بیان اینکه بودجه عمرانی شهرداری قم در سال ۹۲ به ۴۳۳ میلیارد تومان رسیده است، متذکر شد: در ۱۱ ماه سال گذشته از درآمدها و عوارض ۲۲۳ میلیارد تومان وصولی داشته‌ایم که این رقم تا پایان سال به ۲۸۰ میلیارد تومان خواهد رسید.

وی اذعان داشت: در رقم بودجه اعتبار فروش اوراق مشارکت و فروش زمین‌های طرح حرم تا جمکران لحاظ نشده و بودجه ارائه شده خالص است.

انتهای پیام/۱۱۶/
https://qomnews.ir/vdcauwn6.49nui15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما