شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۱۵:۵۱
کد مطلب : 12388
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان قم خبر داد

50 پایگاه میزبان جشنواره نیکوکاری در استان قم

قم نيوز : قم نیوز: مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قم گفت: امسال 50 پایگاه در سطح استان قم به همراه پایگاه‌های مستقر در بخش‌ها به جمع‌آوری هدایای مردمی می‌پردازند.
50 پایگاه میزبان جشنواره نیکوکاری در استان قم
به گزارش قم نیوز، عبدالله جلالی در نشست مطبوعاتی که در آستانه هفته احسان و نیکوکاری برگزار شد اظهار کرد: کمیته امداد امام خمینی (ره) ۲۲ روز پس از پیروزی انقلاب اسلامی به دستور بنیان‌گذار انقلاب اسلامی تاسیس شد.

وی افزود: این شجره طیبه ۱۴ اسفند ماه برای نخستین بار در سراسر کشور به دستور امام خمینی (ره) در قم تاسیس شد که این مولود شجره طیبه برای قمی‌ها یک افتخار محسوب می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) ادامه داد: بسیاری از رخدادهای تاریخی ریشه در تاریخ استان قم دارد که این موضوع مسئولیت قمی‌ها را در عرصه‌های اجتماعی و مبارزه با فقر بیشتر می‌کند.

وی با اشاره به برگزاری جشن عاطفه‌ها هر سال پیش از فرا رسیدن سال جدید تصریح کرد: اکنون دو دهه است که جشن نیکوکاری در کل کشور برگزار می‌شود و مردم هرسال از این موضوع بیش از سال‌های گذشته استقبال دارند.

جلالی با تبیین شعار امسال در جشنواره نیکوکاری تصریح کرد: جشنواره نیکوکاری امسال با شعار «سلامت، توانمندی و تحکیم نهاد خانواده» برگزار می‌شود.

وی به اهداف برگزاری جشنواره نیکوکاری اشاره و عنوان کرد: ترویج فرهنگ انفاق و نوع دوستی و کمک به نیازمندان از جمله اهداف برگزاری این جشنواره ملی است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) ادامه داد: با برگزاری این جشنواره بخشی از نیازهای نیازمندان با کمک‌های مردم تامین می‌شود.

کمک ۴ میلیاردی قمی‌ها در جشن نیکوکاری
وی اذعان داشت: سال گذشته مردم ۴ میلیارد ریال کمک‌های نقدی و غیر نقدی خود را به نیازمندان اهدا کردند که پیش‌بینی می‌کنیم این رقم امسال افزایش یابد.

جلالی با اشاره به تغییر رویکرد تبلیغاتی در برگزاری جشنواره نیکوکاری بیان کرد: امسال در تبلیغات جشن نیکوکاری «تنها ۶۰ ثانیه برای شاد کردن یک خانواده نیاز است» که این پیام نشان‌دهنده آن است که برای انجام عملی بزرگ می‌توان از کوتاه‌ترین فرصت‌ها بهره برد.

مردم ستون اصلی خیمه امداد هستند
وی اذعان کرد: ما عقیده داریم که مردم ستون اصلی خیمه امداد هستند که در این راستا باید مددکاری اجتماعی رونق پیدا کند و همه مردم یک امدادگر باشند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان قم با تبیین برنامه‌های هفته احسان و نیکوکاری اظهار کرد: در این هفته دیدار با مراجع تقلید، امام جمعه و دیدار با مسئولان بلند پایه استانی از جمله استاندار قم خواهیم داشت.

زنگ احسان و نیکوکاری در مدارس نواخته می‌شود
وی با بیان اینکه هر سال در مدارس استان قم زنگ احسان و نیکوکاری به صدا در خواهد آمد تصریح کرد: امسال ۱۶ اسفند ماه سال جاری همزمان با نواخته شدن زنگ احسان و نیکوکاری جشن نیکوکاری برای کمک به دانش‌آموزان نیازمند همان مدرسه با نگاه به فرهنگ‌سازی و مشارکت دانش‌آموزان در مسائل اجتماعی برگزار خواهد شد.

جلالی اضافه کرد: در استان قم ۵۰ پایگاه برای جمع آوری کمک‌های مردمی راه اندازی شده و پایگاه آستانه نیز به عنوان پایگاه مرکزی با حضور صدا و سیما و پخش زنده از سیمای استان قم کمک‌های مردمی را دریافت می‌کند.

وی تصریح کرد: برای روز جمعه پایگاه‌هایی اطراف محل برگزاری نماز جمعه مستقر خواهد شد که هدایای مردمی را جمع‌آوری می‌کنند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) از استقرار پایگاه جمع‌آوری هدایای مردمی در بخش‌های سلفچگان، دستجرد و کهک خبر داد و گفت: مردم این بخش‌ها نیز می‌توانند با مراجعه به این پایگاه‌ها هدایای خود را به نیازمندان اهدا کنند.

برنامه تلویزیونی «عیدانه» میزبان نیکوکاران قمی
وی همچنین از اجرای برنامه دیگری در سیمای قم خبر داد و بیان کرد: عصر روز جمعه برنامه‌ای با مشارکت سیمای استان قم با عنوان برنامه عیدانه تدوین شده است که در این برنامه خیرین و نیکوکاران حضور پیدا کرده و هدایای خود را تقدیم نیازمندان می‌کنند.

جلالی از برپایی پایگاه‌هایی در دانشگاه‌ها خبر داد و گفت: دانشجویان نیز در این پایگاه‌ها در طرح ملی جشنواره نیکوکاری شرکت می‌کنند.

وی با بیان اینکه برخی از مردم علاقه دارند کمک‌های خود را به صورت نقدی به حساب کمیته امداد امام خمینی (ره) واریز کنند تصریح کرد: نیکوکاران می‌توانند کمک‌های نقدی خود را به حساب ۲۷ /۱۳۲۲۶۲۳۵ جام ملت با شماره شناسه ۶۰/۲۲۲۲۲ واریز کنند و یا با شماره تلفن ۶۶۲۲۴۲۲ تماس گرفته تا در صورت نیاز به وسیله پیک کمک خود را برای نیازمندان ارسال کنند.

قمی‌ها ماهانه بیش از یک میلیارد ریال به نیازمندان کمک می‌کنند
وی اضافه کرد: مردم قم در طول ۱۱ ماه گذشته هر ماه تقریبا یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال به نیازمندان کمک کردند که این میزان نسبت به سال گذشته رشد داشته است.

انتهای پیام/۱۱۶/
https://qomnews.ir/vdcbwfb8.rhb5wpiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما