جمعه ۱۸ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۲۱:۳۱
کد مطلب : 12500
منبع : قم نیوز
با حضور خادمين فرهنگي شوراهای اسلامی و شهرداري‌‌هاي سراسر كشور؛

آيين غبارروبي حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) برگزار شد

قم نيوز : قم نیوز: همزمان با برگزاري همايش خادمين فرهنگي شوراهای اسلامی و شهرداري‌هاي سراسر کشور در قم، آيين غبار روبي حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) برگزار شد.
آيين غبارروبي حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) برگزار شد
به گزارش قم نیوز، در اين مراسم كه در حال و هواي خاص خود برگزار شد، خادمين فرهنگي با برتن كردن لباس خادمي بارگاه مطهر حضرت فاطمه معصومه(س)، دل بر حريم يار دادند و اشك شوق ريختند.

اين مراسم معنوي همراه با برگزاري مراسم خطبه خواني و عزاداري بود كه با معنويت برگزار شد.

خادمين فرهنگي شوراهای اسلامی و شهرداري هاي سراسر كشور پس از ذكر و مدد گرفتن از حضرت معصومه(س) با دستمال‌هاي معطر گرداگرد ضريح عشق طواف كرده و به غبار روبي از دل برخواستند.

حجت‌الاسلام مومن استاد حوزه علميه قم در اين مراسم گفت: از ميان امامزادگان در كشور تنها سه امامزاده هستند كه داراي زيارتنامه به انشا امام معصوم هستند كه داراي جايگاه عظيمي مي‌باشند.

وي تصريح كرد: حضرت عباس(ع)، حضرت علي‌اكبر(ع) و حضرت فاطمه معصومه(س) از جمله اين سه امامزاده هستند كه حضرت رضا(ع) براي حضرت معصومه(س) زيارتنامه نوشته‌اند.

استاد حوزه علميه قم بيان داشت: در اين زيارتنامه بيان شده كه به زيارت حضرت فاطمه معصومه(س) برويد و حتي آداب زيارت را هم قيد كرده است كه نشان دهنده جايگاه عظيم اين بارگاه منور است.

حجت‌الاسلام مومن گفت: در زيارتنامه حضرت معصومه(س) بيان شده است كه به زيارت قبر حضرت فاطمه معصومه(س) برويد و قبر ايشان را زيارت كرده و از دختر امامت طلب شفاعت كنيد، كه از اين نكته بايد نتيجه بگيريم در چه جايگاه عظيمي قرار گرفته‌ايم.

وي با اشاره به شأن‌هايي كه خداوند به امامان معصوم(ع) مي‌دهد گفت: خداوند سه شأن ولايي، اجتماعي و تاريخي را به امام معصوم مي دهند كه هر سه شأن را به حضرت فاطمه معصومه(س) هم اعطا كرده‌اند.

استاد حوزه علميه قم افزود: در شأن ولايي ايشان همين بس كه در روايات از ائمه معصومين(ع) آماده است هر كسي ايشان را زيارت كند، بهشت بر او واجب خواهد شد و در شأن اجتماعي حضرت نيز خداوند به بركت وجود ايشان و به بركت وجود اين بارگاه قم را محل استراحت فاطمين قرار داده‌اند.

وي بيان داشت: براي هيچ شهري اين دعا نشده است و براي مردم قم دعا شده و در روايات آمده است هر كس مردم قم را نخواهد و بد آنها را طلب كند، خداوند او را به عذاب الهي دچار خواهند كرد.

حجت‌الاسلام مومن با اشاره به شأن تاريخي حضرت معصومه(س) گفت: در شأن تاريخي ايشان هم همين بس كه حوزه علميه در كنار وجود بارگاه ايشان شكل گرفت و صداي اسلام ناب محمدي از قم به سراسر دنيا منتقل شد.

انتهای پیام/۱۱۶/
https://qomnews.ir/vdchvmnz.23nivdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما