دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۱۵:۲۷
کد مطلب : 12727
رئیس انجمن سینمای جوان استان قم:

25 فیلم کوتاه در انجمن سینمای جوان قم تولید شد

قم نيوز : قم نیوز: رئیس انجمن سینمای جوانان استان قم گفت: در سال جاری 25 فیلم کوتاه تولید شد که 17 فیلم آن با مشارکت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم به مرحله تولید رسید.
علی بیطرفان، مدیر انجمن سینمای جوان، اسفند91
علی بیطرفان، مدیر انجمن سینمای جوان، اسفند91
به گزارش قم نیوز، علی بیطرفان  ضمن تبریک عید نوروز به تبیین عملکرد انجمن سینمای جوان استان قم در طول سال جاری پرداخت و اظهار کرد: سال ۹۱ برای انجمن سینمای جوان قم سالی پربار و موفقیت‌آمیز بود.

وی با اشاره به تعداد فیلم‌هایی که در طول سال جاری توسط جوانان هنرمند قمی به تولید رسید بیان کرد: در طول سال جاری ۲۵ فیلم کوتاه با حمایت انجمن سینمای جوان تولید شد.

رئیس انجمن سینمای جوان استان قم فیلم‌های «عضب میانسال» به کارگردانی حورا معراجی، «توشه» به کارگردانی یعقوب اکبریان، «چادرم، چترم» کاری از روح‌الله رضایی، «‌طبقه آخر» به کارگردانی محمد حسینی‌نژاد را از جمله فیلم‌های تولید شده در سال جاری ذکر کرد.

وی دیگر آثار تولید شده هنرمندان قمی در سال ۹۱ را فیلم‌های «فقط برگ‌های بیشتری افتاد» به کارگردانی رضا نوروزی گوهر، «هدیه عروسی» کاری از مجید نجاتی،‌ «یک سال بعد» به کارگردانی حسن برهانی، «از خرید شما متشکریم» به کارگردانی سعید نجاتی و فیلم «درون» کاری از محمد حسن خوشرفتار عنوان کرد.

به گفته بیطرفان از ۲۵ فیلم تولید شده توسط جوانان هنرمند قمی تعداد ۱۷ فیلم با مشارکت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم با موضوعات مذهبی نماز و نیایش، حضرت معصومه (س) و مهدویت به تولید رسید.

وی اضافه کرد: دو فیلم «زمین از آن دیوانگان است» کاری از رضا ابوذر و «رنگ زندگی» به کارگردانی داود جلیلی نیز با مشارکت و حمایت انجمن سینمای جوانان ایران تولید شد.

رئیس انجمن سینمای جوان استان قم با بیان اینکه جوانان قمی امسال موفقیت‌های گوناگونی در عرصه فیلم سازی کسب کردند تصریح کرد: داود جلیلی با ساخت فیلم «رنگ زندگی» در جشنواره عمار امتیاز بهترین فیلم داستانی را از آن خود کرد و سعید نجاتی نیز با تولید فیلم از «خرید شما متشکریم» از هفت جشنواره ملی عبور کرد و جوایز بهترین کارگردانی و بهترین فیلم‌نامه را به خود اختصاص داد.

وی ابراز داشت: شش فیلم نیز از تولیدات فیلم اولی‌ها بود که برای نخستین ‌بار پس از اتمام دوره آموزشی فیلم‌سازی نسبت به تولید فیلم اقدام کردند و در جشنواره فیلم اولی‌ها حضور یافتند.

بیطرفان برگزاری جشنواره فیلم، ‌عکس و فیلمنامه نماز و نیایش را از دیگر اقدامات سال جاری انجمن سینمای جوان استان قم ذکر کرد و گفت: این جشنواره با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم و انجمن سینمای جوانان برگزار شد که استقبال مطلوب جوانان سراسر کشور را به دنبال داشت.

وی از برگزاری کارگاه‌های متعدد نقد فیلم و فیلم نامه خبر داد و گفت: کارگاه تهدید نرم از جمله کارگاه‌هایی بود که با حضور آقای معصومی در بهمن ماه در انجمن سینمای جوانان برگزار شد.

۲۰ فیلم کوتاه در ارتباط با حضرت معصومه (س)‌ ساخته می‌شود

رئیس انجمن سینمای جوان استان قم از انعقاد تفاهم نامه‌ای با آستان مقدسه حضرت معصومه (س) خبر داد و گفت: بر اساس این تفاهم‌نامه ۲۰ فیلم کوتاه در ارتباط با حضرت معصومه (س)‌ تا مهر ۹۲ تولید می‌شود.

وی ابراز داشت: در ارتباط با فیلم‌های کوتاه با حضرت معصومه‌(س)‌ تولید انجمن سینمای قم است منتظر هستیم تا فیلم نامه‌های خوبی به دستمان برسد که استارت کار را با کارگردانان مجرب انجمن سینمای جوان قم بزنیم.

بیطرفان آموزش فیلم‌سازی را از دیگر اقدامات این انجمن دانست و بیان کرد: امسال در آزمون فیلم‌سازی ۱۱ هنرجو فارغ‌التحصیل شدند.

انتهای پیام/119/
https://qomnews.ir/vdciyyaz.t1arr2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما