جمعه ۲ فروردين ۱۳۹۲ ساعت ۲۰:۵۶
کد مطلب : 12819
امام جمعه قم عنوان کرد

لزوم رعایت اخلاق اسلامی در انتخابات

قم نيوز : قم نیوز: امام جمعه قم با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری گفت: نمی‌توان به وسیله اخلاق غیر دینی و مانند آنچه در دیگر کشورها رخ می‌دهد‌ از نظامی اسلامی حراست کرد.
لزوم رعایت اخلاق اسلامی در انتخابات
به گزارش قم نیوز، آیت‌الله رضا استادی در خطبه نخست نماز جمعه این هفته قم که در حرم حضرت معصومه (س) برگزار شد با اشاره به حلول سال نو هجری شمسی و تبریک این ایام اظهار کرد: بهترین دعایی که در این روزها می‌توان کرد این است که از خداوند بخواهیم تمام کارهایمان در راستای رسیدن به او و دوری از شیطان باشند.

از اموری که با شأن فاطمیه منافات دارد پرهیز شود
وی در ادامه با بیان اینکه امسال شاهد تقارن فاطمیه و نوروز هستیم افزود: دولت و ملت به ویژه صدا و سیما باید حرمت این روزها را نگه دارند و از برخی امور که با شأن آن حضرت و ایام عزاداری منافات دارند بپرهیزند.

رفتار و گفتار حضرت زهرا(س) بر همه شیعیان حجت است
امام جمعه قم عنوان داشت: حضرت زهرا(س) پس از رحلت حضرت محمد(ص) در دفاع از ولایت و امامت فداکاری‌های زیادی کرد و در این راه به شهادت رسید؛ رفتار و گفتار ایشان بر همگان حجت بوده و شیعیان باید خود را به صفات آن بانوی بزرگوار مزین سازند.

وی در خطبه دوم با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری در سال جاری خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری در سخنرانی دیروزشان به برخی از سوالات در این زمینه پاسخ دادند، وظیفه همه گروه‌ها عمل بر اساس رهنمودهای ایشان است.

استادی با بیان اینکه حضور حداکثری در انتخابات همواره مورد تاکید رهبری قرار داشته است گفت: حضور همه گروه‌ها و اقشار نشان می‌دهد که مردم اصل نظام اسلامی را قبول دارند و این شرکت همگانی موجب بقای جمهوری اسلامی می‌شود؛ جهانیان هم خواهند فهمید که با وجود همه مشکلات تلاش برای رفع آنها ادامه داشته و مردم از نظامی که در حال اجرای دستورات قرآن است حمایت می‌کنند.

دوستداران نظام اسلامی برای حضور حداکثری در انتخابات تلاش می‌کنند
دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه تصریح کرد: هیچ یک از سیاست مداران و دست اندرکاران نباید رفتار و گفتاری داشته باشند که مردم را از شرکت در انتخابات دلسرد کنند؛ هر کس نظام اسلامی را دوست دارد باید برای شرکت حداکثری همه گروه‌ها تلاش کند.

وی ادامه داد: همان گونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند انتخابات مربوط به گروه خاصی نیست هرچند این مشکل از دیرباز در میان ما وجود داشته که به طرد برخی گروه‌ها و اشخاص می‌پردازیم در حالیکه باید بدانیم حتی در مسئله مهم امامت هم درجات و مراتبی وجود دارد و در اینجا هم هر کس معتقد به جمهوری اسلامی حق و وظیفه دارد که در انتخابات شرکت کند.

استادی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب بارها فرموده‌اند من فقط یک رای دارم و هیچ کس هم از آن مطلع نیست گفت: هیچ کس حق ندارد از قول خود اظهار نظری را به ایشان نسبت دهد اما می‌توان با سیاست‌مداران و عالمان آگاه مشورت کرد و بهترین نامزد را برای پست ریاست جمهوری برگزید.

محور همه امور قانون است

امام جمعه قم با تاکید بر محوریت قانون اساسی در امور کشور بیان داشت: همان طور که امام راحل فرمودند میزان رای ملت است و در عین حال باید اخلاق انتخاباتی و اسلامی از سوی همه کاندیداها و هواداران آنها رعایت شود زیرا نمی‌توان به وسیله اخلاق غیر دینی و مانند آنچه در دیگر کشورها رخ می‌دهد از نظامی اسلامی حراست کرد.

دین خود را به دنیای دیگران نفروشیم
وی همه رأی‌دهندگان در انتخابات را مورد خطاب قرار داد و عنوان داشت: نباید دین خود را به دنیای دیگران بفروشیم ضمن اینکه افرادی هم که برای ریاست جمهوری کاندیدا می‌شوند باید یقین داشته باشند توان این مسئولیت بزرگ را دارند.

استادی با اشاره به بیانات رهبری در حرم رضوی مبنی بر ویژگی‌های دولت آینده گفت: ایشان فرمودند دولت بعدی باید امتیازات این دولت را منهای نقاط ضعف داشته باشد؛ واقعیت این است که نباید دولتی چهار سال بر سر کار باشد و با مراجع تقلید هیچ کاری نداشته باشد، یا اینکه به نام دین حرف‌هایی از پیش خود بزند و یا تذکرات را بشنود و عمل نکند، دولت ضعف‌هایی دارد که کم هم نیستند و دولت بعدی نباید این خصوصیات را داشته باشد.

انتهای پیام/۱۱۶/
https://qomnews.ir/vdcaoan6.49nu615kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما