دوشنبه ۵ فروردين ۱۳۹۲ ساعت ۰۸:۴۵
کد مطلب : 12881
منبع : قم نیوز

توجه ویژه زائران نوروزی به بلندترین پرچم تلسکوپی ایران در قم

قم نيوز : قم نیوز: مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری قم گفت: بلندترین پرچم تلسکوپی ایران که در قم نصب شده مورد توجه شهروندان و زائران نوروزی قرار گرفته است.
توجه ویژه زائران نوروزی به بلندترین پرچم تلسکوپی ایران در قم
به گزارش قم نیوز، سید محمد موسوی‌منش با اشاره به مجموعه اقداماتی که در راستای زیباسازی و ارائه چهره‌ای معنوی و ماندگار از قم در آستانه نوروز ۹۲ صورت گرفته اند اظهار کرد: یکی از این اقدامات نصب بلندترین پرچم تلسکوپی ایران در قم است.

وی افزود: طرح پیشنهادی شهردار قم مبنی بر ساخت و نصب پرچم مرتفع ایران در سطح شهر موجب شد اقدامات و هماهنگی‌های لازم صورت گیرند و بلندترین و مرتفع‌ترین پرچم با پایه چند وجهی تلسکوپی کشور در آغاز سال جدید در قم برافراشته شود.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری قم با بیان اینکه پایه پرچم مذکور با ارتفاع ۷۵ متر از سطح زمین، بلندترین پرچم پایه تلسکوپی کشور و دومین پرچم مرتفع بعد از پایه پرچم نصب شده در شهر تهران است خاطرنشان کرد: طول مجموعه قطعات پایه این پرچم ۹۶ متر متشکل از ۱۶ قطعه شش متری با همپوشانی روی یک متر است.

وی ادامه داد: فونداسیونی با ابعاد سه متر در سه متر و عمق ۱.۵ متر برای نصب این پرچم ساخته شد ضمن اینکه پایه برج پرچم با وزنی حدود ۲۰ تن از جنس فولاد بوده که با روکش گالوانیزه گرم به ضخامت ۱۰۰ میکرون حفاظت شده است.

موسوی‌منش با بیان اینکه جنس پارچه پرچم از نوع سوپرساتن است عنوان داشت: پرچم ایران با ابعاد ۱۵ در ۲۵ متر و مساحت ۳۷۵ متر مربع هم تهیه و بر روی پایه تلسکوپی نصب شد.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری قم با بیان اینکه پرچم مذکور که در حاشیه میدان مفید و بلوار شهید آوینی نصب شده مورد توجه شهروندان، مسافران و گردشگران قرار گرفته است گفت: با توجه به بادخیز بودن منطقه و قابلیت چرخش ۳۶۰ درجه پرچم، پرچم سه رنگ محبوب کشورمان از تمام جهات سطح شهر قابل رویت خواهد بود.

انتهای پیام/۱۱۶/
https://qomnews.ir/vdcjvoev.uqe8ozsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما