پنجشنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۰ ساعت ۱۱:۴۲
کد مطلب : 1290
مسئول بسیج دانشگاه پیام نور قم:

دانشجویان همواره پیشرو استکبار ستیزی بوده‌اند

قم نيوز : قم نیوز: مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور قم گفت: دانشجویان با علم و بیداری همواره در مبارزه با استکبار پیشرو بوده‌اند.
دانشجویان همواره پیشرو استکبار ستیزی بوده‌اند
به گزارش قم نیوز، محمد مهدی حبیبی امروزاظهار داشت: روز ۱۳ آبان در تقویم ما سه واقعه مهم تاریخی را در خود جا داده است که نخستین واقعه تبعید امام خمینی(ره) به ترکیه بعد از سخنرانی ایشان در اعتراض به کاپیتولاسیون بود.

وی ادامه داد: کشتار دانش آموزان و دانشجویان در دانشگاه تهران در ۱۳ آبان ۵۷ و تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در همین روز در یک سال بعد، حوادثی هستند که ملت ایران آنها را فراموش نخواهد کرد.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور قم افزود: اگر در تمام این اتفاقات جستجو کنیم به یک نقطه مشترک می‌رسیم و آن هم استکبار ستیزی است که در ذات و جوهره ملت ایران وجود دارد.

وی اظهار داشت: رویکرد استکبار ستیزی در ملت ایران هم از ارزش‌های فطری این ملت است و هم در ارکان و ارزش‌های دینی ما وجود دارد.

حبیبی خاطرنشان کرد: شاخص‌ این رفتار و رویکرد در دین اسلام مراسمی است که در ایام حج در برائت از مشرکین اتفاق می‌افتد و از واجبات این فریضه الهی است.

وی گفت: همچنین روحیه مبارزه با ظلم از روحیات ریشه‌دار در ملت ایران است که یکی از نمودهای آن در مبارزه ملت ایران با اسرائیل و روز قدس نمایان می‌شود.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور قم ادامه داد: در حوادثی نیز که در ماه‌های اخیر در جهان و خاورمیانه اتفاق افتاده رد پای بیدار شدن احساسات فطری مردم جهان و روحیه عدالت طلبی و آزادی خواهی نمایان است.

وی خاطرنشان کرد: تمام ملت‌ها از تسلط بیگانه به کشورهایشان به ستوه آمده و مانند مردم آمریکا خواهان رها شدن از سلطه زورمندان که یک درصد را تشکیل می‌دهند، هستند.

حبیبی با اشاره به نقش دانشجویان در پیگیری خواسته‌های استکبار ستیزانه ملت ایران افزود: اگر در سخنان رهبر انقلاب مطالعه‌ای داشته باشیم متوجه می‌شویم که ایشان انتظارات زیادی از دانشجویان در این ارتباط دارند.

وی اظهار داشت: حرکت‌هایی که توسط جنبش‌های دانشجویی انجام می‌شود، نشان دهنده این است که بیداری اسلامی در دانشجویان کشور ما وجود دارد و تنها باید در زمینه متمرکز کردن و جهت دهی این حرکت‌ها تلاش کرد.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور قم در پایان عنوان کرد: دانشجویان همواره در عرصه استکبار ستیزی پیشرو بوده‌اند، به همین علت باید در تمام عرصه‌ها حضور داشته و نقش خود را ایفا کنند.

انتهای پیام/۱۱۰
https://qomnews.ir/vdcd.n0f2yt0xza26y.html
نام شما
آدرس ايميل شما