دوشنبه ۱۲ فروردين ۱۳۹۲ ساعت ۲۰:۳۶
کد مطلب : 13079
منبع : قم نیوز
رئيس مركز مديريت حوادث و فوريت‌هاي پزشكي استان قم خبر داد

پوشش امدادي گسترده اورژانس قم در روز طبيعت

قم نيوز : قم نیوز: رئيس مركز مديريت حوادث و فوريت‌هاي پزشكي استان قم با اشاره به حجم بالاي تردد مردم در روز طبيعت بيان كرد: اورژانس قم نسبت به پوشش كامل امدادي در اين روز اهتمام دارد.
پوشش امدادي گسترده اورژانس قم در روز طبيعت
به گزارش قم نیوز، محمد جواد باقري در جلسه مشترك ستاد تسهيلات زائران با مسئولان دستگاه‌ها از آمادگی کامل اورژانس ۱۱۵ در روز ۱۳ فروردین خبرداد و اظهار كرد: مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان قم پس از خدمات رساني به زائران و همشهريان آمادگي دارد در روزهاي پاياني تعطیلات نوروز به ویژه در روز طبیعت با پوشش امدادي مناسب كنار مردم به خدمات رساني بپردازد.

وي تصريح كرد: با توجه به حجم بالای ترددها در این ایام و به منظور دسترسی سریع و آسان مسافرین به خدمات درمانی اورژانسی،۴۱ دستگاه آمبولانس، ۵ دستگاه موتورلانس و يك دستگاه اتوبوس آمبولانس به همراه ۱۰۰ نفر نیروی عملیاتی و ستادی نسبت به پوشش امدادی نقاط مختلف استان قم اهتمام دارند.

رئيس مركز مديريت حوادث و فوريت‌هاي پزشكي استان قم از استقرار آمبولانس اطراف حرم مطهر و مسجد مقدس جمکران و استقرار آمبولانس در مسیر های منتهی به اماکن تفریحی و بوستان‌های سطح شهرخبر داد.

وي همچنين از استقرار اتوبوس آمبولانس در محدوده عوارضی اتوبان قم - تهران براي ارائه خدمات درماني به مسافران خبر داد و گفت: در صورت وقوع حوادث جاده‌اي نيز آمادگي اعزام به صحنه‌های تصادف و حوادث غير مترقبه وجود دارد.

باقري تصريح كرد: ماموريت‌هاي انجام شده در نورز امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۷ درصد با كاهش روبه رو شده است و با فرهنگ سازي هاي انجام شده ميزان تصادفات جاده‌اي نسبت به سال گذشته هفت درصد كاهش يافته است.

وي افزود: تعداد مصدومين در تعطيلات امسال با كاهش ۲۵ درصدي نسبت به مدت مشابه در سال گذشته روبه‌رو بود ولي با اين وجود در حوادث تعطيلات نوروزي پنج تن به دليل شدت صدمات وارده فوت كردند.

رئيس مركز مديريت حوادث و فوريت‌هاي پزشكي استان قم همچنين از استقرار گسترده اكيپ‌هاي امدادي در روز طبيعت خبرداد و گفت: در جاده‌هاي نيزار و كهك به صورت جداگانه سه دستگاه آمبولانس و در مسير جعفريه و قمرود و بوستان‌هاي شهر يك آمبولانس براي پوشش امدادي حضور خواهد داشت.

انتهای پیام/۱۱۶/
https://qomnews.ir/vdcjhyev.uqetazsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما