جمعه ۱۶ فروردين ۱۳۹۲ ساعت ۲۲:۲۲
کد مطلب : 13167
منبع : قم نیوز
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم عنوان کرد

افزایش 30 درصدی میزان تولید پسماند در ایام نوروز

قم نيوز : قم نیوز: مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم از افزایش 30 درصدی میزان تولید پسماند در تعطیلات نوروز خبر داد.
افزایش 30 درصدی میزان تولید پسماند در ایام نوروز
به گزارش قم نیوز، سید سیف‌الدین موسوی اظهار کرد: قم با توجه به شرایط خاص جغرافیایی به عنوان شاهراه مواصلاتی ۱۷ استان کشور و وجود بارگاه ملکوتی حضرت معصومه(س)، مسجد مقدس جمکران و بقاع متبرکه یکی از استان‌های پرتردد و زائرپذیر کشور است.

وی ضمن تشریح برنامه‌ریزی‌ها و فعالیت‌های صورت گرفته در نوروز امسال گفت: تمام واحدهای این سازمان به ویژه واحد نظارت بر عملکرد پیمانکاران بخش خدمات شهری و سایت البرز به عنوان محل دفن پسماندها به صورت شبانه‌روزی و به حالت صد درصد آماده‌باش فعالیت کردند.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم اضافه کرد: با جمع‌بندی اطلاعات به دست آمده از محل توزین پسماندهای شهری حجم ورودی پسماندها با ۳۰ درصد افزایش روبه‌رو بوده است که با افزایش نیروهای خدماتی و فعالیت‌های مستمر با رضایت‌مندی شهروندان و زائرین شهر کریمه اهل بیت مواجه شده است.

وی با اشاره به دیگر فعالیت‌های انجام شده در خصوص حفظ نظافت و پاکیزگی شهر افزود: این سازمان با توجه به تجربیات سالیان گذشته نسبت به تهیه و توزیع بیش از ۸ هزار کیلوگرم انواع کیسه‌های پسماند تجزیه‌پذیر و سطل‌های زباله‌ بین زائرین و مسافرین در مبادی ورودی و بوستان‌های سطح شهر اقدام کرد.

موسوی با بیان اینکه یکی از منابع آلودگی در سطح شهر خودروها هستند یادآور شد: این سازمان جهت جلوگیری از پرتاب زباله به بیرون توسط سرنشینان خودرو، نسبت به تهیه و توزیع بیش از ۲ هزار عدد کیسه زباله‌ی پارچه‌ای و بادوام به همراه بروشورهای اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی اقدام کرد.

وی افزود: ستاد ساماندهی پسماندهای عمرانی و ساختمانی این سازمان نیز با عدم صدور مجوز فعالیت پیمانکاران و همچنین ایجاد گشت‌های شبانه‌روزی به حفظ پاکیزگی و عدم انتشار آلودگی اهتمام داشته است.

انتهای پیام/۱۱۶/
https://qomnews.ir/vdchqznz.23nx-dftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما