سه شنبه ۲۰ فروردين ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۳۱
کد مطلب : 13258
آیت‌الله مکارم شیرازی:

تقلید از زندگی غربی افراد را دچار بیماری‌های مختلف می کند

قم نيوز : قم نیوز: یکی از مراجع تقلید در قم گفت: تقلید از زندگی غربی مسلمانان را دچار بیماری‌هایی کرده که نمونه بارز آن تغذیه ناسالم با غذاهای غیر مفید است.
آیت الله مکارم شیرازی، نوروز92
آیت الله مکارم شیرازی، نوروز92
به گزارش قم نیوز، آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی در جمع رئیس و مدیران دانشگاه علوم پزشکی استان قم که به مناسبت هفته سلامت با وی دیدار کرده بودند اظهار کرد: نامگذاری هفته‌ای به نام سلامت و بهداشت اقدام بسیار مثبتی است؛ نخستین مسائلی که انسان با آن سر و کار دارد سلامت و امنیت هستند.

وی افزود: پنج برکت در زندگی انسان‌ها وجود دارند که جز خداوند کسی قدرت بر اعطای آنها ندارد؛ سلامتی نخستین نعمت است که موجب قدرت یافتن آدمی برای رعایت فرامین الهی می‌شود.

این مرجع تقلید با بیان اینکه عبادت خداوند، تلاش برای کسب روزی حلال و جلوگیری از حوادث غم‌انگیز از دیگر برکاتی هستند که فقط خداوند می‌تواند آنها را به انسان ارزانی دارد گفت: اسلام تاکید فراوانی بر سلامت جسمی و روحی مردم دارد و در این زمینه دستورات ویژه‌ای ارائه کرده است.

وی ادامه داد: بسیاری از احکام اسلامی دارای شرط سلامت جسمی هستند؛ دستورات مفیدی هم در قالب‌های گوناگونی چون طب‌الرضا(ع) و طب‌الصادق(ع) در اسلام وجود دارند اما تقلید از زندگی غربی مسلمانان را دچار بیماری‌هایی کرده که نمونه بارز آن تغذیه ناسالم با غذاهای غیر مفید است.

آیت‌الله مکارم شیرازی با اشاره به سیره عملی نبی مکرم اسلام(ص) در پذیرایی از مهمانان و غذای روزمره گفت: اسراف و تبذیر و تهیه چندین نوع غذا در مهمانی‌های امروز با دستورات اسلامی در این زمینه منافات دارد.

استاد برجسته حوزه علمیه قم با انتقاد از ورود غذاهای غیر سالم غربی به داخل کشور عنوان داشت: استفاده از میوه و غذاهای سنتی سالم باید در جامعه نهادینه شود؛ در توصیف بهشت از میوه‌ها و نوشیدنی‌های سالم سخن به میان آمده است.

وی با اشاره به تجربیات شخصی خود در زندگی اظهار کرد: پس از مطالعاتی به این نتیجه رسیدم که استفاده از داروهای شیمیایی چندان فایده‌ای ندارند و استفاده از داروهای گیاهی و آب‌درمانی نتیجه بهتری داشت.

آیت‌الله مکارم شیرازی با تاکید بر پرهیز از پرخوری بیان داشت: علاوه بر رعایت این مسئله، ورزش سالم و منظم هم تاثیر فراوانی در پیشگیری از بیماری‌ها دارد.

این مرجع تقلید ضمن تشکر از وجدان کاری دانشگاه علوم پزشکی قم در ارائه خدمات مناسب و شایسته به شهروندان و زائران گفت: با وجدان کاری های پاک و بیدار شاهد جامعه‌ای سالم و بانشاط خواهیم بود.
در پایان این دیدار و به منظور فرهنگ سازی در بین شهروندان برای اندازه گیری فشارخون، دکتر حجازی رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم فشار خون آیت الله مکارم شیرازی را اندازه گیری کرد.


انتهای پیام/119/
https://qomnews.ir/vdcivraz.t1apw2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما