چهارشنبه ۲۱ فروردين ۱۳۹۲ ساعت ۰۹:۲۶
کد مطلب : 13278
استادیار دانشگاه علوم پزشکی قم:

مبتلایان به فشار خون سبک زندگی خود را تغییر دهند

قم نيوز : قم نیوز: یک پزشک متخصص قلب و عروق گفت: مهم‌ترین علت ابتلا به فشار خون سبک غیر اصولی زندگی است که با حرکت در مسیر درست می‌توان بیماری فشار خون را کنترل کرد.
مبتلایان به فشار خون سبک زندگی خود را تغییر دهند
به گزارش قم نیوز، سمیه نوروزی در همایش مدون فشار خون که در سالن شهید مفتح دانشگاه علوم پزشکی قم برگزار شد اظهار کرد: با وجود اینکه بیماری فشار خون، بیماری غیر قابل درمانی نیست ولی مراجعات این بیماران به بیمارستان‌ها و درمانگاه‌ها بسیار فراوان است.

وی با بیان اینکه مهم‌ترین عامل ابتلا به فشار خون شیوه و سبکی است که مردم برای زندگی خود انتخاب کرده‌اند گفت: سبک زندگی این افراد باید تغییر کند و با استفاده از شیوه زندگی مطلوب می‌توانند این بیماری را کنترل کنند.

پزشک متخصص قلب و عروق ادامه داد: از جمله مواردی که در زندگی امروزی عامل ابتلا به فشار خون است مصرف سیگار محسوب می‌شود که اثرات نامطلوبی را در سلامتی انسان به همراه دارد.
وی با بیان اینکه مصرف سیگار موجب بالا رفتن فشار خون می‌شود تصریح کرد: هنگامی که مصرف سیگار به پایان می‌رسد فرد به صورت ناگهانی دچار کاهش فشار خون می‌شود که نوسان مداوم فشار خون سلامتی انسان را به مخاطره می‌اندازد.

نوروزی ادامه داد: برخی افراد به دلیل اینکه نمی‌توانند سبک زندگی خود را تغییر دهند ترجیح می‌دهند که به مصرف دارو بپردازند که روی آوردن به این مسئله نیز خود دور از خطر نیست.

وی اذعان کرد: در صورتی که فرد سیگار خود را کنار بگذارد و تناسب وزن خود را رعایت کند تا حدودی می‌تواند در کنترل بیماری موفق باشد.

این پزشک متخصص با اشاره به تاثیرات نیکوتین بر افراد سیگاری بیان داشت: برخی با مصرف سیگار احساس آرامش می‌کنند که به آنان توصیه می‌شود قرص و آدامس‌های جایگزین را مصرف کنند تا از مشکلات ناشی از سیگار تا حدودی در امان بمانند.

وی به بیماران مبتلا به فشار خون توصیه کرد برای کنترل این بیماری ورزش را در دستور کار روزانه قرار داده و تلاش کنند مصرف نمک حاوی سدیم را کاهش دهند تا بتوانند وضعیت جسمانی مطلوبی داشته باشند.
نوروزی با بیان اینکه برخی افراد به غذای همراه با نمک علاقه‌مند هستند گفت: به این افراد توصیه می‌شود از نمک‌های دریایی استفاده کنند تا مشکلی برایشان به وجود نیاید.


انتهای پیام/119/
https://qomnews.ir/vdcaaun6.49ne015kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما