شنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۰ ساعت ۱۴:۵۶
کد مطلب : 1338
آیت‌الله نوری همدانی:

یهودیان کارتل‌های اقتصادی غرب را قبضه کرده‌اند

قم نيوز : قم نیوز: یکی از مراجع تقلید در قم گفت: یهودیان نقش اساسی در قبضه کردن ثروت کشورهای اروپایی و آمریکایی دارند و صادارات، واردات و تمامی کارتل‌های اقتصادی غرب را در اختیار خود گرفته‌اند.
یهودیان کارتل‌های اقتصادی غرب را قبضه کرده‌اند
به گزارش قم نیوز، آیت‌الله حسین نوری همدانی ظهر امروز در دیدار جمعی از معاونان، مسئولان روابط عمومی، پرسنل اداره‌کل اوقاف و امور خیریه قم و سرگروه های اعزام کننده مبلغان به سراسر کشور که در دفتر این مرجع تقلید برگزار شد، اظهار داشت: تبلیغ کاری بسیار ارزشمند، مقدس و تاثیرگذاری است که جزو برنامه‌های انبیا و ائمه اطهار(ع) بوده است.

وی افزود: پیامبر اسلام می‌فرمایند: «هدایت یک نفر از آنچه خورشید بر آن می‌تابد بهتر است» و این مسئله نشان‌دهنده اهمیت تبلیغ و نقش ارزنده آن در جامعه است.

این مرجع تقلید با بیان اینکه هر شغلی به ابزار مربوط به خود نیازمند است، گفت: تبلیغ نیز دارای مقدمات و ابزاری است که مبلغان باید به آنها مجهز باشند وگرنه نمی‌توانند مسئولیت خود را به درستی انجام دهند.

وی با اشاره به تفسیر آیه ۱۲۵ سوره «نحل» ابراز کرد: روش‌های تبلیغ در این آیه بر مبنای اصول منطقی بیان شده است که نخستین مورد آن حکمت به معنای اقامه دلیل و برهان به عنوان یکی از خصایص اسلام است.

آیت‌الله نوری همدانی ادامه داد: بنابراین مبلغان باید در این زمینه به قدری قوی باشند که در هرگونه بحثی با استدلال و منطق وارد شده و مبانی اسلام را ثابت کنند.

وی اسلام را دارای مفاهیم وسیعی دانست که در همه ابعاد زندگی دارای احکام مختلفی است و افزود: نخستین دسته از مفاهیم اسلام، مسائل کلامی و بحث‌های توحیدی است که شامل مباحث اعتقادی و ایمانی می‌شوند، ضمن اینکه معارف عبادی، گروه دیگری از مباحث اسلام هستند که برای ایجاد ارتباط میان انسان و پروردگار وضع شده و شامل یک سلسله امور عبادی هستند.

استاد حوزه علمیه قم به معارف اخلاقی اسلام اشاره کرد و گفت: مسلمانان باید از نظر خصوصیات اخلاقی، صفات رذیله را از خود دور ساخته و روح خود را به اخلاق فاضله بیارایند که در این زمینه کتاب‌های اخلاقی زیادی توسط دانشمندان مسلمان و شیعه نگاشته شده است.

وی با بیان اینکه آداب معاشرت دسته دیگری از معارف اسلام را تشکیل می‌دهند، تصریح کرد: اسلام در زمینه معاشرت با طبقات مختلف مردم دستورات فراوانی صادر کرده است.

آیت‌الله نوری همدانی معارف اقتصادی را بعد دیگری از اسلام دانست و افزود: این مسئله در دنیای امروز غوغا می‌کند زیرا جهان از سیاست‌های استعماری و سرمایه‌داری به ستوه آمده و علیه آن قیام کرده است.

وی با اشاره به معارف فرهنگی اسلام برای شناخت علوم مفید و چگونگی آموزش آنها و نیز معارف سیاسی به منزله نحوه اداره امور مردم در جامعه به عنوان ابعاد دیگری از اسلام گفت: معارف حکومتی نیز در دین ما وجود دارد و تاکید رهبر معظم انقلاب در زمینه تشکیل کرسی‌های آزاداندیشی برای بیان مسائل حکومتی در همه ابعاد به همین مسئله مربوط می‌شود.

این مرجع تقلید در ادامه بیان کرد: معارف قضایی و جهادی نیز در اسلام وجود دارند که باید مورد توجه مبلغان قرار گیرند و خداوند نیز در آیه ۱۲۵ سوره نحل روش‌های تبلیغ این معارف را بیان کرده است.

وی خواستار برگزاری مناظره‌هایی میان حوزه‌های شیعه و سایر مذاهب اسلامی شد و افزود: این امر در مقابله با دشمنان تاثیر بسزایی خواهد داشت اما چنانچه حکمت و موعظه و مناظره به نتیجه نرسید، سرانجام باید از راه جهاد وارد شد و این مسئله در تاریخ اسلام نیز دارای سابقه است که در جنگ بدر، تنها جهاد می‌توانست باطل را سرکوب و حق را جانشین آن کند.

آیت‌الله نوری همدانی با تاکید بر ضرورت بیان مفاهیم قرآنی و احادیث اهل بیت(ع) توسط مبلغان خاطرنشان کرد: در این مطالب نورانیتی وجود دارد که بر امر تبلیغ نیز تاثیرگذار است ضمن اینکه در حال حاضر آنچه به کار مبلغان اهمیت بیشتری داده، جریان بیداری اسلامی است که از کشورهای عربی آغاز شده و اکنون به دنیای غرب سرایت کرده است.

وی قیام مردم کشورهای اروپایی و آمریکایی را نتیجه سال‌ها تحقیر آنها توسط نظام سرمایه‌داری دانست و افزود: در حال حاضر آنها بیدار شده‌اند و همه اینها نشأت گرفته از انقلاب اسلامی ایران است به همین دلیل سوال اساسی مردم غرب از ملت ایران، جایگزینی است که باید به جای نظام سرمایه داری جانشین شود.
این استاد حوزه با اشاره به نامه تاریخی امام راحل(ره) به گورباچف گفت: امام خمینی(ره) در نامه خود تاکید کرده بود که سردمداران شوروی برای رهایی از کمونیسم مراقب باشند که به دام سرمایه داری نیفتند زیرا این نظام نیز رو به انحطاط است.

وی با بیان اینکه در گذشته تلاش محققان حوزوی در مقابله با کمونیسم متمرکز شده بود، تصریح کرد: در حال حاضر مبلغان باید با مطالعه کتاب‌های مفید در این زمینه خود را برای پاسخگویی در مقابل نظام سرمایه‌داری مهیا سازند.

آیت‌الله نوری همدانی در ادامه با مقایسه نظام اقتصادی اسلام و سرمایه داری افزود: در اسلام انفال و بیت‌المال در اختیار پیامبر، امام و جانشین آنان قرار دارد تا با برنامه‌ریزی صحیح در راستای عمران و آبادانی و ریشه‌کنی فقر مصرف شوند؛ اما بنیان نظام سرمایه‌داری بر ربا بنا نهاده شده و به این ترتیب هر روز اغنیا قوی‌تر می‌شوند و ضعفا رو به فقر و بیکاری به پیش می‌روند.

وی تصریح کرد: یهودیان نقش اساسی در قبضه کردن ثروت کشورهای اروپایی و امریکایی دارند و صادرات و واردات و تمامی کارتل‌های اقتصادی غرب را در اختیار خود گرفته‌اند اما در اسلام تاکید شده که ثروت نباید در اختیار گروهی خاص قرار گیرد.

انتهای پیام/۱۰۵
https://qomnews.ir/vdcg.w9qrak9w7pr4a.html
نام شما
آدرس ايميل شما