پنجشنبه ۲۹ فروردين ۱۳۹۲ ساعت ۲۲:۱۷
کد مطلب : 13472
با حضور رئیس بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای

همایش آسیب شناسی بازی‌های رایانه‌ای غربی در قم برگزار شد

قم نيوز : قم نیوز: همایش آسیب شناسی بازی‌های رایانه‌ای غربی با حضور رئیس بنیاد ملی بازی‌های رایانه ای و جمعی از سازندگان این بازی‌ها در قم برگزار شد.
همایش آسیب شناسی بازی‌های رایانه‌ای غربی در قم برگزار شد
به گزارش قم نیوز، همایش آسیب شناسی بازی های رایانه ای غربی با حضور رئیس بنیاد ملی بازی های رایانه ای، رئیس مرکز رشد دانشگاه قم و مجتمع فرهنگی دیجیتال منطقه ای استان قم، نجبگان و جمعی از سازنده های بازی رایانه ای در مجتمع فرهنگی دیجیتال منطقه ای استان قم برگزار شد.

رئیس مرکز رشد دانشگاه قم در این همایش در سخنانی با اشاره به آغاز فعالیت مرکز رشد دانشگاه قم از سال گذشته اظهار داشت: پس از برنامه ریزی و تجهیز مکان فعالیت این مجتمع بر بازی های رایانه ای متمرکز شده و با ساماندهی گروه های تولیدی چند نرم افزارهای بازی های رایانه ای نیز تولید شد.

سید محمد طباطبایی با بیان اینکه ارائه خدمات تولیدی باید قابلیت تجاری سازی داشته باشد، بیان کرد: این عمل هم اکنون نیاز جامعه است و متناسب با فرهنگ اسلامی ایرانی باید در این راستا حرکت کرد.

وی با بیان اینکه مباحث فرهنگی از نظر محتوایی مورد توجه این مرکز است، افزود: در این مرکز علاقه مندان فعالیت در حوزه بازی های رایانه ای شناسایی می شوند تا با توانایی و داشتن اطلاعات لازم در این زمینه فعالیت کنند.

ساخت بازی های رایانه‌ای پرمحتوا نیازمند بودجه/ تاسیس دانشگاه بازی‌های رایانه‌ای
مدیر گروه بازی های رایانه ای نجات در قم نیز در سخنان کوتاهی با بیان اینکه به حوزه بازی‌های رایانه ای در کشور کمتر توجه شده است، عنوان کرد: در کشورهای دیگر بیشترین سرمایه گذاری را در ساخت بازی های رایانه ای انجام می دهند و اگر در ایران نیز مسئولان بودجه های مورد نیاز ساخت بازی های رایانه ای را در اختیار سازندگان قرار دهند بازی های پر محتواتری ساخته می شود و می‌تواند جذابیت بیشتری نیز داشته باشد.

علیرضا صمدی بر لزوم تاسیس دانشگاه بازی های رایانه ای در کشور تاکید کرد و ابراز داشت: تنها نمی شود به آموزشگاه ها و یادگیری تجربی اکتفا کرد بلکه برای پرورش متخصصان در این حوزه باید دانشگاه بازی های رایانه ای در کشور تاسیس شود.

وی حمایت مادی و معنوی مسئولان را در رابطه با پیشرفته فعالیت کردن در حوزه ساخت بازی های رایانه ای تاکید ویژه ای کرد و افزود: با حمایت مسئولان می توان بازی هایی با محتوای دینی و اسلامی تولید کرد تا بازی کنندگان ایرانی کمتر به بازی های رایانه ای غربی روی آورند.

تبدیل بازی رایانه‌ای به جایگزینی برای تمام رسانه ها
مدیر شرکت رایانه گستر نیز در سخنانی با اشاره به اینکه سالانه بین سه تا چهار هزار بازی رایانه ای در جهان تولید می‌شود، اظهار داشت: بازی های رایانه ای غیر قابل انفکاک اند که محدودیت سنی نیز نداشته و توانسته مخاطبان بسیار زیادی را به خود جلب کند.

حجت الاسلام حبیب داستانی بنیسی بیان کرد: در حال حاضر بازی رایانه ای به عنوان جایگزینی برای تمام رسانه ها تبدیل شده و این مسئله ایجاب می کند که در این راستا مطالعات ویژه ای صورت گیرد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه اولین بازی رایانه ای سال ۱۳۳۱ در آمریکا ساخته شد، افزود: چرخه تولید بازی های رایانه ای از آن به بعد روند صعودی به خود گرفت به طوری در حال حاضر بین سه تا چها هزار بازی رایانه ای در جهان تولید می شود.

مدیر شرکت رایانه گستر، عدم کنترل زمان صرف شده برای بازی های رایانه ای، عدم کنترل تناسب بازی با بازیکن و آسیب های ناشی از حیثیت رسانه ای بازی را از جمله آسیب های بازی های رایانه‌ای عنوان کرد و افزود: بازی ابزاری تفریحی بود که در حال حاضر به یک رسانه تبدیل شده است و برای کنترل آسیب های آن باید کارشناسان فرهنگی وارد این حوزه نیز بشوند.

در ادامه این مراسم عضو شورای بازی های رایانه ای سازمان بسیج مستضعفان در سخنان کوتاهی بر همگرایی محتوایی و فرهنگی سیستم های نوین در کنار همگرایی ارائه خدمات اطلاعات تاکید کرد و افزود: همگرایی محتوایی اهمیت بسیار زیادی دارد به طوری که در حال حاضر هر حرکتی که در فضای مجازی رخ می دهد اگر در راستای سیاست های تعیین شده آن نباشد اجازه فعالیت به آن داده نمی شود.

انتهای پیام/۱۱۶/
https://qomnews.ir/vdcgxt9q.ak9wu4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما