شنبه ۳۱ فروردين ۱۳۹۲ ساعت ۱۳:۰۶
کد مطلب : 13497
معاون امور اجتماعی وفرهنگی شهرداری قم خبر داد:

برگزاری اولین جلسه معاونین فرهنگی واجتماعی حوزه ودانشگاه

قم نيوز : قم نیوز: معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری قم از برگزاری اولین جلسه معاونین فرهنگی و اجتماعی حوزه و دانشگاه به میزبانی این نهاد خبر داد.
محسن نصیری معاون امور فرهنگی اجتماعی شهرداری قم
محسن نصیری معاون امور فرهنگی اجتماعی شهرداری قم
به گزارش قم نیوز، محسن نصیری با اعلام این خبر اظهار داشت: اولین جلسه معاونین فرهنگی و اجتماعی حوزه و دانشگاه به میزبانی معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری قم برگزار گردید.

این جلسه میهمانان و سخنرانانی داشت که در ابتدا این برنامه نصیری معاون امور اجتماعی وفرهنگی شهرداری قم ضمن خیر مقدم به معاونین اجتماعی و فرهنگی مراکزدانشگاهی وحوزوی فلسفه جلسه را هم اندیشی فرهنگی دانست.

وی با اشاره به موقعیت اجتماعی ، ملی و مذهبی کلان شهر قم اظهار داشت: تدوین و تولید محتوی برنامه های آموزشی و فرهنگی موارد مورد نیاز می باشد.

ایشان خلاء برنامه مدون و مهندسی شده در حوزه فرهنگ در آرمان شهر شیعی را یک نقطه ضعف دانست و اذعان داشت: شهرداری قم برنامه فرهنگی این حوزه را در سند راهبردی شهرداری قم به خوبی تدوین نموده است.

معاون امور اجتماعی وفرهنگی شهرداری قم با بیان اینکه "قم حرم اهل بیت (س)" است تصریح کرد: شهرداری در این راستا گام های مثبتی برداشته است که از جمله این اقدامات برگزاری مسابقه وبلاگ نویسی قم حرم اهل بیت (س) دانست.

در ادامه این جلسه معاون فرهنگی واجتماعی مرکز مدیریت حوزه علمیه قم به موقعیت علمی و سیاسی شهر قم و انتظارات بالایی که از این لحاظ وجود دارد، بیان کرد: ام القرای اسلام باید در شان یک شهر اسلامی و الگویی مناسب برای دیگر شهرهای کشور وجهان اسلام باشد.

وی بیان داشت: رویکرد همه فعالیتها باید یک رویکرد فرهنگی و اجتماعی باشد حتی در تبلیغات شهری نیزمحتوی مسایل دینی وفرهنگی در نظر گرفته شود.

در ادامه جلسه رضایی معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه علمی وکاربردی استان ضمن تقدیر از برگزاری این جلسه بیان داشت: دانشگاه علمی وکاربردی آمادگی کامل جهت انجام فعالیت های فرهنگی را دارد، و تشکیل اتاق فکر فرهنگی و تداوم این جلسات را خواستار شد.

سپس حجه الاسلام والمسلمین زمانی معاون فرهنگی واجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی واحد قم با ارائه گزارشی از اقدمات فرهنگی صورت گرفته توسط این دانشگاه ، نیازهای فرهنگی این دانشگاه را برشمرد و خواستار همکاری متقابل نهادهای فرهنگی مخصوصا شهرداری قم شد. وی همچنین خواستار تشکیل اتاق و دفتر ارتباط شهرداری با دانشگاهها و استفاده از ظرفیت و توان دانشجویان شد.

مدیر امور فرهنگی واجتماعی دانشگاه مفید نیز با اشاره به تعامل مجموعه شهرداری قم با این دانشگاه اقدامات فرهنگی در محیط دانشگاه و خوابگاههای دانشجویی را جزء برنامه های مهم فرهنگی دانست.

وی افزود: فضا سازی فرهنگی ، نصب المانها و سازه ها در سطح شهر تبلور فرهنگ آن شهر محسوب می گردد که انتظار می رود شهرداری کلانشهر قم در این راستا دقت های لازم را داشته باشد.

در این جلسه میهمانان دیگری هم به سخنرانی پرداختند که حجه الاسلام و المسلمین قندی معاون فرهنگی و اجتماعی حوزه علمیه خواهران از جمله این سخنرانان بود.

وی با اشاره به تغییر چهره شهر قم تاکید کرد: تغییر چهره شهر قم به یک شهر اسلامی ایرانی امری ضروری است که با ورود زائرین ومسافرین به شهر قم این تغییرکاملا مشهود باشد. همچنین پیوست فرهنگی برای طرحهای عمرانی در سطح شهر را خواستار شد.

در ادامه غلامی معاون دانشگاه قم نیزبا بیان اینکه برای مباحث فرهنگی حرفهای زیادی مطرح ولی در عمل کم کاری صورت می گیرد، گفت: برگزاری این جلسه و گزارش فعالیت فرهنگی مجموعه ها بسیار مثبت است.

وی فرهنگ سازی در خصوص سبک زندگی با توجه به منویات مقام معظم رهبری را خواستار شده و پیشنهاد راه اندازی کلینیک بهبود سبک زندگی و سلامت نیزدر قم را پیشنهاد دادند.

سلمی زاده معاون مرکزجهاد دانشگاهی استان نیز با اشاره به اقدامات معاونت امور فرهنگی واجتماعی شهرداری بیان داشت: جهت اقدامات فرهنگی ازپایان نامه های دانشجویی جهت الما نهای شهری وزیبا سازی شهر استفاده شود.


وی تعامل بیشتر با رسانه ها را جهت فعالیت بیشتر در عرصه فرهنگ سازی را خواستار شدند و گفت: مرکز افکار سنجی جهاد دانشگاهی را آماده همکار بامجموعه شهرداری ودیگر نهادها می باشد.


انتهای پیام/119/



https://qomnews.ir/vdcd5o0f.yt0sn6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما