جمعه ۶ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۰۸:۲۳
کد مطلب : 13648
رئیس دانشگاه صنعتی قم عنوان کرد

ایجاد 24 رشته در دانشگاه صنعتی قم براساس سند چشم‌انداز 1404

قم نيوز : قم نیوز: رئیس دانشگاه صنعتی قم گفت: در افق چشم‌انداز 1404 باید تعداد دانشجویان این دانشگاه 6 هزار نفر در قالب 24 رشته باشد و تلاش می‌کنیم طی چند سال آینده این هدف را محقق کنیم.
ایجاد 24 رشته در دانشگاه صنعتی قم براساس سند چشم‌انداز 1404
به گزارش قم نیوز، سید محمد هادی مشکات‌السادات با تاکید بر افزایش تعامل میان شوراها و گروه‌های دانشجویی و اداری دانشگاه صنعتی قم تصریح کرد: مشارکت جمعی همه بخش‌ها رمز موفقیت یک مجموعه علمی است که در دستور کار قرار دارد؛ تشکیل انجمن صنفی دانشگاه هم جزو موفقیت‌ها در این زمینه محسوب می‌شود.

وی توجه به حوزه انفورماتیک را از دیگر ویژگی‌های این دانشگاه دانست و گفت: در حال حاضر سرعت شبکه دانشگاه به ۱۸ مگابایت رسیده و در صدد هستیم دانشگاه را به شبکه فیبر نوری قم هم متصل کنیم.

رئیس دانشگاه صنعتی قم حوزه فرهنگ را مورد توجه قرار داد و اضافه کرد: کانون‌های فرهنگی هنری در این زمینه فعالیت چشمگیری داشته و توانسته‌اند نام دانشگاه صنعتی قم را در مجامع علمی و هنری مطرح کنند.

وی با اشاره به اجرای طرح آمایش سرزمینی در قم بیان داشت: در افق چشم‌انداز ۱۴۰۴ باید تعداد دانشجویان این دانشگاه ۶ هزار نفر در قالب ۲۴ رشته باشد بنابراین تلاش می‌کنیم این هدف را محقق سازیم؛ موضوع ارتباط با صنعت هم از دیگر اهداف دانشگاه محسوب می‌شود به همین دلیل تفاهم‌نامه‌ای با شرکت شهرک‌های صنعتی به امضا رسیده تا نیازهای صنعتی قم به دانشگاه اعلام شود.

رئیس دانشگاه صنعتی قم با بیان اینکه پس از ادغام دو وزارتخانه‌ صنعت و معدن و بازرگانی تفاهم‌‌نامه جدیدی با اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان قم به امضا رسیده است گفت: ارتباط نزدیک میان دانشگاه و صنعت موجب آگاهی بیشتر دانشجویان و اساتید با نیازهای صنعتی و برطرف شدن بهتر آنها می‌شود.

وی با تاکید بر پرورش کارشناسان صنعتی قم در این دانشگاه ابراز کرد: بخش صنعتی آمایش سرزمینی از طریق اداره کل صنعت، معدن و تجارت و با همکاری دانشگاه صنعتی قم صورت خواهد گرفت؛ در این میان ایجاد رشته‌های جدید و جذب هیئت علمی باید متناسب با نیازهای صنعتی قم باشد.

مشکات‌السادات افزود: دانشگاه صنعتی قم موافقت قطعی برای راه‌اندازی را به همراه شناسه از وزارت علوم، سازمان گسترش و سازمان ثبت اسناد و املاک کشور کسب کرده و از این پس می‌تواند در نقش یک دانشگاه صنعتی مادر به کار خود ادامه دهد.

رئیس دانشگاه صنعتی قم با اشاره به نامگذاری سال جدید به نام حماسه سیاسی، حماسه اقتصادی از سوی رهبر معظم انقلاب عنوان داشت: سعی داریم در زمینه انتخابات ورودی حماسی داشته باشیم به همین دلیل تشکل‌های سیاسی دانشگاه از هم اکنون برنامه‌ریزی لازم را انجام داده‌اند ضمن اینکه امتحانات پایان ترم هم از دوم خردادماه سال جاری شروع می‌شود و پیش از روز رأی‌گیری به پایان می‌رسد تا دانشجویان و اساتید بتوانند حضوری پر شور در انتخابات داشته باشند.

وی ادامه داد: زمینه‌های لازم برای خلق حماسه سیاسی از سوی دانشجویان در این دانشگاه فراهم شده است؛ همکاری استانداری و شوراهای فرهنگی و نظارت استان هم در همین راستا صورت می‌گیرد و سعی می‌کنیم پیشنهادات تشکل‌های سیاسی دانشگاه به ویژه بسیج را در زمینه جذب حداکثری در انتخابات به کار بندیم.

انتهای پیام/۱۱۶/
https://qomnews.ir/vdcbw0b8.rhbfapiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما

امین
امتحانات این دانشگاه از 4 تیر شروع میشه ، به علاوه اینکه وقتی یه دانشگاه هنوز نمیتونه در زمینه ی علمی حرفی بزنه ، آیا درسته وارد فاز تقویت جو سیاسی دانشگاه بشه ؟؟