دوشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۴۳
کد مطلب : 13985
همزمان با میلاد حضرت علی صورت می گیرد؛

اهدای جهیزیه به خانواده‌های بی‌بضاعت

قم نيوز : قم نیوز: مدیر موسسه قرآنی خادم‌الشریعه گفت: همزمان با سالروز میلاد حضرت علی(ع) مراسمی به منظور اهدای جهیزیه به 20 خانواده بی‌بضاعت در قم برگزار خواهد شد.
اهدای جهیزیه به خانواده‌های بی‌بضاعت
به گزارش قم نیوز، اکرم همایونی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به فعالیت‌های موسسه قرآنی خادم‌الشریعه اظهار کرد: کلاس‌های قرآنی برای اقشار مختلف و آموزش مباحث مختلف در این حوزه اولویت برنامه‌های این موسسه هستند و فعالیت‌های دیگری همچون تربیت آموزشیار قرآن و تربیت معلم تجوید و مفاهیم هم در دستور کار قرار دارند.

وی افزود: در خصوص تأمین جهیزیه برای اقشار کم درآمد هم موسسه اباصالح(عج) را تاسیس کرده‌ایم که این موسسه فعالیت چشمگیری داشته و در این زمینه همکاری خوبی با بسیج محلات و ائمه جماعات مساجد دارد.

مدیر موسسه قرآنی خادم‌الشریعه با بیان اینکه اهدای جهیزیه و کمک‌های مادی در مقاطع زمانی مختلفی صورت می‌گیرد عنوان داشت: در سال جاری علاوه بر اهدای سبد غذایی در ایام نوروز به خانواده‌ها و تأمین جهیزیه، اعزام کاروانی از خانواده‌های بی‌بضاعت به مشهد مقدس، مراسم ویژه نیمه شعبان و برپایی سفره‌های افطار در ماه مبارک رمضان و اهدای سبد غذایی در این ماه در دستور کار قرار دارد.

وی ادامه داد: برای اهدای کمک‌های مادی و کالا به خانواده‌ها ابتدا نیازسنجی صورت می‌گیرد و پس از آن برنامه‌ریزی برای کمک‌رسانی انجام می‌شود.

همایونی با اشاره به راه‌اندازی موسسه قرآنی خادم‌الشریعه در ابتدای کار عنوان داشت: برگزاری کلاس‌های آموزش قرآن و احکام سبب ارتقای فرهنگی و سطح دینی خانواده‌ها شده و علاوه بر این می‌توان نیازسنجی خوبی هم برای کمک‌رسانی به آنها انجام داد.

مدیر موسسه قرآنی خادم‌الشریعه از برگزاری کلاس‌های آموزشی ویژه زوج‌های جوان خبر داد و افزود: شرکت در این کلاس‌ها لازمه حضور در برنامه‌های آینده و دریافت اقلام مختلف برای جهیزیه است.

وی فعالیت موسسه اباصالح(عج) را مورد توجه قرار داد و گفت: این موسسه زیر نظر استانداری فعالیت می‌کند و وظیفه اصلی آن اهدای کمک‌های مادی و تهیه جهیزیه برای خانواده‌های بی‌بضاعت است.

همایونی با بیان اینکه مبالغ اخذ شده از اقشار مختلف در کلاس‌های قرآنی برای کمک به خانواده‌های نیازمند استفاده می‌شود عنوان داشت: سایر هزینه‌ها هم از طریق کمک‌های مردمی تأمین می‌شوند و افراد بی‌بضاعت هم می‌توانند به صورت رایگان در کلاس‌ها شرکت کنند.

مدیر موسسه قرآنی خادم‌الشریعه ادامه داد: بسیج اصناف قم، بازاریان و خیرین استان کمک‌های خوبی به این موسسه داشته‌اند.

وی از زیر پوشش بودن ۱۰۰ خانواده برای کمک‌رسانی عمومی توسط این موسسه خبر داد و افزود: سادات فقیر، خانواده‌های بی‌سرپرست، کهنسالان و سایر نیازمندان شامل این خانواده‌ها می‌شوند و ۵۰ خانواده هم زیر پوشش طرح اهدای جهیزیه هستند.

همایونی با بیان اینکه هم‌زمان با ولادت حضرت علی(ع) در سال جاری اهدای جهیزیه به ۲۰ خانواده بی‌بضاعت طی مراسمی با حضور بعضی از مسوولان و خیرین صورت می‌گیرد گفت: اهدای جهیزیه به صورت کاملا غیر نقدی از ۵۰۰ هزار تومان تا یک میلیون تومان و در قالب کمک بلاعوض یا معرفی به فروشگاه‌ها برای خرید قسطی خواهد بود.

مدیر موسسه قرآنی خادم‌الشریعه از همکاری با بسیج سازندگی استان قم خبر داد و بیان داشت: بر این اساس اعزام افراد به اردوهای جهادی و اهدای کمک‌های غیر نقدی به خانواده‌های نیازمند در روستاها انجام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در نظر داریم در ماه مبارک رمضان مراسم گلریزان با حضور مسوولان و خیرین برگزار کنیم.

انتهای پیام/۱۰۹
https://qomnews.ir/vdcft1dy.w6dmcagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما

معصومه
کمک کنید پدری نیست بی جهزیه ام کم کم زندگیم به جدایی میکشد بخاطر نداشتن جهزیه