دوشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۱۹
کد مطلب : 14188
رئیس سابق سازمان مدیریت و برنامه ریزی قم:

انجام پروژه‌های کلان شهری در قم باید در اولویت قرار گیرد

قم نيوز : قم نیوز: رئیس سابق سازمان مدیریت و برنامه ریزی قم اولویت توسعه قم را در انجام پروژه های کلان شهری همراه با در نظر گرفتن پروژه های کوچک را ضروری دانست و گفت: بیشترین بخش اشتغال در قم که در حیطه اختیار شورای شهر و شهرداری، بخش خدمات است.
انجام پروژه‌های کلان شهری در قم باید در اولویت قرار گیرد
 به گزارش  قم نیوز،  سید مهدی طباطبائی رئیس سابق سازمان مدیریت و برنامه ­ریزی قم در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قم، اظهارکرد: اولویت بندی در تخصیص منابع به طرح‌های شهری، از نکات با اهمیت در برنامه‌ریزی شهری است.
 
وی افزود: بخش های مختلف جامعه شهری ما مشخص است و این بحث درست نیست که بگوئیم بخشی اولویت دارد و بخشی ندارد، هر بخشی به تناسب خود دارای اولویت است و تنها باید سهم بخش های مختلف را دید و سهم هر کدام را در نظر گرفت.
 
این کارشناس امور اقتصادی و برنامه‌ریزی تصریح کرد: بیشترین بخش اشتغال در قم که در حیطه اختیار شورای شهر و شهرداری است، بخش خدمات است. زمینه رشد این بخش از زمینه رشد بخش کشاورزی و صنعت بیشتر است. با توجه به اینکه در بخش کشاورزی هم خوب کار شده، ولی از نظر خاک و آب محدودیت داریم.
 
طباطبایی با اشاره به فعالیت شهرک های صنعتی در اطراف قم، خاطرنشان کرد: در بخش مصرف نیزعلی رغم اینکه به بازارهای بزرگ مصرفی نزدیک هستیم ولی از این فرصت استفاده نکرده ایم و با مستقر کردن واحدهای تولیدی یا بسته بندی در اطراف قم، امکان ایجاد اشتغال و ارزش افزوده وجود دارد.
 
معاون سابق برنامه ریزی و مدیریت استاندار قم، با اشاره به دیدگاه های مختلف درباره اولویت بخشیدن به پروژه های کوچک یا کلان، افزود: نگاه به توسعه شهری باید بلند مدت باشد و نمی توانیم منابع خودمان را در پروژه های کوچک کاملا خرج کنیم و مسائل آینده شهری را در نظر نگیریم. در عین حال از انجام پروژه های کوچک ضروری نیز نباید غفلت شود.
 
کارشناس ارشد سیستم های اداری و مدیریتی، تصریح کرد: در 15 سال گذشته تلاش کردیم تا سهم عمران شهری را از منابع در اختیار استان اضافه کنیم. در زمانی که متوسط اعتبارات عمران شهری در ایران، ده و نیم درصد بود، این سهم دراستان قم 30 درصد اعتبارات تعیین شد.
 
وی افزود: حجم کلی اعتبارات تخصیص یافته به قم ناچیز بود. ملاک های توزیع اعتبار، 120 متغیر است که در تمامی این متغیرها، سطح قم خوب بود و لذا اعتبارات از این سیستم به قم کمتر تخصیص می یافت اما تلاش کردیم تا از منابع دیگر و براساس نقاط ضعف و قوت دیگری که شهر قم داشت، برای آن تامین اعتبار کنیم.

انتهای پیام/122
https://qomnews.ir/vdcbw8b8.rhbawpiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما