سه شنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۵۹
کد مطلب : 14194
ولایتی در قم:

دولت من براساس عزت و مصلحت با دنیا تعامل می کند

قم نيوز : قم نیوز: علی اکبر ولایتی در مسجد امام حسن عسگری(ع) قم، بر تعامل سازنده و مقاومت مدبرانه در دولت خود تاکید کرد.
علی اکبر ولایتی
علی اکبر ولایتی
به گزارش قم نیوز، علی اکبر ولایتی، نامزد انتخابات ریاست جمهوری، در جمع پر شور مردم قم در مسجد امام حسن عسگری(ع) با تاکید بر ضرورت تعامل سازنده با کشورهای دنیا، صیانت از آرمان های انقلاب اسلامی را نقشه راه دولت خود دانست.

وی افزود: همانند روز 22 بهمن یک بار دیگر به دنیا و همه کسانی که در مقابل ایران موضع منفی دارند، به ویژه آمریکا، ثابت می کنیم که ملت ایران، انقلاب را از خود می دانند و صرف نظر از مشکلاتی که دارند، همچنان از انقلاب حمایت و در مسیر انقلاب حرکت می کنند.

ولایتی با اشاره به اینکه برای تشکر از مراجع تقلید و جامعه مدرسین و مردم قم برای حمایت ایشان از خودش، آمده است، گفت: امیدوارم اگر مورد اعتماد شما برای خدمتگذاری در این عرصه بسیار مهم و حساس قرار گرفتم، با شعار اخلاق مداری و ثبات در تصمیم گیری ها، در خدمت مردم هستم.

ولایتی تصریح کرد: بنای دولت من این است که مشکلات داخلی را به طور اساسی و سریع حل کند و به موازات حل مشکلات داخلی، با قدرت از حق جمهوری اسلامی در غنی سازی و استفاده صلح آمیز در انرژی هسته ای، دفاع کند.

وی افزود: دربرابر هر نوع زیاده طلبی دشمنان مقاومت خواهیم کرد اما این مقاوت مدبرانه خواهد بود .

نامزد انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد: در دوران جنگ تحمیلی به برکت خون شهدا و تلاش رزمندگان و ایثارگران در جهت خدمت به جمهوری اسلامی ایران، خدماتی را ارائه کردیم که در تاریخ ایران بی نظیر است و این برکات به دلیل رهبری پیامبر گونه حضرت امام خمینی(ره) و خون شهدا و هدایت مقام معظم رهبری و مجاهدت مردم بود.

وی با اشاره به مذاکرات نفس گیر صلح پس از جنگ تحمیلی گفت: مقاومت مدبرانه ای که امروز می گویم، شعار عملی ما در مذاکرات با عراق بود زیرا آنها می خواستند به آنچه در جنگ نرسیده اند، در مذاکرات صلح برسند. صدام تمام اروند را می خواست و با حمایت مردم و رهبری، جلو رفتیم.

ولایتی افزود: در مذاکرات پایداری کردیم ولی فقط نه نگفتیم بلکه با لطف و عنایت الهی تدبیر به خرج دادیم. در آن روزها من از نیویورک از طریق مرحوم حاج سید احمد خمینی با امام خمینی(ره) در تلاش بودیم و موارد مهم را با ایشان در جریان می گذاشتیم. پس از چند بار که از ایشان سوال کردیم، ایشان فرمودند به فلانی بگویید تو هر طور که مصلحت می دانی، مذاکرات را هدایت کن.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: به اعتماد امام خمینی(ره) خیانت نکردم و به برکت خون شهدا و دعای امام و هدایت رهبری تمامیت ارضی ایران را حفظ کردیم و اکنون همچنان نیمی از اروند متعلق به ماست.

وی افزود: ایستادگی در مذاکرات و دسترسی به غنی سازی و تاکید بر حق صلح آمیز هسته ای ایران، از تدبیر مقام معظم رهبری بود و اگر دولت متمم را تشکیل دادیم، در خط مقام معظم رهبری و در جهت حفظ دستاوردهای هسته ای حرکت می کنیم و با دنیا تعامل می کنیم.

ولایتی تصریح کرد: براساس معیار عزت و مصلحت با دنیا تعامل می کنیم.

وی با اشاره به اینکه گفتمان عزت و مصلحت ایران در دنیا همچنان زنده است، اظهار کرد: همین اخیرا که به فرمان مقام معظم رهبری به پاکستان رفته بودم تا به خانواده های کشته های شیعه تسلیت بگویم و درخواست ملاقاتی با نخست وزیر پاکستان کردیم و دیدیم که ملاقات نیم ساعت به تاخییر افتاد. علت را پرس و جو کردیم، دیدیم قبل از ملاقات با ما، جلسه فوق العاده هیات دولت را تشکیل دادند و در آن آخرین بخش ساخت خط لوله صلح ایران، پاکستان، هندوستان را تصویب کردند و سپس در حضور ما این توافق را اعلام کردند و چند هفته بعد با رییس جمهور ما کلنگ آغاز عملیات اجرایی را زدند.

ولایتی افزود: باید تحریم ها را کم کنیم و اجازه ندهیم که علیه کشور ما قطع نامه تصویب کنند. معلوم شده است که قطع نامه کاغذ پاره نیست و باید دیپلمات ها با دنیا تعامل کنند واز موضع عزت و مصلحت با دنیا مذاکره کنند. باید با دیپلماسی برای عزت و سر بلندی ملت در دنیا راه باز کرد و ما می توانیم با تبعیت از رهنمودهای مقام معظم رهبری و حمایت ملت، این مسیر را پیش ببریم .

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل، خاطرنشان کرد: مشخصات دولت ما یکی متعهد بودن است.

انتهای پیام/122
https://qomnews.ir/vdci5zaz.t1a532bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما