چهارشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۱۷
کد مطلب : 14224
رئیس اداره سلامت بدنی حوزه‌های علمیه خبر داد:

توجه به زیرساخت‌های ورزشی در احداث مدارس علمیه جدید

قم نيوز : قم نیوز: رئیس اداره سلامت بدنی حوزه‌های علمیه گفت: در آیین نامه جدید باید در هنگام ساخت مدارس علمیه جدید زیرساخت‌های ورزشی مورد توجه قرار گیرد.
توجه به زیرساخت‌های ورزشی در احداث مدارس علمیه جدید
 حجت‌الاسلام‌ رسول حسن یزدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به راهبردهای اجرایی برای گسترش فعالیت‌های ورزشی در حوزه‌ها اظهار کرد: ما به دنبال فراهم کردن زیرساخت‌های لازم برای گسترش فعالیت‌های ورزشی هستیم و در کوتاه مدت نیز مدارس علمیه را به تجهیزات ورزشی که نیاز به مکان خاصی ندارد مجهز کردیم.
 
وی اضافه کرد: در آیین نامه جدید باید در هنگام ساخت مدارس علمیه جدید زیرساخت‌های ورزشی مورد توجه قرار گرفته و همچنین در مدارس قدیمی که امکان احداث زیرساخت‌های ورزشی وجود دارد تاسیسات ورزشی ساخته می شود.
 
یزدی در پاسخ به گلایه‌های موجود در خصوص وضعیت ورزش در حوزه اظهار داشت: زیرساخت‌های لازم برای فعالیت ورزشی در مدارس علمیه وجود ندارد. در زمان ساخت تاسیساتی همچون دانشگاه زیرساخت‌های لازم برای احداث اماکن ورزشی دیده می‌شود ولی مدارس علمیه زیرساخت‌های ورزشی ندارند.
 
وی اضافه کرد: اکنون که به دنبال فعالیت‌های ورزشی هستیم با مانع نبود زیرساخت‌ها مواجه می‌شویم. این مشکلات سرعت ما را در مسیر ارتقای فعالیت‌های ورزشی کند می‌کند، ولی ما متوقف نشده‌ایم.
 
رئیس اداره سلامت بدنی حوزه‌های علمیه با اشاره به برگزاری مسابقات ورزشی حوزه اظهار داشت: برای گسترش فرهنگ ورزش کردن در حوزه مسابقاتی با حضور تیم‌های ورزشی طلاب از تمام استان‌های کشور برگزار شد.
 
یزدی یکی از بسترهای تعامل حوزه علمیه با وزارت ورزش و جوانان را کارگروه مشترک دانست و افزود: کارگروهی در وزارت ورزش و جوانان تشکیل شده است که اعضای آن معاونین وزیر ورزش جوانان و سه تن از معاونین مدیر حوزه هستند.
 
وی اضافه کرد: در این کارگروه رایزنی برای اجرای برنامه‌های تبلیغی، اخلاقی، ورزشی و آموزش‌های کاربردی صورت می‌گیرد.
 
رئیس اداره سلامت بدنی حوزه‌های علمیه با اشاره به برگزاری برنامه‌های تربیت مربی در حوزه گفت: در سال گذشته یک دوره تربیت مربی نجات غریق در بین طلاب علاقمند برگزار شده است و اکثر شرکت کنندگان به مرحله دریافت کارت مربیگری رسیدند.

انتهای پیام/122
https://qomnews.ir/vdcc0iqs.2bq0i8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما