شنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۴:۰۰
کد مطلب : 14320
مدیر امور پژوهشی واحدهای حوزوی حوزه‌های خواهران:

آیین‌نامه جدید تحقیقات پایانی حوزه‌های علمیه خواهران ابلاغ شد

قم نيوز : قم نیوز: مدير امور پژوهشی واحدهای حوزوی حوزه‌های خواهران از ابلاغ آیین‌نامه جدید تحقیقات پایانی حوزه‌های علمیه خواهران خبر داد.
مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران
مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران
به گزارش قم نیوز، به نقل از روابط عمومی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران صدیقه افشار با اشاره به اینکه طلاب مقطع سطح دو (کارشناسی) حوزه‌های علمیه خواهران موظف به ارائه تحقیق پایانی در پایان دوره تحصیل خود هستند، اظهار داشت: تا چندی قبل امور مربوط به تحقیقات پایانی در معاونت آموزش حوزه‌های علمیه خواهران مورد رسیدگی قرار می‌گرفت، اما با واگذاری این امر به معاونت پژوهش این حوزه‌ها، به منظور کیفی‌سازی و فراهم شدن زمينه تخصصی شدن پژوهش لازم دانستیم آیین‌نامه تحقیقات پایانی را مورد تجدید نظر قرار دهیم.

وی با بیان اینکه آیین‌نامه جدید با رویکرد ارتقایی تهیه شده است، ادامه داد: از جمله تغییرات این آیین‌نامه می‌توان به تغییر شرایط اساتید داور و اساتید راهنما اشاره کرد. در این آیین‌نامه همچنین ترکیب شورای تحقیق پایانی از یک شورای نیمه‌علمی‌ـ نیمه‌اجرایی به یک شورای علمی تبدیل شده است.

مدیر امور پژوهشی واحدهای حوزوی حوزه‌های خواهران با اشاره به اینکه هشت سال از اجرای آیین‌نامه پیشین تدوین تحقیقات پایانی می‌گذرد، یادآور شد: آیین‌نامه جدید با توجه به سياست واگذاری امور به مدیریت‌های استانی حوزه‌های علمیه خواهران و مدارس علمیه تهیه شده است.

وی از آیین‌نامه جدید تحقیقات پایانی بانوان طلبه به عنوان یک آیین‌نامه وظیفه‌محور به جای آیین‌نامه‌ای فرآیند‌محور یاد کرد و افزود: در این آیین‌نامه وظایف عناصر مختلف موثر در تحقیقات پایانی احصا شده است.

افشار اضافه کرد: در آیین‌نامه جدید شاخصه‌های ارزیابی تحقیقات پایانی بانوان طلبه تغییر کرده و واقعی‌تر و علمی‌تر شده است.

وی با اشاره به اینکه تحقیق پایانی طلاب در مقطع سطح دو دارای ارزش 3 واحد درسی است، خاطرنشان کرد: طلابی که با مدرک دیپلم وارد حوزه‌های علمیه خواهران می‌شوند پس از گذراندن 170 واحد درسی و طلابی که با مدرک سیکل وارد حوزه‌های علمیه خواهران می‌شوند پس از گذراندن 246 واحد درسی باید موضوع تحقیق پایانی خود را انتخاب و کار تدوین آن را آغاز کنند.

مدیر امور پژوهشی واحدهای حوزوی حوزه‌های خواهران با اشاره به اینکه تمام امور محتوایی تدوین پایان‌نامه تحت اشراف شورای پژوهشی مدرسه علمیه قرار دارد، اضافه کرد: در جایی که شرایط تشکیل شورای پژوهشی مدرسه وجود نداشته باشد، این شورا در مدیریت استانی حوزه علمیه خواهران تشکیل می‌شود و امور محتوايي تحقیق پایانی را مورد رسیدگی قرار می‌دهد.

وي افزود: اصول وآيين ترجمه، دستورالعمل نگارش تحقيق پاياني از لحاظ شكلي، آيين نامه چاپ و نشر پايان‌نامه‌ها وتحقيقات پاياني و كاربرگ‌هاي مورد نياز از ضمائم آيين‌نامه جديد هستند.

انتهای پیام/122
https://qomnews.ir/vdcjytev.uqex8zsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما